شناسایی 34 هزار بیمار مبتلا به ایدز، افزایش سهم زنان در ابتلای به ایدز

راه‌ اندازی شبکه تخصصی راهبردی جهت پیشگیری از اعتیاد/ برگزاری کارگاه‌های آموزشی در 354 محله تهران
30 مرداد 1400
افزایش آمار اعتیاد جوانان ( 26 درصد بجای سه درصد)
30 مرداد 1400
نمایش همه

شناسایی 34 هزار بیمار مبتلا به ایدز، افزایش سهم زنان در ابتلای به ایدز

مشاور کمیته پیگیری و کنترل ایدز بهزیستی خبر داد

تعداد افراد مبتلا به ایدز در ایران از میانگین جهانی کمتر است. در برنامه چهارم استراتژیک، برنامه‌ریزی به گونه‌ای صورت گرفته است که در حدود سه سال آینده بتوان به مهار و کنترل این بیماری به شکلی که رشد فزاینده ابتلا به این بیماری نباشد، رسید.

مشاور کمیته پیگیری و کنترل ایدز سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه 34 هزار مبتلا به ایدز در کشور شناسایی و ثبت شده‌اند، گفت: تخمین زده می‌شود به همین تعداد نیز افراد مبتلا به ایدز وجود دارد که از بیماری خویش آگاهی ندارند و برای تشخیص اقدام نکردند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایسنا، کامبیز محضری در کارگاه آموزشی پیشگیری از ایدز ویژه کارکنان مراکز کاهش آسیب بهزیستی‌ کشور، در جمع خبرنگاران استان با اشاره به اینکه در سال‌های 94 و 95 سهم زنان در ابتلای به ایدز رو به افزایش بوده است و اکنون به 33 درصد رسیده است، ادامه داد: اکنون راه انتقال این بیماری بیشتر از طریق اعتیاد تزریقی است ولی به سمت انتقال از طریق روابط جنسی در حرکت است.
مشاور کمیته پیگیری و کنترل ایدز سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: کودکان مبتلا به این بیماری در کشور زیر 10 درصد هستند که علاوه بر شناسایی، آموزش‌های پیشگیری متناسب با سن آن‌ها در هشت استان کشور در حال انجام است.
وی ادامه داد: کودکان یتیم مبتلا به ایدز به بهزیستی معرفی و تحت حمایت و سرپرستی قرار می‌گیرند.
محضری با اشاره به اینکه تعداد افراد مبتلا به ایدز در ایران از میانگین جهانی کمتر است، اظهار کرد: در برنامه چهارم استراتژیک، برنامه‌ریزی به گونه‌ای صورت گرفته است که در حدود سه سال آینده بتوان به مهار و کنترل این بیماری به شکلی که رشد فزاینده ابتلا به این بیماری نباشد، رسید.

وی تصریح کرد: علاوه بر سازمان بهزیستی، سایر دستگاه‌ها همچون آموزش و پرورش در ارائه آموزش برای پیشگیری از این بیماری سهیم هستند.
محضری اضافه کرد: آموزش‌ها باید به نحوی باشد که این بیماری به عنوان یک بیماری عفونی همانند سایر بیماری‌های عفونی شناخته شود و ترس از عدم پذیرش در افراد از بین رود.
محضری در خصوص طول عمر افراد مبتلا به ایدز خاطرنشان کرد: اگر تشخیص به موقع انجام شود و بلافاصله فرد تحت درمان قرار گیرد، فرد زندگی و طول عمر طبیعی خواهند داشت که قرار است درمان پس از تشخیص به موقع از مردادماه جاری در کشور اجرا شود.
به‌گزارش ایسنا، این کارگاه آموزشی برای کارکنان سازمان بهزیستی به منظور ارائه خدمات بهتر برای کاهش آسیب و پیشگیری از بیماری ایدز به مدت سه روز در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *