تاثیر تغذیه در دوران بعد از ترک اعتیاد

ترک الکل و درمان انزواطلبی
ترک الکل و درمان انزواطلبی
18 دی 1400
کمپ ترک اعتیاد
تفاوت وابستگی و اعتیاد چیست؟
2 بهمن 1400

کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران: سوء مصرف مواد مخدر، از هر نوعی که باشد ممکن است عوارض کوتاه مدت اما قابل توجهی را برای سلامتی ایجاد کند. بدتر از آن، برخی از انواع اعتیاد همچنین باعث بروز بیماری های ثانویه بلند مدت شده که اثرات مخرب قابل توجهی بر کیفیت زندگی فرد خواهند گذاشت و بدیهی است که ترک اعتیاد نیازمند دریافت خدمات روان درمانی در کنار درمان جسمی در کمپ ترک اعتیاد می باشد. اما بعد از ترک عوامل متعددی بر پایداری درمان تاثیر دارد که از مهمترین آنها می توانیم به تغذیه اشاره نماییم که در این مقاله به بررسی تاثیر تغذیه در دوران بعد از ترک اعتیاد خواهیم پرداخت.

یکی از اصلی ترین راه هایی که اعتیاد بر بدن فرد اثر می گذارد، مانع شدن از دریافت تغذیه مناسب است. در طول مدتی که فرد به سوء مصرف مواد مخدر مبتلا است، بدن فرد مصرف کننده مواد مخدر از دریافت مواد مغذی حیاتی محروم می شود و همین امر باعث ترغیب به رفتارهای خود تخریبی می شود که در نهایت به مشکلات بلند مدت سلامتی منجر خواهد شد. بهبودی فرد از طریق تغذیه، یکی از مهم ترین بخش های هر برنامه درمانی زودهنگام برای افرادی است که با اعتیاد به مواد مخدر دست و پنجه نرم می کنند.

تاثیر داروها بر سلامت مصرف کننده

هر دسته از مواد شیمیایی، اثرات منحصر به فرد خود را روی بدن می گذارند، در حالی که برخی از دارو های اعتیاد آور، به خودی خود سمی هستند و سایر مواد، قضاوت فرد مصرف کننده را دچار اختلال می کنند. سوء مصرف این نوع مواد مخدر، احتمال بروز رفتار های مخرب یا بی توجهی به سلامت فردی  در چنین افرادی را افزایش خواهد داد. به عنوان مثال، افرادی که با سو مصرف الکل دست و پنجه نرم می کنند، در معرض خطر از بین رفتن ارگان های داخلی و آسیب کبدی و پانکراست قرار دارند. در طول زمان، مصرف الکل به این ارگان ها  آسیب می رساند تا جایی که بدن دیگر توان کنترل میزان قند خون، متابولیسم یا جذب چربی را نخواهد داشت. افرادی که با تمایل شدید به مصرف الکل دست و پنجه نرم می کنند، از سو تغذیه و کم آبی بدن نیز رنج می برند.

حتما مطالعه کنید: ترک الکل

به همین ترتیب، ترک مواد اعتیاد آور، علائم ناخوشایندی از قبیل تشنج، استفراغ، تهوع و مشکلات گوارشی را در پی خواهد داشت. بدن در طول روند سم زدایی، با سطح مواد مغذی و مایعات درگیر است؛ سم زدایی تحت نظارت پزشک و در بهترین کمپ ترک اعتیاد، به بخش مهمی از بهبودی موثر در رابطه با مواد اعتیاد آور تبدیل شده است.

سبک زندگی ناسالم

برخی از انواع مواد مخدر، باعث ایجاد مشکلات تغذیه ای می شوند که علت آن تغییر عادت های روزانه فرد است. به عنوان مثال، محرک هایی از قبیل کوکائین و شیشه، بیشتر اوقات اشتهای فرد مصرف کننده را کاهش می دهند. افرادی که اعتیاد محرک دارند، معمولا از خوردن غذا خودداری کرده و به سرعت کاهش وزن را تجربه خواهند کرد. محرک ها هم چنین باعث افزایش مدت زمان بیداری فرد شده و بازدهی انرژی آنها را افزایش می دهد و این موضوع به راحتی باعث به هم خوردن تعادل الکترولیتی، کم آبی و کمبود خواب می شود.

حتما مطالعه کنید: ترک کوکائین 
تاثیر تغذیه در دوران بعد از ترک اعتیاد

تاثیر تغذیه در دوران بعد از ترک اعتیاد

درمان تغذیه ای در درمان سوء مصرف مواد

اولین مرحله از بیشتر پروسه های درمانی بهبود سوء مصرف مواد، سم زدایی است. در طول روند سم زدایی، همزمان با خارج شدن مواد سمی از بدن، به منظور کنترل علاٸم ترک، فرد مصرف کننده مواد تحت نظارت پزشک قرار می گیرند. روند سم زدایی بیماران، تحت نظر پزشکان متخصص و در کمپ ترک اعتیاد شبانه روزی جمشیدیه انجام می شود تا مواد مغذی و سطح مایع درمانی آنها مورد بررسی قرار گیرد. درمان ممکن است گسترده باشد، اما شروع بهبودی با بدن سالم تر، فرایند را آسان تر خواهد کرد. به دنبال سم زدایی، توانبخشی نیز وجود خواهد داشت.

زنگ بیداری هراس انگیز

سوء تغذیه و کم آبی به بیماری های متعددی منجر خواهد شد و بهتر است در اسرع وقت به این مشکلات در کمپ ترک اعتیاد خصوصی رسیدگی شود. در بسیاری از موارد بهبودی، افرادی که با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند اثرات عادت های خود را بر بدنشان خواهند دید. این درک، آنها را چنان مبهوت می کند که مشکلات خود را تایید کرده و به دنبال درمان خواهند بود.

دارو ها و الکل، به آهستگی بدن را مسموم می کنند و درک این واقعیت قبل از شروع روند ترک اعتیاد در کمپ ترک اعتیاد، برای افرادی که با این نوع اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کنند، بسیار حائز اهمیت است. برخی از افراد تحت درمان، نگران این موضوع هستند که پس از اعتیاد دیگر به روال “عادی” زندگی خود بر نمی‌گردند، اما بدن انسان، به طور باورنکردنی بهبود پذیر است. بهبودی کامل، روشی است که هر فرد مبتلا به اعتیاد باید برای دستیابی به آن تلاش کند.

تاثیر تغذیه در دوران بعد از ترک اعتیاد

تاثیر تغذیه در دوران بعد از ترک اعتیاد

تاثیر تغذیه در دوران بعد از ترک اعتیاد

تغذیه مناسب، تنها بخش ضروری از مراحل ترک اعتیاد زودهنگام نیست، بلکه برای زندگی سالم مداوم، بسیار حیاتی است. هوشیار بودن با بدنی سالم، بسیار آسان تر است. بسیاری از افرادی که از اعتیاد بهبود یافته اند، بیان کرده اند که انتخاب غذاهای سالم تر، در انتخاب های بهتر در سایر زمینه های زندگی اثر مثبتی گذاشته و به آنها در جلوگیری از عود بیماری کمک می کند. در کمپ ترک اعتیاد لاکچری جمشیدیه، ما معتقدیم که تغذیه امری ضروری در غلبه بر سوء مصرف مواد است. حتی زمانی که افراد از اعتیاد به مواد مخدر رنج می برند و در رابطه با اثرات آن بر بدن خود نا امید هستند، تغذیه مناسب و انتخاب های سالم تر برای زندگی، روند بهبودی را آسانتر خواهد کرد.

در این مقاله به بررسی تاثیر تغذیه در دوران بعد از ترک اعتیاد پرداختیم، نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در صورتی که شما و یا یکی از عزیزانتان با اعتیاد به مواد مخدر دست و پنجه نرم می کنید، کمپ ترک اعتیاد VIP جمشیدیه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. بنابراین فرصت را غنیمت شمرده و همین امروز با مشاورین کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه تماس گرفته و در مورد گزینه های درمانی متناسب با شرایط خود اطلاعات بیشتری کسب کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *