هیچ راهکاری غیر از آموزش در مقابل گسترش اعتیاد موثر نیست

مصرف بی رویه قرص های مسکن توسط نوجوانان زمینه ساز اعتیاد
23 مرداد 1400
باند بزرگ قاچاق مواد مخدر منهدم شد
23 مرداد 1400
نمایش همه

هیچ راهکاری غیر از آموزش در مقابل گسترش اعتیاد موثر نیست

زنجان – ایرنا – دبیر کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: هیچ راهکاری برای مبارزه با مصرف مواد مخدر و جلوگیری از گسترش اعتیاد در جامعه غیر از آموزش وجود ندارد. هیچ راهکاری غیر از آموزش در مقابل گسترش اعتیاد موثر نیست

آیدین مرادی شامگاه دوشنبه در همایش اعتیاد و جوانان افزود: لذتی که فرد از مصرف مواد مخدر می برد، به مراتب فراتر از لذتی است که می تواند از کسب سایر موفقیت ها به دست آورد. وی یادآورشد: تمام مردم برای لذت بردن از زندگی تلاش می کنند و مواد مخدر چنین لذتی را به راحتی در اختیار فرد قرار می دهد.

مرادی به علت خودداری از مصرف مواد مخدر به منظور لذت بردن اشاره و اظهار کرد: ناحیه پاداش دهنده مغز به یک میزان خاص توانایی لذت بردن دارد و زمانی که فرد بیش از توان این ناحیه لذت ببرد، قسمت پاداش دهنده مغز به سوی نابودی حرکت می کند.

دبیر کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: از سوی دیگر مصرف مواد مخدر به علت لذت بیش از حدی که در فرد ایجاد می کند، وی را از لذت بردن از سایر خوشی ها باز می دارد و به فردی تک بعدی تبدیل می کند.

وی خاطر نشان کرد: فرد در زمان ترک به این دلیل درد می کشد که باید از آن لذت وافر دست بردارد و خود را برای سطح پایینی از خوشی ها آماده کند. مرادی تاکید کرد: در چنین شرایطی است که فرد در مقابل ترک اعتیاد خودداری می کند و یا پس از ترک بار دیگر به مصرف مواد مخدر گرایش می یابد.

دبیر کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: مردم باید نسبت به مصرف مواد مخدر از هر نوعی آگاه باشند و به تبعات آن پی ببرند. وی ادامه داد: مصرف مواد مخدر صنعتی فقط ابتلای به اعتیاد نیست و بیماری ها و تبعاتی که برای فرد به دنبال دارد، به مراتب بیش از مصرف مواد مخدر سنتی است.

مرادی تصریح کرد: متاسفانه به علت وجود همین لذت بالا، هیچ راهکاری غیر از آموزش مهارت های زندگی و تبعات اعتیاد نمی تواند در مقابل آسیب های مواد مخدر موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *