عوارض مصرف مرفین
عوارض مصرف مرفین
13 آبان 1402
کمپ ترک اعتیاد
تاثیر هروئین بر سیستم عصبی
27 آبان 1402
نمایش همه

تاثیر مصرف الکل بر حافظه

کمپ ترک اعتیاد

تاثیر مصرف الکل بر حافظه

کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران: الکل، بطور قابل توجهی عملکرد مغز شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد، اما دقیقا چه ارتباطی بین الکل و از دست دادن حافظه کوتاه مدت و بلند مدت وجود دارد؟ هنگام نوشیدن الکل، بخصوص اگر فردی هستید که بیش از حد الکل مصرف می کنید، عوارض جانبی و آسیب های زیادی وجود دارد که ممکن است بدن و سلامتی شما را تهدید کند. الکل همچنین بطور قابل توجهی عملکرد مغز شما را تحت تاثیر قرار میدهد، آیا در مورد کاهش حافظه نیز همینطور است؟ آیا نوشیدن الکل باعث از دست دادن حافظه می شود؟ جهت پاسخگویی به این سوالات در این مقاله به بررسی تاثیر مصرف الکل بر حافظه خواهیم پرداخت.

ترک الکل، از خدمات ارائه شده در کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد خصوصی تهران می باشد که کلیه مراحل درمان، تحت نظر مجرب ترین درمانگران انجام می گیرد.

حتما مطالعه کنید: ترک الکل

تاثیر مصرف الکل بر حافظه

موسسه ملی سوء مصرف الکل و اعتیاد به الکل، دو نوع فراموشی را که در نتیجه مصرف الکل رخ می دهد، تعیین کرده است.

اولین فراموشی، موقت نامیده می شود و این نوع فراموشی ممکن است با نوشیدن مقدار نسبتاً کمی الکل اتفاق بیفتد. در این حالت ممکن است مواردی مانند نام افراد و یا اطلاعاتی را فراموش کنید که در حالت عادی قادر به یادآوری آنها هستید. فراموشی کامل، زمانی رخ می دهد که تمام اطلاعات مربوط به یک بازه زمانی را فراموش کنید. در این صورت، قضاوت و شناخت شما بطور کامل دچار اختلال خواهد شد. ممکن است افراد دیگر به شما یادآوری کنند که هنگام نوشیدن الکل چه اتفاقی برایتان افتاده است و شما حتی پس از یادآوری  آنها هم، قادر نیستید آنها را به خاطر آورید.

علت اینکه نوشیدن بیش از حد الکل، بر حافظه کوتاه مدت شما تاثیر می گذارد و باعث فراموشی می شود، این است که میزان الکل خون شما به سرعت بالا می رود. اینکه چه میزان الکل منجر به فراموشی می شود، به عوامل مختلفی از جمله وزن شما، خوردن غذا قبل از نوشیدن الکل و میزان الکلی که می نوشید بستگی دارد. وقتی افراد دچار فراموشی می شوند، بسیار خطرناک است. این امر آنها را در معرض خطر برای انجام رفتارهای خشونت آمیز، تصادف و یا حتی قربانی تجاوز شدن قرار می دهد.

اگرچه فراموشی یکی از علائم موقتی نوشیدن الکل است، اما در دراز مدت، سوء مصرف الکل منجر به مشکلات حادتر مرتبط با حافظه خواهد شد.

تاثیر مصرف الکل بر حافظه

تاثیر مصرف الکل بر حافظه

یکی از مخرب ترین عوارض سوء مصرف طولانی مدت الکل برای حافظه، سندرم ورنیکه – کورساکف (WKS) است که در این صورت مستقیماً به الکل و از دست دادن حافظه مربوط می شود. سندرم ورنیکه – کورساکف (WKS) نوعی اختلال در مغز است که در نتیجه کمبود ویتامین B1 رخ می دهد. کمبود ویتامین B1 در افراد مبتلا به اختلال مصرف الکل امری شایع است و منجر به آسیب دائمی به مغز (در ابتدا آن قسمت هایی از مغز را که مربوط حافظه هستند، درگیر خواهد کرد)، می شود. اگرچه چند دلیل احتمالی دیگر برای ابتلا به سندرم ورنیکه – کورساکف (WKS) وجود دارد، اما مهمترین دلیل آن نوشیدن زیاد الکل است، زیرا افرادی که از نوشیدن زیاد الکل رنج می برند از رژیم های غذایی مناسبی استفاده نمی کنند و در نتیجه مانع جذب مناسب ویتامین B1 در بدن آنها می شود.

حتی بدون بروز سندرم ورنیکه – کورساکف (WKS)، افرادی که بیش از حد الکل می نوشند، اغلب دچار مشکلات حافظه و شناخت می شوند. به عنوان مثال، با مصرف الکل و از دست دادن حافظه، اکثر افرادی که به مدت طولانی و بیش از حد مشروبات الکلی مصرف می کنند، با برخی از اختلالات در عملکرد شناختی دست و پنجه نرم می کنند. این اختلالات ممکن است از خفیف تا متوسط ​​باشد و نکته آخر اینکه مصرف الکل در طولانی مدت منجر به کاهش اندازه مغز خواهد شد.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی تاثیر مصرف الکل بر حافظه پرداختیم و گفتیم سوء مصرف الکل، علاوه بر عوارض روانی و جسمانی که برای مصرف کننده به همراه خواهد داشت، تاثیرات متعددی همچون فراموشی بر حافظه مصرف کننده خواهد داشت که تنها راه مقابله با آن، ترک الکل، تحت نظر درمانگران مجرب کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *