کمپ ترک اعتیاد
اعتیاد در نوجوانان
6 فروردین 1401
کمپ ترک اعتیاد
اعتیاد به داروهای درمان اضطراب
20 فروردین 1401

کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران: بطور کلی، روش درمان در کمپ ترک اعتیاد شبانه روزی جمشیدیه، پرهیز از جایگزینی یک ماده مخدر با ماده مخدر دیگر است. استفاده از دارو در هنگام بهبودی و ترک اعتیاد موضوعی بسیار دشوار است. از برخی جهات، دارو تجربه بهبودی بهتری را برایتان به ارمغان خواهد آورد، اختلالات روانی را برطرف کرده و بدن فرد را از سوء تغذیه، عفونت و بیماری ناشی از اعتیاد نجات خواهد داد. با این حال، برخی از داروهای تجویز شده توسط پزشک دارای خواص اعتیاد آوری هستند، بنابراین بسیار مهم است که درمان با کمک دارو را به صورت جزء به جزء مورد بررسی قرار دهیم.

درمان دارویی اعتیاد

بسیاری از انواع اعتیاد آسیب های جسمی و روانی قابل توجهی را برای فرد به همراه دارند. اگرچه برخی از خدمات سم زدایی ممکن است به فرد کمک کنند تا داروها را از سیستم او در یک محیط امن خارج کند، اما شاید شرایط رسیدگی به بیمار با امکانات پزشکی و حرفه ای نداشته باشند، که در نتیجه مانع بهبودی فرد میشوند. سوء تغذیه، عفونت های مقاربتی و سایر بیماری های عفونی روند بهبودی را با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد و حتی در برخی موارد ممکن است خطرناک باشند. برای مثال، اگر ترک بدون مشورت و نظارت پزشک انجام شود، فرد را دچار علائمی خواهد کرد که در بعضی موارد حتی ممکن است کشنده باشد.

درمان با کمک دارو یا MAT ممکن است شامل حمایت تغذیه‌ای در طول سم‌ زدایی، ویتامین‌ درمانی، داروهای تجویزی به منظور کنترل شرایط مزمن یا روان‌ شناختی و انواع دیگر درمان‌ های دارویی در طول فرایند ترک باشد.

تعداد مرگ و میر ناشی از اوردوز (مصرف بیش از حد) مواد مخدر در جهان به وضعیت اسفناک و خیره کننده ای رسیده است و MAT همراه با رفتار درمانی شناختی به افراد مبتلا به اعتیاد پیشنهاد می شود. بسیاری از محققان سوء مصرف مواد بر این باورند که تجویز داروهای جدید برای مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر ممکن است موثر واقع شود. اگر متخصصان سم زدایی را جدی بگیرند و برنامه های طولانی مدتی برای درمان به روش دارویی ایجاد کنند، افراد راحت تر این دوره را پشت سر خواهند گذاشت.

درمان دارویی اعتیاد

درمان دارویی اعتیاد

درمان دارویی اعتیاد در زمان سم زدایی

برای سم زدایی از داروهای زیادی استفاده می شود. در برخی موارد، سم‌ زدایی بدون نظارت پزشک ممکن است زندگی فرد را تهدید کند و علائم ترک هم ممکن است بدون استفاده از نوعی دارو غیرقابل کنترل شوند. در طول سم زدایی با نظارت پزشک، بیمار داروهای مختلفی دریافت خواهد کرد که علائم حیاتی را در محدوده طبیعی نگه می دارد و همچنین علائم ترک را کنترل خواهد کرد. بسته به نوع و شدت اعتیاد، سم زدایی به کمک روش های پزشکی ممکن است چند روز یا حتی چند هفته طول بکشد.

حمایت غذایی

بسیاری از افرادی که با سوء مصرف مواد مخدر دست و پنجه نرم می کنند نیازهای اساسی بدن از جمله تامین آب و تغذیه مناسب را نادیده می گیرند. بسیاری از افراد که به مراکز و کمپ ترک اعتیاد مراجعه می کنند از سوء تغذیه، کم آبی و عفونت های ناشی از قرار گرفتن در موقعیت های خطرناک مانند استفاده از سرنگ مشترک، رنج می‌برند. حمایت غذایی می تواند به این افراد کمک کند تا بر کمبود ویتامین ها غلبه کنند، با عفونت ها مبارزه کنند و مواد مغذی از دست رفته را بدست آورند تا بتوانند با بدنی قوی تر با اعتیاد خود مبارزه کنند.

درمان دارویی برای رهایی از  دام اعتیاد

هدف از درمان و ترک اعتیاد، بررسی علل زمینه‌ ای اعتیاد، شناسایی عوامل تنش زا و محرک‌ هایی است که منجر به مصرف مواد مخدر می‌شوند. در این مرحله باید برنامه‌ فردی برای رسیدن به یک زندگی آرام ایجاد کرد. برنامه های کمکی پزشکی که در مراکز و کمپ های ترک اعتیاد در نظر گرفته شده است، معمولاً درمان های مداوم برای شرایط مزمن، بیماری ها و سایر مسائل پزشکی در طول دوره ترک اعتیاد ارائه می دهند. هنگامی که درمان دارویی یا MAT با درمان گروهی، مشاوره فردی و روان درمانی همراه می شود، بهترین عملکرد را در طول فرآیند ترک خواهد داشت. درمان دارویی همچنین به فرد کمک می کند تا با به حداقل رساندن امیال، هوس ها و سایر متغیرهای روانشناختی و فیزیکی، به وضعیت خود بیندیشد و بهتر و شفاف تر در مورد زندگی خود تصمیم بگیرند.

ترک اعتیاد در کمپ ترک اعتیاد خصوصی، فرصت مناسبی برای رسیدگی به اختلالات روانی و سایر اختلالاتی است که در دوران اعتیاد بوجود می آیند. با حل شدن مشکلات روانی، فرد میل کمتری برای بازگشت به اعتیاد خواهد داشت.

رسیدگی به اختلالات افراد به طور همزمان

بسیاری از افرادی که مواد مخدر و الکل مصرف می‌کنند، دچار اختلالات روانی مانند اضطراب و افسردگی خواهند شد. برخی دیگر از افراد ممکن است از قبل با اختلالات روانی مختلف دست و پنجه نرم کنند که با مصرف مواد مخدر و نوشیدن الکل تشدید یابد و یا به مشکلاتی مانند اختلال اضطراب پس از سانحه یا PTSD دچار شوند. در این شرایط فرد تمایل دارد که به خود درمانی با مواد مخدر یا الکل بپردازد. در این صورت “تشخیص دوگانه” پیشنهاد می‌شود و برای بهبودی کامل، متخصصان درمان اعتیاد به مواد مخدر باید به درمان تمام این اختلالات بطور همزمان بپردازند.

متخصصان درمان سوء مصرف مواد باید با احتیاط از داروهای مخصوص اختلالات روانی استفاده کنند، زیرا برخی از داروهای تجویزی مانند بنزودیازپین ها، داروهای ضد افسردگی و محرک ها به راحتی ممکن است منجر به اعتیاد فرد شوند. در این شرایط ممکن است اعتیاد فرد به مواد مخدر یا الکل، با اعتیاد به ماده ای دیگر جایگزین شود. در نتیجه، بسیاری از مراکز ترک اعتیاد در صورت امکان از مصرف این داروها اجتناب می کنند.

درمان دارویی اعتیاد

درمان دارویی اعتیاد

درمان دارویی بعد از ترک اعتیاد

برخی از افراد با آسیب های جسمی و روانی طولانی مدت ناشی از سوء مصرف مواد روبرو میشوند. ممکن است فرد دوران سم زدایی و ترک را با موفقیت به پایان برساند، اما همچنان خطراتی از قبیل عود مجدد اعتیاد یا مشکلات پزشکی ناشی از سوء مصرف مواد مخدر، زندگی فرد را تهدید خواهد کرد. درمان دارویی یا MAT در طولانی مدت ممکن است شامل نسخه هایی برای کنترل این شرایط باشد یا حاوی داروهای آنتاگونیست باشد که اثرات داروهای دیگر را دچار اختلال می‌کند. به عنوان مثال، برخی از داروهای آنتاگونیست ممکن است فرد را پس از مصرف الکل دچار بیماری کنند. بنابراین فرد برای اینکه به سمت مصرف الکل ترغیب نشود، این دارو را مصرف می کند. چون اگر بعد از این دارو الکل مصرف کند فرد با عواقب ناخوشایندی مواجه خواهد شد.

تجربه بهبودی با آرامش بیشتر

در نهایت، داروهای مختلف مزایای ارزشمندی در روند بهبودی از سوء مصرف مواد دارند. سوء مصرف الکل، سوء مصرف مواد مخدر و اعتیاد به متامفتامین تنها چند نمونه از رفتارهای اعتیادآور هستند که ممکن است عوارض طولانی مدتی را ایجاد کنند. درمان دارویی می تواند به تثبیت، درمان کامل و کنترل این مسائل کمک کند. تصور کنید در حالی که از علائم افسردگی، یک بیماری عفونی یا کمبود شدید ویتامین رنج می برید، میخواهید بدون استفاده از دارو مراحل ترک اعتیاد را سپری کنید. فردی که در یکی از این موقعیت‌ ها قرار دارد نمی‌تواند به طور کامل بر روند بهبودی تمرکز کند و اختلالات روان‌ شناختی و مسائل پزشکی ناشی از سوء مصرف مواد می‌توانند در روند بازگشت به زندگی عادی اختلال ایجاد کنند.

هیچ راه حل واحدی برای درمان سوء مصرف مواد وجود ندارد. آنچه برای یک بیمار موثر واقع خواهد شد، ممکن است برای بیمار دیگر کاملاً بی اثر باشد و هر بیمار ممکن است مسائل پزشکی منحصر به فردی داشته باشد که به اقدامات خاصی نیاز داشته باشد.

هنگامی که متخصصان درمان سوء مصرف مواد و مراکز بهبودی، برنامه‌ های درمانی جامعی را که شامل درمان دارویی نیز می‌شود، ارائه می‌دهند، بیماران معمولاً تجربیات بهبودی بسیار دلپذیرتری را کسب خواهند کرد و راحت تر به روال عادی و  زندگی روزمره خود برمی‌گردند. درمان با کمک روش های پزشکی می تواند به فرد کمک کند پس از مبارزه با اعتیاد از نظر عاطفی، روانی و جسمی به بهبود کامل دست پیدا کند. در صورتی که شما و یا یکی از عزیزانتان با اعتیاد به مواد مخدر دست و پنجه نرم می کنید، کارشناسان و متخصصان ما در کمپ ترک اعتیاد لاکچری جمشیدیه، به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند. فرصت را از دست ندهید و همین امروز با کارشناسان ما در کمپ ترک اعتیاد شبانه روزی جمشیدیه تماس بگیرید

3 Comments

  1. ناشناس گفت:

    سلام. ممنون از مقاله‌ی خوبتون. امکانش هست که فرد بخاطر استفاده از متادون معتاد بشه؟

    • کمپ جمشیدیه گفت:

      با سلام
      بله

    • اصغر علیمحدی گفت:

      سلام.متادون یک ماده مخدر بسیار بسیار قویه و به شدت اعتیاد اور.ترک این دارو حتی از هروئین هم به مراتب سختتره.
      تقریبا بین تمام مواد مخدر موجود و مستعمل در کشور ،متادون بافاصله مقام نخست رو داره.
      در کل داروهای ارامبخش مخصوصا داروهایی که باعث خشکی کام دهان میگردد دارای ماده مخدر هستند و مصرف بلند مدت باعث اعتیاد به ان ماده میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *