حشیش و عوارض مصرف آن
23 مرداد 1400
وضعیت سلامت روان دانشجویان نگران کننده است/شیوع 6 درصدی مصرف مواد در بین دانشجویان
23 مرداد 1400
نمایش همه

اعتیاد در حال گسترش است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سردار سعید منتظرالمهدی عصر دیروز در ‌همایش و کارگاه اعتیاد و تأثیر آن در اجتماع که در دانشگاه آزاد اسلامی کرج برگزار شد با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین معضلات جامعه بشری پدیده اعتیاد است اظهار داشت: متأسفانه این پدیده شوم در حال گسترش است.

وی با اشاره به اینکه معتادان از جمله افرادی هستند که شمار بزهکاران را تشکیل می‌دهند افزود: در این راستا و براساس آمار موجود معتادان سالانه مرتکب 750 میلیون فقره بزه در کشور می‌شوند.

معاون اجتماعی ناجا در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر اینکه براساس آمار 80 درصد معتادان در ایران بین 20 تا 45 سال دارند‌، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای کاهش و ریشه‌کن‌کردن این معضل باید به صورت جدی و اساسی در دستور کار باشد.

منتظرالمهدی تأکید کرد: البته نیروی انتظامی برای کاهش این معضل اجتماعی اقدامات و تلاش‌های بسیاری را انجام داده که در این راستا جمع‌آوری و پیشگیری را مهم‌ترین اولویت خود می‌داند.

وی یکی از مهم‌ترین وظایف پلیس در این زمینه را کنترل مرزها و جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور عنوان کرد و بیان داشت: نیروی انتظامی در این زمینه با توان تمام و استفاده از تمام ظرفیت‌های مقابله با سوداگران مرگ را انجام می‌دهد.

منتظرالمهدی با اشاره به اینکه ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی همسایه برخی کشورهای تولید‌کننده مواد مخدر است،‌ تصریح کرد: در این راستا و برای مقابله با این پدیده شوم تاکنون بیش از 4 هزار شهید و 12 هزار مجروح را نیروی انتظامی تقدیم کشور کرده است.

وی ارائه آموزش‌ها و نقش خانواده را در کاهش روی آوردن جوانان به این پدیده شوم مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: در این راستا والدین و خانواده‌ها باید برنامه‌ریزی درست و دقیقی را داشته باشند.

منتظرالمهدی گفت: برخی از افراد مستعد روی آوردن به موادمخدر هستند لذا باید با شناسایی این افراد و نظارت روانشناسی بر روی آنها و همچنین ارائه آموزش‌ها، این گونه افراد را نسبت به مواجه شدن با این پدیده آگاه سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *