ترک الکل
ترک الکل
12 تیر 1400
کمپ ترک اعتیاد
آیا زولپیدوم اعتیاد آور است؟
12 تیر 1400

بهترین و سریعترین روش ترک ماری جوانا

بهترین و سریعترین روش ترک ماری جوانا، درمان و ترک بستری در کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی می باشد تا بیماران امکان روان درمانی در کنار درمان جسمانی را داشته باشند. مدت زمان ترک ماری جوانا، به پارامترهای مختلفی همچون دوز و مدت زمان مصرف و شرایط سلامت مصرف کننده دارد که بعد از انجام معاینات اولیه توسط پزشک مشخص می گردد.

از دیگر مزیت های درمان در کمپ ترک اعتیاد شبانه روزی جمشیدیه می توانیم به بهره مندی از تجهیزات و امکانات بیمارستانی و رفاهی همچون استخر سرپوشیده و سالن بدنسازی و مطب دندانپزشکی اختصاصی اشاره کنیم که شرایط بسیار مناسبی را برای بیماران ایجاد می کند.

ترک ماری جوانا

ترک ماری جوانا

آیا ماری جوانا اعتیاد آور است؟

اینکه ماری جوانا یک ماده محرک اعتیاد آور است یا نه، موضوعی بحث برانگیز در تحقیقات اعتیاد و جوامع مراقبت های بهداشتی است.

تحقیقات علمی نشان می دهد تقریباً 30٪ از افرادی که ماری جوانا مصرف می کنند نسبت به آن اعتیاد پیدا می کنند. اگر فرد از نوجوانی شروع به مصرف آن کند، احتمال اعتیاد به ماری جوانا هفت برابر می شود. کسانی که ماری جوانا را از طریق سیگار مصرف می کنند و یا از طریق بلعیدن مصرف می کنند، ممکن است با گذشت زمان در آنها نسبت به ماری جوانا تحمل ایجاد شود، به این معنی که برای تجربه اثرات مشابه نیاز به مصرف دوز بیشتری دارند.

در صورت ادامه مصرف، این امر ممکن است منجر به اعتیاد و وابستگی شود، حالتی که مغز فرد برای داشتن تتراهیدروکانابینول (THC) سازگار می شود. هنگامی که ماده شیمیایی حذف می شود (به عنوان مثال، فرد کشیدن سیگار را ترک می کند)، بدن علاٸم ترک را تجربه می کند.

اعتیاد به ماری جوانا زمانی اتفاق می افتد که بدن فرد از لحاظ جسمی به مواد مخدر وابسته باشد و تمایل شدیدی به مصرف آن داشته باشد. در این حالت، ممکن است فرد احساس کند که برای ادامه زندگی و حیات به سیگار کشیدن احتیاج دارد و با وجود آگاهی از تاثیرات منفی، به مصرف آن ماده مخدر ادامه خواهد داد.

ترک ماری جوانا

تاثیرات اعتیاد به ماری جوانا

تاثیرات اعتیاد به ماری جوانا

تصور غلط رایجی که وجود دارد این است که سوء مصرف حشیش به اندازه سیگار کشیدن اثرات جسمی منفی ندارد.

در مقایسه با افراد سیگاری، خطرات بسیار کمی افراد مبتلا به اعتیاد به ماری جوانا را تهدید می کند. گرچه به اندازه سایر اعتیاد به مواد مخدر تکرار نمی شود، اما این بدان معنا نیست که مصرف این ماده به اندازه سایر مواد محرک خطرناک نیست.

اعتیاد به ماری جوانا با پیامدهای مختلفی همراه است که برخی از متداول ترین آنها عبارتند از:

خطر ابتلا به سرطان ریه

کاهش انرژی

افزایش ضربان قلب

اضطراب و افسردگی

نقص ذهنی

افزایش خطر حمله قلبی

خطر بالقوه دیگری که با اعتیاد به ماری جوانا مرتبط است، شامل علائم ترک است که معمولاً چند روز پس از ترک به اوج خود می رسد. علائم ترک ممکن است شامل افسردگی، تعریق زیاد، کاهش اشتها و اضطراب باشد و اگر مصرف ماری جوانا به طور ناگهانی متوقف شود، این علائم ممکن است بدتر شوند.

موارد گفته شده تنها بخشی از اثرات مصرف ماری جوانا می باشند و سوء مصرف این محرک طیف بسیار گسترده ای از بیماری های روانی و جسمانی را در بر می گیرد به همین جهت بهترین رویکرد درمانی ترک ماری جوانا، تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی در کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران می باشد.

ترک ماری جوانا

مصرف ماری جوانا و سوء مصرف سایر مواد مخدر

مصرف ماری جوانا و سوء مصرف سایر مواد مخدر

مصرف کنندگان حشیش، اغلب مواد مخدر را به ویژه در فضای مهمانی با مواد دیگر ترکیب می کنند. برخی از این ترکیبات ممکن است خطرناک باشند و باعث ایجاد فعل و انفعالات خطرناکی شوند. برخی از تداخلات رایج دارویی ماری جوانا عبارتند از:

داروهای ضد پلاکت یا ضد التهاب

ترکیب ماری جوانا با این نوع داروها، از جمله مارک هایی مانند کومادین (وارفارین)، ادویل (ایبوپروفن)، موترین (ایبوپروفن)، پلاویکس (کلوپیدوگرل)، قرص الو (ناپروکسن سدیم)، ممکن است خطر خونریزی زیاد را در فرد افزایش دهد.

این امر ممکن است بسیار خطرناک باشد زیرا ماری جوانا باعث ایجاد اختلال در مهارت های حرکتی می شود و فرد در اثر مصرف آن به خود آسیب خواهد رساند، که ممکن است منجر به خونریزی غیرقابل کنترل شود.

ماری جوانا و داروهای دیابت یا انسولین

ماری جوانا احتمالاً میزان قند خون را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

این ماده بخصوص برای بیماران دیابتی که داروهای خوراکی یا انسولین مصرف می کنند خطرناک است، زیرا افزایش قند خون یا افت قند خون ممکن است کشنده باشد. اگر فردی انسولین و ماری جوانای تجویز شده توسط پزشک را داشته باشد، این داروها را باید تحت نظارت دقیق پزشک خود مصرف کند تا بتواند میزان قند خون را کنترل کند و دوزها را بر اساس آن تنظیم کند.

ماری جوانا و بنزودیازپین ها، مواد مخدر و الکل

ترکیب این داروها با ماری جوانا ممکن است منجر به خواب آلودگی شدید شود.

برای افرادی که ماری جوانا و الکل، والیوم، آتیوان، کدئین، فنوباربیتال و سایر داروهای مشابه مصرف می کنند بسیار مهم است که از کار با ماشین آلات سنگین و یا وسایل نقلیه خودداری کنند. در این شرایط، خواب آلودگی شدید ممکن است باعث ایجاد شرایط خطرناکی شود.

ماری جوانا چیست؟

ماری جوانا چیست؟

ماری جوانا چیست؟

با افزایش محبوبیت در آنتی فرهنگ آمریکایی در دهه های 1960 و 1970، ماری جوانا اکنون پس از الکل بیشترین ماده روانگردان مورد استفاده در ایالات متحده است.

متداول ترین روش مصرف این ماده، غلطاندن برگ های خشک گیاه ماری جوانا به داخل سیگار و یا سیگار برگ و کشیدن آن است. نتیجه مصرف ماری جوانا از طریق کشیدن سیگار و یا سیگار برگ، یک آرامش و سرخوشی است که موجب ایجاد تغییر در احساس، حافظه، درک زمان و مهارت های حرکتی می شود.

افراد ممکن است به سوء مصرف ماری جوانا مبتلا شوند، به دلیل اینکه حاوی دلتا – 9 – تتراهیدروکانابینول است که THC نیز نامیده می شود و در کنار تاثیرات دیگر، باعث ایجاد سرخوشی می شود. ماری جوانا از گیاه ساتیوا بوجود می آید و شامل برگ ها، ساقه ها، گل ها و دانه های خشک می باشد. گیاه شاهدانه بوته ای سبز و برگ دار با برگ های مشخص، پنج یا هفت نقطه ای است. در آنتی فرهنگ ماری جوانا، تصویر برگ شاهدانه نمادی بسیار محبوب است.

ماری جوانا نام های مستعار زیادی دارد که سوء مصرف کنندگان و فروشندگان برای اینکه پلیس متوجه نشود، از این اسم ها استفاده می کنند.

ماری جوانا معمولاً به عنوان “علف هرز”، “گلدان” و “غنچه، جوانه، شکوفه” شناخته می شود. ماری جوانا اخیراً در مناطقی از ایالات متحده قانونی شده است و باعث بحث و جدال سیاسی در مورد این ماده مخدر شده است.

اگرچه قانونی بودن مصرف ماری جوانا در حال حاضر در سراسر ایالات متحده امری عادی است، در کلرادو، کالیفرنیا و واشنگتن دی سی، کشیدن ماری جوانا نیز به صورت تفریحی نیز مجاز است.

شکل ظاهری ماری جوانا

رنگ ماری جوانا خشک از سبز تا قهوه ای است و به نظر می رسد شبیه انبوهی از خزه است.

جوینت و بلانت های ماری جوانا شباهت زیادی به سیگارهای دستی و سیگار برگ دارند. ماری جوانای خوراکی (پخته شده در کلوچه ها، براونی ها و غیره) تقریباً مشابه نسخه های معمولی خوراکی است. به عنوان مثال، براونی های ماری جوانا کاملاً شبیه براونی های معمولی است، فقط در بو و مزه کمی تفاوت دارند.

دبس، یکی از نام های خیابانی ماری جوانا است که بسته به نوع عصاره ای که مهار می کند، ممکن است متفاوت باشد.

فرم مایع اغلب روغن هَش یا روغن عسل نامیده می شود و شبیه به انواع دیگر روغن ها است. موم یک ماده جامد نرم، شبیه به بالم لب است، و نوع خورد شده و جامد آن به رنگ کهربا است. روغن ها معمولا در بطری های کوچک فروخته می شوند، در حالی که فرم موم یا خرد شده آن گاهی به شکل حیوانات کوچک فروخته می شود.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تفاوتی ندارد که ماری جوانا سبز رنگ یا قهوه ای باشد، سوء مصرف این محرک عوارض روانی و جسمانی متعددی برای مصرف کننده به همراه دارد و تنها روش اصولی جهت مقابله با این عوارض، ترک ماری جوانا تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی در کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران می باشد.

ماری جوانا چه مدت در بدن شما باقی می ماند؟

ماده اصلی شیمیایی ماری جوانا تتراهیدروکانابینول است که به آن THC نیز می گویند.

اگرچه اثرات THC، ظرف چند ساعت پس از مصرف ماری جوانا از بین می رود، اما آثار این ماده شیمیایی ممکن است هفته ها در بدن باقی بماند:

ماری جوانا در ادرار فرد مصرف کننده بین 30 تا 45 روز ممکن است قابل تشخیص باشد، به مدت 60 تا 75 روز ممکن است از طریق آزمایش خون قابل تشخیص باشد، و تا 90 روز ممکن است در آزمایش فولیکول مو قابل تشخیص است.

اگرچه روش دقیقی برای آگاهی از مدت زمان ماندگاری THC در بدن فرد از طریق انجام آزمایش دارویی وجود ندارد، اما عوامل مختلفی ممکن است بر مدت زمان ماندگاری ماری جوانا در بدن تأثیر بگذارند.

ماری جوانا

ماری جوانا

چگونه می توان فهمید که فردی ماری جوانا مصرف کرده است؟

به دلیل تاثیرات مختلف ماری جوانا، تشخیص اینکه فردی آن را مصرف کرده است دشوار است. مواردی که به آن اشاره می کنیم، چند مورد از رایج ترین علائمی است که فرد در زمان مصرف ماری جوانا مشاهده می کند:

چشم های قرمز و به رنگ خون، خنده های ناجور و یا غیرقابل کنترل، افزایش اشتها از جمله پرخوری، به ویژه شیرینی جات و کاهش انرژی و انگیزه.

ماری جوانا همچنین برخلاف بسیاری از مواد مخدر بوی بسیار شدیدی دارد و از بین بردن بوی آن دشوار است. بسیاری از افراد آن را شبیه به بوی اسکانک می دانند که پس از مصرف آن از طریق کشیدن سیگار به مو، لباس، ملافه، مبلمان و سایر موارد منتقل می شود مانند سایر مواد مخدر، یکی از پیامدهای مصرف ماری جوانا ایجاد تغییر در رفتار است که ممکن است در ابتدا نامحسوس یا تدریجی به نظر برسد. با ادامه سوء مصرف ماری جوانا، این علاٸم ممکن است بیشتر خود را نشان دهند.

آیا ماری جوانا یک ماده محرک دروازه ای است؟

بسیاری از کارشناسان و پزشکان متخصص در زمینه اعتیاد، در مورد دروازه ای بودن ماری جوانا (شاهدانه) اختلاف نظر دارند. مطالعات مختلف نشان داده است که ممکن است اینگونه باشد.

به عنوان مثال، افرادی که با اعتیاد به ماری جوانا دست و پنجه نرم می کنند، 2.2 برابر بیشتر از مواد مخدر تجویز شده توسط پزشک، مبتلا به سوء مصرف می شوند. مصرف این ماده مخدر در سنین پایین نیز ممکن است اثرات مخربی بر مغز در حال رشد داشته باشد و احتمال اعتیاد را در آینده افزایش دهد.

ماری جوانا با نام های متعددی شناخته می شود که در ادامه به معرفی برخی از این نام ها خواهیم پرداخت:

سایر نام های ماری جوانا

مری جین

علف هرز

گلدان

کوش (kush)

گیاه دارویی (herb)

غنچه

چمن (grass)

نوعی مخدر

روغن حش (hash oil)

موم (wax)

غنچه (budder)

خرد شده (shatter)

دابس

سایر عبارت های مرتبط با مصرف ماری جوانا عبارتند از:

کلیپ روچ: یک گیره کوچک فلزی که برای نگه داشتن انتهای یک جوینت یا بلانت استفاده می شود تا مصرف کننده بتواند بدون سوزاندن دست خود، کل مواد خود را مصرف کند

هد شاپ: فروشگاهی که لوازم ماری جوانا را مانند بانگ (قلیان مخصوص کشیدن ماری جوانا) می فروشد

20/4: 20 آوریل، تاریخ معروفی برای رسیدن به اوج سرخوشی با سیگار کشیدن ماری جوانا

خشت و یا آجر (brick): یک قطعه بزرگ و فشرده ماری جوانا

کاسه (bowl): یک لوله شیشه ای برای کشیدن ماری جوانا

بونگ: لوله ای برای کشیدن سیگار ماری جوانا

420: اصطلاح عامیانه برای کشیدن ماری جوانا

دیم بگ: یک کیسه 10 دلاری ماری جوانا

نیکل بگ: یک کیسه 5 دلاری ماری جوانا

دابینگ: عمل سیگار کشیدن رزین THC

K2 یا Spice: ماری جوانای مصنوعی

بلانت: سیگار برگ ماری جوانا

روچ: انتهای جوینت یا بلانت

جوینت: سیگار ماری جوانا

دوبی: لقبی برای جوینت

بسیار سخت است که بگوییم ماری جوانا به اختلال اضطراب کمک می کند و یا باعث ایجاد این اختلال می شود. این امر به چند عامل بستگی دارد. اولین و مهمترین عامل، وضعیت روانی و محیطی است که هنگام مصرف ماری جوانا در آن قرار دارید و نقش مهمی را در نحوه واکنش شما ایفا می کند.

مصرف ماری جوانا و اختلال اضطراب ممکن است همزمان با هم اتفاق بیفتد. هنگام مصرف ماری جوانا ممکن است تجربه لذت بخش و آرامش بخشی نداشته باشید. در واقع، تجربه شما ممکن است کاملاً برعکس باشد. بسیاری از مردم احساس می کنند که با مصرف ماری جوانا ممکن است علائم اضطراب را تجربه کند و یا اضطراب موجود را افزایش دهد، به ویژه اگر آن را در شرایط خوشایندی مصرف کند و یا بخواهد مصرف این ماده را از دیگران مخفی نگه دارد.

ماری جوانا با هر نام و اسمی که شناخته شود، عوارض جبران ناپذیری برای مصرف کننده به همراه دارد به همین جهت تنها رویکرد صحیح جهت مقابله با این عوارض ترک ماری جوانا در کمپ ترک اعتیاد شبانه روزی جمشیدیه می باشد که به بیماران این امکان را می دهد تا بیماران این فرصت را داشته باشند به درمان وابستگی روانی و جسمانی خود بپردازند.

عوارض مصرف ماری جوانا

عوارض مصرف ماری جوانا

عوارض جانبی و علائم سوء مصرف ماری جوانا

علائم و نشانه های فراوانی وجود دارد که نشان دهنده مصرف ماری جوانا است. بسیار مهم است که عواقب طولانی مدت مصرف ماری جوانا را در نظر داشته باشید. ماری جوانا یک ماده مجرک و روان گردان است که اثرات مختلفی بر روی بدن و ذهن انسان دارد. تنها با یک بار مصرف ماری جوانا علاٸم قابل توجهی بروز خواهد کرد. هرچه میزان مصرف فرد بیشتر شود، احتمال ایجاد تغییرات اجتماعی بزرگتر در زندگی او بیشتر خواهد شد.

اگر نگران این هستید که یکی از دوستان یا اعضای خانواده شما به سوء مصرف یا اعتیاد به ماری جوانا مبتلا شده باشد، به دنبال این علائم، نشانه ها و عوارض جانبی در او باشید. اگرچه ممکن است آنها سعی کنند عادت خود را مخفی کنند، اما این علائم و نشانه ها در مورد مصرف ماری جوانا شناخته شده است.

علائم اعتیاد به ماری جوانا

هر چقدر میزان مصرف ماری جوانا بیشتر شود، ممکن است اولویت ها، رفتار و فعالیت های اجتماعی فرد نیز دچار تغییر شود. این به این دلیل است که احساس سرخوشی ناشی از مصرف ماری جوانا برای فرد لذت بخش به نظر می رسد، بنابراین ممکن است فرد لذت و سرخوشی را به سایر فعالیت هایی که قبلاً به آنها علاقمند بوده، ترجیح دهد. مصرف ماری جوانا باعث ایجاد تغییراتی در مغز می شود که ممکن است با گذشت زمان منجر به تغییرات بیشتر در توانایی ها و رفتارهای فرد شود. برخی از علائم سوء مصرف ماری جوانا عبارتند از:

تغییرات اجتماعی

مشکلات شغلی و یا تحصیلی

کاهش توانایی های شناختی و جسمی

مشکلات حقوقی

مشکلات مالی

مصرف کنندگان ماری جوانا همچنین ممکن است رفتارهای خطرناکی از خود نشان دهند.

THC، قشر پیش پیشانی (بخشی از مغز که در تصمیم گیری نقش دارد) را تحت تأثیر قرار می دهد و ممکن است باعث شود فرد تصمیمات نادرستی اتخاذ کند. در نتیجه، فرد ممکن است با اتومبیلی که دارای نقص فنی است، رانندگی کنند و در زمان لذت و سرخوشی ناشی از مصرف ماری جوانا رابطه جنسی بدون محافظت را انتخاب کند. سوء مصرف ماری جوانا با نقض قضاوت، ممکن است منجر به افزایش احتمال ابتلا به بیماری های جنسی مانند اچ آی وی و ایدز شود.

همانطور که قضاوت فرد را تحت تأثیر قرار می دهد، THC ممکن است بر توانایی های جسمی فرد نیز تاثیر بگذارد. عدم هماهنگی در عین سرخوشی ممکن است باعث شود فرد هنگام انجام فعالیت های همیشگی خود با مشکل مواجه شود. به همین دلیل رانندگی در حالی که ماری جوانا مصرف کرده اید، ایمن نیست، THC، روی مخچه و گانگلیون پایه نیز تاثیر می گذارد، که دو قسمت از مغز هستند که مسٸولیت تنظیم هماهنگی، تعادل و حرکت را بر عهده دارند. مصرف ماری جوانا همچنین بر شناخت ذهنی یا توانایی های تفکر تأثیر می گذارد.

این امر به ویژه برای بزرگسالان بسیار خطرناک است، زیرا مطالعات نشان داده است که مصرف ماری جوانا از طریق کشیدن سیگار در دوران نوجوانی ممکن است ضریب هوشی فرد را برای همیشه کاهش دهد.

برخی از علائمی که می توان تشخیص داد که یک نوجوان به سوء مصرف ماری جوانا مبتلا شده است، عدم موفقیت در کسب نمره، گزارش های مربوط به حذف کلاس ها یا عدم کسب به موقع نمرات برای فارغ التحصیلی است. مشکلات مالی و حقوقی نیز با سوء مصرف ماری جوانا همراه است. اگر فردی به علت فروش و یا مصرف ماری جوانا بدون نسخه پزشک گیر بیفتد، دستگیر می شود و به زندان محکوم خواهد شد، در نتیجه هزینه های وکالت و پرداخت وثیقه نیز در پی آن خواهند آمد.

علائم جسمی مصرف ماری جوانا

علائم جسمی مصرف ماری جوانا

علائم جسمی سوء مصرف ماری جوانا

زمانی که فردی ماری جوانا را می بلعد، این ماده مخدر، THC (تتراهیدروکانابینول) را در مغز آزاد می کند. این ماده شیمیایی روانگردان اثرات مختلفی ایجاد خواهد کرد که ممکن است منجر به بروز علائم جسمی و روانی در فرد شود. این علاٸم ممکن است در کوتاه مدت، حتی پس از یک بار استفاده از ماری جوانا، خود را نشان دهند.

علائم جسمی و عوارض جانبی مصرف ماری جوانا:

افزایش ضربان قلب، در حدود 20 تا 50 ضربه در دقیقه

تنفس کند

قرمز شدن چشم ها

غش کردن

افتادن

افت فشار خون ارتوستاتیک (افت فشار خون در وضعیت ایستاده)

  شدت گرفتن بعضی حس ها مثل تنهایی، ترس و ..

خواب آلودگی

کند شدن عکس العمل

عدم تعادل و هماهنگی ضعیف

افزایش اشتها

علائم روانشناختی مصرف ماری جوانا:

سرخوشی

آرامش

نوسانات خلقی

ایجاد تغییر در احساس گذر زمان

توهم

پارانویا و یا بدگمانی

اضطراب

حملات پانیک وحشت زدگی

روان پریشی

اختلال در قضاوت

مشکلات حافظه و یادگیری

اگر افراد به دنبال مصرف ماری جوانا دچار حملات قلبی شوند، امر غیر منتظره ای نیست، به ویژه زمانی که THC غلظت شدید تری داشته باشد. خطر ابتلا به حمله قلبی ظرف یک ساعت پس از مصرف ماری جوانا ممکن است تا پنج برابر افزایش یابد.

این به این دلیل است که مصرف ماری جوانا موجب افزایش فشار خون و ضربان قلب می شود، اما توانایی خون در انتقال اکسیژن را کاهش می دهد. علائم حمله قلبی شامل درد قفسه سینه، سبکی سر، حالت تهوع یا استفراغ، درد در ناحیه گردن، فک یا کمر، درد در ناحیه کتف و یا بازو و در نهایت تنگی نفس است. حمله قلبی ممکن است کشنده باشد و همچنین یک فوریت پزشکی است. اگر علاٸم حمله قلبی را در شخصی احساس کردید، ضروری است تا خیلی سریع اورژانس تماس بگیرید.

توهم، روان پریشی، عدم تعادل و کندی تنفس برخی از عوارض سوء مصرف این محرک می باشند به همین جهت ترک ماری جوانا، نیازمند دریافت خدمات روان درمانی و درمان جسمانی در کنار هم می باشد به همین جهت کلیه برنامه درمانی در کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی انجام می گیرد تا بیماران این امکان را داشته باشند به درمان همزمان روانی و جسمانی وابستگی خود بپردازند.

ترک ماری جوانا

اثرات طولانی مدت مصرف ماری جوانا

اثرات طولانی مدت مصرف ماری جوانا

هرچه فرد بیشتر ماری جوانا مصرف کند، بیشتر در معرض THC و اثرات آن قرار خواهد گرفت. با گذشت زمان، سوء مصرف ماری جوانا ممکن است منجر به ایجاد بسیاری از شرایط خطرناک و اثرات سوء بر سلامتی شود.

عوارض جانبی طولانی مدت مصرف ماری جوانا عبارتند از:

مشکلات روحی و روانی

سرفه مزمن

عفونت های تنفسی داٸمی و سینه پهلو

افت ضریب هوشی

اعتیاد

دانشمندان در مورد نحوه تاثیر مصرف ماری جوانا بر توانایی و ظرفیت ذهنی تحقیقات گسترده ای انجام داده اند.

مطالعات اخیر نشان می دهد که افرادی که در سال های نوجوانی خود ماری جوانا را از طریق سیگار مصرف می کردند و بعداً به این دارو اعتیاد پیدا کردند، بین سنین 13 تا 38 سالگی 8 امتیاز ضریب هوشی را از دست داده اند. گاهی اوقات اثرات طولانی مدت سوء مصرف مواد با گذشت زمان بهبود خواهد یافت، زیرا مغز می تواند با هوشیاری بهبودی خود را دوباره بدست آورد. با این وجود، این مطالعه نشان داده است که این افراد پس از قطع مصرف ماری جوانا، ضریب هوشی خود را به دست نیاورند.

برای زنان در سنین باروری، مصرف ماری جوانا همچنین ممکن است بر بارداری و کودکان تازه متولد شده تاثیر منفی بگذارد.

تحقیقات نشان داده اند که مصرف ماری جوانا در دوران بارداری باعث کاهش وزن نوزاد در هنگام تولد و افزایش احتمال مرده متولد شدن نوزاد خواهد شد. مصرف ماری جوانا در دوران بارداری نیز با آسیب مغزی جنین در حال رشد ارتباط تنگاتنگی دارد.

کودکان متولد شده ای که والدین آنها قبل از تولد نوزاد با اعتیاد به ماری جوانا دست و پنجه نرم می کنند، اختلالات زیر را نشان داده اند:

مشکلات توجه

مشکلات حافظه

مشکل در مهارت حل مسئله

برخی تحقیقات اولیه همچنین نشان می دهد که مصرف ماری جوانا پس از زایمان ممکن است منجر به تجمع THC در شیر مادر شود. اگر مادری که به نوزاد خود شیر می دهد به طور مکرر ماری جوانا مصرف کند، سطح THC در شیر او ممکن است به اندازه ای بالا رود که باعث متوقف شدن رشد مغز کودک او شود.

ترک ماری جوانا

اوردوز ماریجوانا

اوردوز ماری جوانا

در زمانی که فرد بیش از حد ماری جوانا مصرف می کند، اوردوز رخ می دهد. اگرچه اوردوز معمولاً به همراه داروهای دیگر کشنده است، اما نکته ای که باید نسبت به آن آگاه باشید این است که اوردوز با علائم و نشانه هایی همراه است که شناخت این علائم از اهمیت بسیار بالایی بر خوردار است که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

لرزش

توهم شدید

اضطراب شدید

پارانویای (بدگمانی) شدید

امکان اوردوزبا انواع ماری جوانا وجود دارد، اما احتمال روی دادن چنین حالتی، به طور ویژه ای هنگام خوردن ماری جوانای خوراکی افزایش می یابد.

این امر اغلب به این دلیل اتفاق می افتد که مصرف کنندگانی که بدون تجربه قبلی ماری جوانای خوراکی مصرف می کنند، معمولا متوجه نمی شوند چه مدت طول خواهد کشید تا اثرات دارو را احساس کنند و به خاطر همین یک دوز بیشتر مصرف می کنند.

این اتفاق بیشتر در نوجوانانی رخ می دهد که قبلاً هرگز ماری جوانای خوراکی مصرف نکرده اند، یا حتی در کودکان کوچکی اتفاق می افتد که یک غذای حاوی ماری جوانای خوراکی را می خورند بدون اینکه بدانند حاوی ماری جوانا است. اگرچه اوردوز معمولا کشنده نیست، اما بسیار مهم است که به عنوان یک فوریت پزشکی در نظر گرفته و به دنبال درمان فوری پزشکی باشید.

اگر شما یا یکی از عزیزانتان با سوء مصرف و یا اعتیاد به ماری جوانا دست و پنجه نرم می کنید،روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گزینه ها و برنامه های درمانی که ممکن است برای شرایط شما مناسب باشند، همین امروز با کارشناسان ما تماس بگیرید.

3 Comments

  1. Asad گفت:

    من ۲ سال این میکشم احساس میکنم گاهی عصبی میشم.
    چیکار کنم.

  2. رضا فرهادی گفت:

    بسیار مقالات خوب و ارزشمندی در اختیار عموم قرار میدین واقعا عالی هستین موفق باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *