نخ و برنز
21 مرداد 1400
متادون‌ درمانی دلیل گرایش دوباره معتادان به مواد‌مخدر است
21 مرداد 1400
نمایش همه

مصرف بی رویه قرص های مسکن

مصرف بی رویه قرص های مسکن توسط نوجوانان زمینه ساز اعتیاد

پژوهش تازه‌ای که در دانشگاه نیویورک انجام شده است، نشان می دهد که سه‌چهارم نوجوانان معتاد به هرویین با اعتیاد به داروهای عادی و مسکّن‌ها به این راه کشیده شده‌اند. به گزارش خبرنگار اجتماعی آنا، نتایج تحقیقی در مورد دانش‌آموزان 130 دبیرستان در ایالات متحده آمریکا بین سال‌های 2009 تا 2013 نشان داده است که در اغلب موارد، دانش‌آموزانی که به سوی مصرف هرویین تمایل پیدا کرده یا معتاد تزریقی شده‌اند، با اعتیاد به داروهای مسکن شروع کرده‌اند.

به گزارش دیلی‌میل، در تحقیقی که پژوهشگران دانشگاه نیویورک انجام داده‌اند، مشخص شده است که سه‌چهارم نوجوانان دبیرستانی که به مصرف هرویین تمایل پیدا کرده‌‌اند، در ابتدا دچار سوء‌مصرف داروهای مسکن تجویز شده بوده‌اند. بسیاری از این نوجوانان به ویژه‌ای از داروهای مسکنی با نام‌های تجاری Vicodin، PercocetوOxycontinاستفاده کرده‌اند و در ابتدای مصرف این داروها از عوارض اعتیادآورشان آگاه نبوده‌اند.

این پژوهشگران نتیجه گرفته‌اند که مسکّن‌های شبه‌افیونی، زمینه‌ساز اعتیاد نوجوانان به مواد مخدر و به‌ویژه هرویین هستند.

دکتر جوزف جی. پالامر، سرپرست نگرش مقاله پژوهشی این تیم نوشته است: «12.4 درصد از دانش‌آموزان مصرف مواد شبه‌افیونی غیرطبی (سوء‌مصرف بعد از تجویز) در طول زندگی و 1.2 درصد مصرف هرویین در طول زندگی‌شان را گزارش داده‌اند.» وی می‌افزاید: «با افزایش مصرف مواد شبه‌افیونی، احتمال گزارش مصرف هرویین بیشتر می‌شود و بیش از سه‌چهارم مصرف‌کنندگان هرویین، استفاده از مواد شبه‌افیونی غیرطبی را گزارش داده‌اند.»

در این پژوهش داده‌های مربوط به ارزیابی‌های سالانه حدود 15 هزار دانش‌آموز در 130 دبیرستان ایالات متحده در فاصله سال‌های 2009 تا 2013 استفاده شده است. در این پژوهش مشخص شده که نزدیک به 23.2 درصد از دانش‌آموزان که گفته‌اند بیش از 40 دفعه مواد شبه‌افیونی مصرف کرده‌اند، هرویین نیز مصرف کرده‌اند. دانش‌آموزان مؤنث و آنهایی که پدر و مادرشان با هم زندگی می‌کنند، کمتر در معرض خطر سوء‌مصرف مواد شبه‌افیونی و هرویین هستند. همچنین دانش‌آموزان سیاه‌پوست و هیسپانیک کمتر احتمال دارد که سوء‌مصرف مواد شبه‌افیونی تجویز شده را گزارش دهند تا دانش‌آموزان سفیدپوست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *