علل و عوامل مؤثر بر اعتیاد (۱)
26 مرداد 1400
وضعیت اعتیاد در محیط کار و تولید نگران‌کننده است
26 مرداد 1400
نمایش همه

بهترین مرکز ترک اعتیاد تهران

بهترین مرکز ترک اعتیاد تهران

بهترین مرکز ترک اعتیاد تهران

مرکز ترک اعتیاد جمشیدیه (کلینیک افشار)

از جمله پرمصرف ترین مواد مخدر می توان به تریاک، شیشه، ماریجوانا، شیره، حشیش، ترامادول، متادون و بوپرنورفین یا ب 2 اشاره کرد. میزان مصرف هر نوع ماده مخدر با توجه به مسایل فرهنگی و نوع دسترسی به مواد متفاوت است. متاسفانه در ایران به دلیل همسایگی با کشور افغانستان، میزان قاچاق و مصرف مواد مخدر بالاست و سن مصرف مواد مخدر نیز رو به کاهش است. کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد تهران ارائه دهنده خدمات درمان اعتیاد با بهترین و مجرب ترین تیم درمانی می باشد.

متاسفانه این روزها مصرف انواع مواد مخدر بویژه گل یا ماری جوانا را در بین نوجوانان و جوانان شاهد هستیم. با توجه به عواقب و آثار مخربی که این بیماری بر روی جسم و روان افراد می گذارد روز به روز نیاز به فرهنگ سازی و آمادگی برای ترک اعتیاد نیز بیشتر احساس می شود.

زمانی که یکی از افراد خانواده به بیماری اعتیاد مبتلا می شود، تمامی افراد خانواده با این بیماری درگیر می شوند و این بیماری از جنبه های سلامتی، اقتصادی، روانی، اجتماعی و … تاثیرات مخربی بر روی خانواده و در نتیجه کل جامعه می گذارد. بهترین و ساده ترین راه برای مبارزه با اعتیاد، پیشگیری است. برای پیشگیری هم تمامی نهادها از جمله آموزش و پرورش، ستاد مبارزه با مواد مخدر، صدا و سیما، سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت و … می بایست دست در دست هم داده و در جهت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در مورد این بیماری اقدام کنند.

خوشبختانه این روزها تعداد زیادی کلینیک ترک اعتیاد، مرکز ترک اعتیاد و کمپ ترک اعتیاد در کشور وجود دارد که در صورت ابتلای یک فرد به بیماری اعتیاد می توانند در جهت ترک اعتیاد به وی کمک کنند و روند درمان و مشکلات پیش روی بیمار را ساده تر و مسیر را برای او هموارتر کنند.

انتخاب بهترین کلینیک ترک اعتیاد

یکی از مشکلاتی که افراد و خانواده ها با آن روبرو هستند انتخاب کلینیک ترک اعتیاد مناسب برای ترک اعتیاد در تهران و سایر شهرها هستند. اولین سوالی که افراد در ذهن خود دارند این است که برای ترک اعتیاد به کجا مراجعه کنند تا بتوانند خدمات خوبی گرفته و بصورت صحیح و اصولی خدمات ترک اعتیاد را دریافت کنند.

متاسفانه تعداد زیادی مرکز و کمپ ترک اعتیاد در تهران و سایر شهرستان ها فعالیت می کنند که اخیراً با هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر و دستگاه های قضایی کشور با آنها برخورد شده و به پلمب برخی از آنها منجر شده است ولی هنوز تعداد زیادی از این مراکز در حال فعالیت هستند. مشکلی که این مراکز و کمپ های ترک اعتیاد دارند این است که برای ترک اعتیاد از داروهای اعتیادآور مانند متادون و بوپرنورفین یا همان ب2 استفاده می کنند. مصرف این داروها حتماً می بایست با نظر پزشک متخصص و تحت شرایط خاص انجام شود ولی در کمپ های غیر مجاز افراد غیرمتخصص که اغلب در گذشته خود معتاد بوده اند یا هنوز هستند اقدام به تجویز این داروها می کنند.

بهترین کلینیک ترک اعتیاد در تهران

مصرف داروهای اعتیادآور ممکن است باعث ترک ماده اعتیاد مورد مصرف بیمار شود ولی خود این داروها اعتیادآور هستند و بیمار به مصرف این داروها وابسته می شود. در واقع با مصرف این داروها، بیماری اعتیاد فرد درمان نشده است و فقط نوع ماده مخدر تغییر کرده که در اکثر موارد ترک داروهای اعتیادآور از ترک ماده مخدر مورد مصرف بیمار در گذشته سخت تر و طولانی تر خواهد بود و البته در برخی موارد هیچ امیدی به ترک این داروها نیست.

پس برای انتخاب یک کلینیک ترک اعتیاد خوب می بایست از روش درمان آن مرکز اطمینان حاصل کرد و مطمئن شوید که برای ترک اعتیاد از داروهای متادون بوپرنورفین و … استفاده نمی کنند.

نکته دیگر این است که برای درمان اعتیاد باید به جنبه های روانی و بیماری ها و اختلالات روانی نیز توجه شود. اکثر بیمارانی که به دام اعتیاد گرفتار شده اند از یک یا چند بیماری روانی یا اختلال شخصیت رنج می برند که برای درمان بیماری اعتیاد، نخست می بایست این بیماری ها توسط متخصص روانپزشکی ریشه یابی و درمان شوند.

موراد زیادی وجود دارد که فرد معتاد از نظر جسمانی ترک کرده است و پس از مدتی با اولین وسوسه دچار لغزش شده و دوباره اقدام به مصرف مواد مخدر کرده است. با توجه به اینکه هر بار که بیمار اعتیاد را ترک کرده و دوباره به دام اعتیاد گرفتار شود، انگیزه و صلابت خود را برای ترک این بیماری از دست می دهد، برای انتخاب یک کلینیک ترک اعتیاد مناسب می بایست از اقدامات آن برای درمان جنبه های روانی اعتیاد اطمینان حاصل کنید.

با گسترش اینترنت و شبکه های اجتماعی فیلم ها و گزارش های زیادی از ضرب و شتم و رفتارهای غیرانسانی در برخی از کمپ های ترک اعتیاد غیر مجاز منتشر شده است. با یک جستجوی ساده فیلم های تکان دهنده ای از این مراکز می بینیم. نکته دیگری که برای انتخاب یک کلینیک ترک اعتیاد خوب می بایست به آن دقت کنید مجوز و نوع خدمات و امکانات کلینیک هستند. اولاً دقت کنید که کلینیک ترک اعتیاد مورد نظر از مراجع معتبر دارای مجوزهای لازم باشد و کارد درمانی اعم از پزشکان، مشاوران و روانپزشکان کلینیک افراد متخصص و با تجربه باشند. ثانیاً امکانات رفاهی و تفریحی کلینیک را بررسی کنید.

کلینیک ترک اعتیاد افشار به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد تهران با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ترک اعتیاد، با موقعیت مناسب در مجاورت پارک سنگی جمشیدیه، امکانات و خدمات منحصر بفردی را در بین تمامی مراکز ترک اعتیاد تهران و کشور ارایه می کند. آب و هوای شمال تهران و موقعیت مناسب این کلینیک، جزو بهترین ماطق کشور به شمار می آید. تمامی پرسنل مرکز ترک اعتیاد افشار از افراد تحصیلکرده و باتجربه در زمینه ترک اعتیاد هستند و امکانات رفاهی مجموعه بدون شک در بین تمامی مراکز ترک اعتیاد کشور بهترین به حساب می آید. امکاناتی که در حد هتل پینج ستاره بوده و در اکثر موارد از منزل خود فرد بیمار راحت تر و مجهزتر می باشد.

استخر سرپوشیده، سالن بیلیارد، سالن ورزش، فوتبال دستی و بازی های رایانه ای بخشی از این امکانات ورزشی و تفریحی می باشند که خدمات کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد تهران می باشد که با سایر مراکز ترک اعتیاد تهران و کشور متفاوت کرده است. این مرکز آماده بستری شبانه روزی بیماران در اتاق های عمومی و اختصاصی مجهز و لوکس می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *