کمپ ترک اعتیاد
تاثیر ماری جوانا بر اختلالات روانی
2 اردیبهشت 1402
کمپ ترک اعتیاد
تاثیر اعتیاد بر اختلال دوقطبی
16 اردیبهشت 1402

کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران: سوء مصرف و اعتیاد به الکل بطور جدی قلب شما را تحت تاثیر قرار می دهد، اما بیشتر آسیب های ناشی از مصرف الکل، بطور غیر مستقیم است. بسیاری از مردم نمی دانند که آیا مصرف الکل باعث ایجاد حملات قلبی خواهد شد یا خیر. مصرف الکل یک عامل خطر برای حملات قلبی محسوب می شود، اما معمولاً به تنهایی موجب ایجاد حمله قلبی نمی شود. تاثیرات کوتاه مدت و طولانی مدت مصرف الکل متفاوت هستند. اما به طور کلی، اعتیاد الکل بطور غیر مستقیم منجر به حمله قلبی خواهد شد به همین جهت در این مقاله به بررسی تاثیر الکل بر قلب خواهیم پرداخت.

در خصوص اعتیاد به الکل باید بدانید، ترک الکل، نیازمند دریافت خدمات روان درمانی در کنار درمان جسمانی می باشد به همین جهت بهترین روش ترک الکل، ترک بستری تحت نظر متخصصین در کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، به عنوان کمپ ترک اعتیاد vip تهران می باشد.

حتما مطالعه کنید: ترک الکل

تاثیر الکل بر قلب

افزایش فشار خون: همزمان با فعالیت کلیه ها جهت اصلاح مایعاتی که الکل از رگ ها خارج می کند، کلیه ها با ترشح پروتئین هایی که به قلب اشاره می کنند که فشار خون شما پایین است، این عدم تعادل را اصلاح می کنند. فشار خون نیز برای جبران این کمبود، افزایش می یابد.

تأثیر بر عادات رژیم غذایی: ارتباط تنگاتنگی بین مصرف زیاد الکل و رژیم غذایی ضعیف وجود دارد، زیرا فردی که مبتلا به سوء مصرف الکل است، مواد مغذی را به خوبی جذب نمی کند و آنها به دلیل احتباس مایعات، تمایل به مصرف نمک بیشتری دارند. رژیم غذایی که حاوی مقادیر زیادی نمک است، با افزایش احتمال حمله قلبی همراه است.

تأثیر بر عادات ورزشی: مصرف الکل به دلیل تأثیرات آن بر تعادل، هماهنگی و خستگی، توانایی فرد را برای پرداختن به ورزش دچار اختلال می کند. این واقعیت، احتمال ابتلا به بیماری قلبی را افزایش خواهد داد.

بسیار مهم است که بدانید الکل بطور غیر مستقیم، با تأثیر بر فعالیت قلب و سایر اندام ها و چند فرآیند مهم دیگر احتمال حمله قلبی را افزایش خواهد داد چرا که با ورود الکل به جریان خون، سیستم هدایت قلبی نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت، زیرا مصرف الکل باعث ایجاد تغییر در تعادل چندین انتقال دهنده عصبی از جمله اسید گاما-آمینوبوتیریک (GABA)، اپی نفرین، نوراپی نفرین و سروتونین خواهد شد.

انتقال دهنده های عصبی، مولکول هایی هستند که پیام ها را بین سلول ها انتقال می دهند و سلول های میوکارد شما از انتقال دهنده های عصبی برای نگه داشتن زمان و ریتم به منظور استراحت قلب استفاده می کنند. مصرف زیاد الکل به ویژه در مردان مسن با مرگ ناگهانی قلبی، ارتباط تنگاتنگی دارد. در حین مرگ ناگهانی قلبی، سلول های قلب نمی توانند ریتم منظمی داشته باشند و این امر باعث می شود قلب بطور ناگهانی از کار بیفتد. اگرچه مرگ ناگهانی قلب همان حمله قلبی نیست، مرگ ناگهانی قلب بزرگترین علت مرگ طبیعی در بسیاری از کشورها است.

تاثیر الکل بر دستگاه گوارش

الکل، یک تحریک کننده برای مخاط دستگاه گوارش به شمار می رود و این امر باعث التهاب (تورم و قرمزی) می شود. التهاب فرآیندی است که بدن برای جذب سلول های موجود در جریان خون برای التیام آسیب، از آن استفاده می کند. در کوتاه مدت، التهاب به بهبود آسیب وارد شده کمک خواهد کرد، اما مصرف طولانی مدت الکل باعث التهاب مزمن می شود، که باعث آسیب رسیدن به بافت شده و منجر به انواع مختلف سرطان، بیماری خود ایمنی یا مرگ سلولی خواهد شد. باید بدانید که موارد گفته شده تنها بخش کوچکی از عوارض مصرف الکل است و بهبودی تنها در گروی ترک الکل، تحت نظر درمانگران متخصص در کمپ ترک اعتیاد شبانه روزی جمشیدیه می باشد.

تاثیر الکل بر قلب

تاثیر الکل بر قلب

تاثیر الکل بر کلیه ها

از آنجایی که الکل، ادرار آور است، بدن به روش های مختلفی مایعات اضافی بدن را از بین می برد. اولین روش که با افزایش میزان تولید ادرار در کلیه ها همراه است. روش دوم، این است که الکل سلولهای فرد را فریب می دهد تا آب بیشتری در خود نگه دارد. نتیجه این امر این است که خون آب کمتری در خود دارد. سپس کلیه ها باید محلول غلیظ تری را تصفیه کرده و در معرض سموم مضرتری قرار بگیرند. با گذشت زمان و کاهش عملکرد کلیه، این سموم به سایر اندام ها مانند قلب آسیب می رسانند.

بهبودی از یک حمله قلبی ناشی از مصرف الکل

بهبودی از ترک الکل و حمله قلبی همانند بهبودی از سایر حملات قلبی است. روند بهبودی در هر فرد متفاوت است، اما درمان پس از حمله قلبی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

کاهش یا قطع مصرف الکل

روش هایی برای تجزیه و از بین بردن لخته در قلب

کاتتریزاسیون(سونداژ قلبی)، زمانی است که یک لوله از طریق جراحی در رگ های قلب فرستاده می شود تا به تجزیه لخته کمک کند.

تغییر سبک زندگی، از جمله رژیم غذایی و ورزش

در صورت نیاز اقدامات جراحی

آزمایش تشخیصی توسط یک متخصص پزشکی

استراحت کافی

پیگیری قرارهای پزشکی بعدی

از مهمترین روش های بهبودی از حمله قلبی ناشی از مصرف الکل، پرداختن به مسئله مصرف الکل است. با ادامه مصرف الکل، خطر ابتلا به سایر حملات قلبی و همچنین سایر بیماری های مرتبط با سلامتی فرد افزایش می یابد. برای از بین بردن انگیزه و علت اصلی اعتیاد به الکل، فرد باید در یک برنامه درمانی اعتیاد به الکل ثبت نام کند تا با کمک متخصصان پزشکی بتواند مراحل ترک اعتیاد را با موفقیت پشت سر گذاشته و بر اعتیاد غلبه کند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی تاثیر الکل بر قلب پرداختیم و عوارض مصرف آن را بطور کامل بررسی کردیم، اما باید بدانید که به دلیل این که نوشیدن بیش از حد الکل موجب افزایش فشار خون می شود و اگر دچار حمله قلبی شدید و یا مبتلا به بیماری قلبی هستید، مهم است که با پزشک خود صحبت کنید تا بررسی کند که آیا نوشیدن الکل برای شما ایمن و بی ضرر است یا خیر. اگر شما یا یکی از عزیزانتان برای درمان سوء مصرف الکل یا اعتیاد، به درمان نیاز دارید، متخصصین کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه به شما کمک خواهد کرد. متخصصین کمپ ترک اعتیاد خصوصی جمشیدیه، برنامه درمانی جامع و منحصر به فردی را ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *