۴۰۰ هزار معتاد تحت پوشش مراکز درمانی قرار گرفتند

در کنار کمپ‌های ترک اعتیاد زنانه، مهدهای کودک احداث خواهیم کرد
26 مرداد 1400
مسکالین
26 مرداد 1400
نمایش همه

۴۰۰ هزار معتاد تحت پوشش مراکز درمانی قرار گرفتند

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه ۴۰۰ هزار معتاد در مراکز درمانی اعتیاد تحت پوشش درمان قرار دارند، ادامه داد: ۴۰ هزار معتاد خیابانی را نیز شناسایی کرده‌ایم که درمان را نپذیرفته‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر،پرویز افشار در نخستین همایش علمی درمانگران اعتیاد استان البرز با اشاره به افزایش مصرف مخدر های صنعتی در جامعه، تصریح کرد: متاسفانه گرایش جوانان به سمت این مواد، جامعه را با تهدید مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه مراکز درمانی مواد مخدر بر اساس درمان برای مخدرهای سنتی فعالیت می کنند، گفت: حلقه مفقوده ای در زمینه درمان افراد گرفتار در دام مخدر های صنعتی را داریم. معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به کاهش مرگ و میرهای ناشی از مخدرهای سنتی در کشور طی سالهای گذشته بیان داشت: با ارائه آگاهی های عمومی ابتلا به بیماری ایدز در بین معتادان تزریقی نیز کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ هزار معتاد در مراکز درمانی اعتیاد تحت پوشش درمان قرار دارند، ادامه داد: ۴۰ هزار معتاد خیابانی را نیز شناسایی کرده‌ایم که درمان را نپذیرفته‌اند. افشار با اشاره به شناسایی ۴۵۰ نوع ماده مخدر جدید در دنیا بیان کرد: خوشبختانه هیچکدام از این مواد وارد کشور نشده است.

وی عنوان کرد: معتادان درمان یافته بهترین افرادی هستند که در سیر درمانی می‌توانند به افراد تحت نظر کمک و روحیه دهی داشته باشند. معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با موادمخدر عنوان کرد: در استان البرز ۲۰۰ مرکز درمان اعتیاد فعال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *