برنامه‌ های معاونت زنان برای حل مشکل اعتیاد زنان

الگوی مصرف مواد مخدر 4 بار تغییر کرد، متوسط سن اعتیاد کاهش یافت
24 مرداد 1400
ریتالین
26 مرداد 1400
نمایش همه

برنامه‌ های معاونت زنان برای حل مشکل اعتیاد زنان

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر اینکه تغییر نگاه از حمایتگری به سمت توانمندسازی از اولویت‌های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است، اظهارکرد: برنامه‌ریزی برای ورود سازمان‌های متولی و امضای تفاهم‌نامه‌ها برای حمایت از زنان بهبود یافته از اعتیاد، هدف‌گذاری کاهش 25 درصدی نرخ آسیب‌های اجتماعی تا پایان برنامه ششم توسعه از مهمترین برنامه‌های این معاونت برای حل معضل اعتیاد در زنان و خانواده‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایسنا، شهیندخت مولاوردی در ادامه برنامه‌های سفر به استان گلستان درباره وضعیت کنونی خانواده‌های ایرانی اظهارکرد: رسیدن به اشتغال پایدار یکی از برنامه‌های معاونت زنان برای حل مشکل اعتیاد در زنان و خانواده‌هاست.

مولاوردی تحقق خانواده سالم و پایدار را از دیگر اهداف معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری برای خانواده‌های ایرانی دانست و گفت: در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های ذیربط امضاء کرده‌ایم همچنین با بررسی اسناد و آسیب‌شناسی‌های گذشته برای زنان و خانواده‌های ایرانی برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد وجود دو فضای واقعی و مجازی در خانواده‌ها هستیم که این امر در عین حالی که تهدید به شمار می رود، می‌تواند فرصت هم باشد.

مولاوردی اعتیاد را یکی از آسیب‌های نگران کننده اجتماعی به ویژه در حوزه زنان و خانواده ها برشمرد و با بیان اینکه کاهش سن اعتیاد دختران و تغییر الگوی مصرف و گرایش به سمت مواد مخدر صنعتی از مهم‌ترین مسایل موجود در کشور در زمینه اعتیاد است، گفت: متأسفانه 62 درصد معتادان به مواد مخدر، متاهل هستند که در این راستا وجود مرد معتاد در خانواده و خانواده‌های بدسرپرست مهم‌ترین آسیب‌ها را متوجه زنان و کودکان می‌کند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده بهره‌گیری از سامانه پیامکی 101 برای ارتقای‌ دانش حقوقی و مهارت‌های اجتماعی را از دیگر برنامه‌های این معاونت برشمرد.

مولاوردی با بیان این که این معاونت با توجه به اعتبارات و نیروی انسانی اندک نمی‌تواند به تنهایی عهده دار این مسئولیت‌ها باشد، گفت: این مسئولیت همگانی است و نیاز به عزم و مشارکت و همکاری جدی دیگر بخش‌های کشور دارد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر این که خانواده‌ مسأله درجه اول کشور است اظهارکرد: تا این دیدگاه در همه ارکان جامعه به وجود نیاید خانواده سالم و پایدار محقق نخواهد شد. خانواده هنوز مسأله درجه اول کشور نیست. بنابراین تلاش می‌کنیم خانواده را به عنوان موضوعی همگانی در کشور نهادینه کنیم.

مولاوردی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه برگزاری نشست‌های تخصصی در این باره از برنامه‌های کلیدی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است، گفت: این معاونت جایگاه ستادی دارد و وظیفه آن سیاست‌گذاری، پیگیری، نظارت و پایش وظایف ذاتی دستگاه‌ها در حوزه زنان و خانواده همچنین مدیریت ظرفیت‌ها و شناسایی مسایل در جهت اقدام لازم است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با بیان این که موضوع خانواده از تعدد متولیان آسیب می‌بیند، اظهارکرد: متولیان مختلف در این امر بعضاً با سیاست‌گذاری‌ها نگاه و سلیقه‌های مختلف در امر خانواده ورود پیدا می‌کنند و در نتیجه وحدت رویه و هماهنگی‌های لازم وجود ندارد و فعالیت‌ها اثربخش نیست که امیدواریم با هماهنگی همه بخش‌ها بتوانیم مسایل و مشکلات خانواده ایرانی را حل کنیم.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، مولاوردی در پایان با اشاره به تشکیل ستاد ملی زن و خانواده گفت: این ستاد با هدف تقویت کارکرد نهاد خانواده به ریاست رییس جمهوی و با بهره‌گیری از نظرات نخبگان، صاحب‌نظران همچنین با استفاده از حداکثر ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم‌نهاد تشکیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *