ترک کوکائین
ترک کوکائین
21 مهر 1400
ترک ب2
ترک ب2
25 مهر 1400

بهترین و سریعترین روش ترک شربت اپیوم

بهترین و سریعترین روش ترک شربت  اپیوم، درمان و ترک بستری در کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی می باشد تا بیماران امکان روان درمانی در کنار درمان جسمانی را داشته باشند. مدت زمان ترک، به پارامترهای مختلفی همچون دوز و مدت زمان مصرف و شرایط سلامت مصرف کننده دارد که بعد از انجام معاینات اولیه توسط پزشک مشخص می گردد.

از دیگر مزیت های درمان در کمپ ترک اعتیاد شبانه روزی جمشیدیه می توانیم به بهره مندی از تجهیزات و امکانات بیمارستانی و رفاهی همچون استخر سرپوشیده و سالن بدنسازی و مطب دندانپزشکی اختصاصی اشاره کنیم که شرایط بسیار مناسبی را برای بیماران ایجاد می کند.

حتما مطالعه کنید: عوارض جوشاندن شربت اپیوم

ترک شربت اپیوم

اعتیاد به اپیوم، تمایل شدیدی را برای مصرف این ماده ایجاد خواهد کرد. در صورتی که افراد مبتلا به اعتیاد به اپیوم ناگهان مصرف این ماده مخدر را متوقف کنند، ممکن است علائم ترک را تجربه کنند. اگرچه این اثرات و عوارض اغلب تهدید کننده زندگی نیستند، اما ممکن است دردناک و آزار دهنده باشند.

ترک شربت اپیوم

ترک شربت اپیوم

علائم ترک شربت اپیوم

عوارض ترک اپیوم، ممکن است شامل انواع مختلفی از عوارض مرتبط با سلامتی باشد که ممکن است تا چند روز ادامه داشته باشد. علائم ترک اپیوم، مواد افیونی و مواد مخدر مشابه هستند. علائم ترک اپیوم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

افزایش اشک ریزش

گرفتگی شکم

بیخوابی

تعریق

اضطراب

حالت تهوع

دردهای عضلانی

شدت علائم ترک اپیوم به شدت اختلال مصرف مواد در فرد بستگی دارد. به عنوان مثال، فردی که به مدت طولانی با اعتیاد به اپیوم دست و پنجه نرم می کند، به احتمال زیاد ترک دردناک تری را نسبت به فردی که به تازگی مبتلا به اعتیاد شده است تجربه خواهد کرد.

حتما مطالعه کنید: عوارض مصرف شربت اپیوم

مصرف اپیوم در دوران بارداری و شیردهی

مصرف اپیوم در دوران بارداری ممکن است باعث ایجاد سندرم سقط جنین شود، اختلالی که با علائم ترک در نوزادان تشخیص داده می شود. بسیاری از نوزادانی که اثرات ترک اپیوم را تجربه می کنند مشکلات گوارشی، کم آبی بدن، استفراغ، گریه شدید و تشنج را تحمل می کنند.

جدول زمانی ترک شربت اپیوم

شروع علائم ترک اپیوم اغلب به نوع محصول اپیوم مورد استفاده بستگی دارد. به عنوان مثال، مواد مخدری که اثرات کوتاه مدتی دارند مانند مرفین، به طور کلی علائم ترک را حدود شش تا هشت ساعت پس از آخرین دوز مصرفی از این ماده نشان خواهند داد. برعکس، مواد مخدری که اثرات طولانی مدت دارند مانند متادون ممکن است علائم ترک را تا سه روز پس از آخرین دوز مصرفی نشان ندهند. عوارض ترک مرتبط با اعتیاد به مواد مخدری که اثرات طولانی مدتی دارند، ظرف مدت 10 روز به اوج خود میرسد، اما ممکن است تا چند هفته ادامه داشته باشد.

علائم ترک اپیوم 24 ساعت پس از آخرین دوز مصرفی

بیخوابی

اضطراب

بی قراری

دردهای عضلانی

تعریق بیش از حد

علائم ترک اپیوم دو یا سه روز پس از آخرین دوز مصرفی

مردمک های گشاد شده

ضربان قلب سریع

تهوع و استفراغ

فشار خون بالا

گرفتگی شکم

علائم ترک اپیوم، معمولاً از زمانی شروع می شود که فرد، آخرین دوز خود را مصرف کرده است. علائم اولیه ترک شامل عوارض جسمی است که ممکن است منجر به مشکلات روانی مانند اضطراب شود. علائم شدیدتری مانند استفراغ نیز چند روز پس از آخرین دوز مصرفی نیز ممکن است ظاهر شود.

تمایل به مصرف مشتقات اپیوم ممکن است هفته ها، ماه ها یا حتی سالها پس از ترک اعتیاد ادامه داشته باشد. اعتیاد یک بیماری ذهنی مادام العمر است. افراد مبتلا به اعتیاد به اپیوم پذیرای محرک هایی هستند که باعث ایجاد هوس در آنها حتی پس از پایان علائم ترک می شوند.

ترک شربت اپیوم

ترک شربت اپیوم

آیا ترک اپیوم منجر به مرگ خواهد شد؟

علائم ترک اپیوم ممکن است آزار دهنده باشد. با این وجود، عوارض ترک اپیوم به ندرت تهدید کننده زندگی هستند.

بسیاری از افرادی که با علائم ترک اپیوم دست و پنجه نرم می کنند، با تمایل شدید به مصرف این ماده مخدر مواجه خواهند شد. این افراد ممکن است به منظور کاهش علائم ترک خود به مصرف مشتقات اپیوم روی آورند. اما تکرار مصرف اپیوم ممکن است احتمال اوردوز (بیش مصرفی) را افزایش دهد. در صورتی که اوردوز بدون درمان رها شود، ممکن است منجر به مرگ شود.

سم زدایی شربت اپیوم

بسیاری از متخصصان مراقبت های بهداشتی، ترک اپیوم در منزل را توصیه نمی کنند، زیرا افراد قادر به کنترل علائم ترک خود نیستند.

این افراد ممکن است اطلاع نداشته باشند که چه علائمی بروز خواهد کرد و چه زمانی این عوارض روی می دهد. داروهای زیادی هستد که برای کاهش یا جلوگیری از علائم ترک اپیوم استفاده می شوند، اما همه کسانی که علائم ترک اپیوم را تجربه می کنند به این داروها دسترسی ندارند.

برخی از وب سایت های اینترنتی داروهای خانگی، ویتامین ها و سایر مکمل ها را برای کاهش اثرات ترک اپیوم ارائه می دهند، اما مصرف هر نوع دارو باید توسط پزشک تجویز شده باشد سپس مصرف کنید.

سم زدایی اپیوم چقدر طول خواهد کشید؟

مدت زمان لازم برای سم زدایی از اپیوم برای همه یکسان نیست.

سم زدایی فردی که سال ها اعتیاد به اپیوم را تجربه کرده است نسبت به فردی که به تازگی به اپیوم وابسته شده است، مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید. سالها است که برخی از مراکز ترک اعتیاد، سم زدایی فوق العاده ای را برای کاهش زمان لازم به منظور غلبه بر علائم ترک ارائه می دهند. اما مطالعات مختلف نشان داده است که سم زدایی سریع برای درمان وابستگی به اپیوم باعث ایجاد نگرانی هایی شده است.

ترک اپیوم

ترک اپیوم

خطرات ترک ناگهانی اپیوم

ترک ناگهانی اپیوم، علاوه بر افزایش احتمال اوردوز، ممکن است عوارض خطرناک دیگری را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، استفراغ یکی از علائم شایع ترک اپیوم است.

افرادی که زیاد استفراغ می کنند ممکن است به طور تصادفی محتویات معده خود را استنشاق کنند. این اختلال که آسپیراسیون نامیده می شود، منجر به ناراحتی قفسه سینه، خفگی یا ذات الریه خواهد شد. کنترل اعتیاد به اپیوم بدون نظارت پزشکی و کمک درمانگران حرفه ای دشوار است. در کمپ ترک اعتیاد لاکچری جمشیدیه، افراد درمان مبتنی بر شواهد را برای کمک به کنترل بهتر اختلال مصرف مواد خود دریافت خواهند کرد.

کمپ ترک اعتیاد خصوصی جمشیدیه، جدیدترین تحقیقات علمی را برای کمک به افراد در یادگیری روش های موثرتر مقابله با مصرف مواد یا اختلالات روانی خود به کار می برد. همین امروز با مشاورین کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه تماس بگیرید تا با نحوه درمان و سم زدایی از اپیوم آشنا شوید.

2 Comments

  1. جلال محمدی گفت:

    باعرض وسلام بنده پنج سال تریاک مصرف میکردم الان هم یک سال هست شربت ایپوم مصرف میکنم ازآقایانی تقضا دارم لطف توراجان هرکیودوستداری تورابه احترام خانواده اوتون توراخدابرایم راهنمایی کنه بنده ازراهش این شربت ایپوم رابذارم کناربخداخیلی خسته شدم هیچ وقت معطلل نکنه باتشکر فراوان

    • علی گفت:

      سلام داداش برو کنگره ۶۰ درمان میشی نه ترک تنها راه درمان کنگره ۶۰ هست خودم درمان شدم خیلی ها درمان شدن سرچ کن تحقیق کن بعد برو درمان شو اگر واقعا میخوای راهش اینه داداش ایشالا درمان شی و موفق باشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *