کمپ ترک اعتیاد
تاثیر مصرف الکل بر حافظه
20 آبان 1402
عوارض مصرف زولپیدم
عوارض مصرف زولپیدم
4 آذر 1402
نمایش همه

تاثیر هروئین بر سیستم عصبی

کمپ ترک اعتیاد

تاثیر هروئین بر سیستم عصبی

کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، بهترین کمپ ترک اعتیاد: هروئین، مخدری بسیار اعتیاد آور است که سوء مصرف آن عوارض روانی و جسمانی متعددی به همراه دارد و ترک هروئین نیازمند درمان بستری در کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد خصوصی تهران می باشد. در صورتی که سیستم عصبی شما بطور مداوم در معرض مواد مخدر و افزایش میزان دوپامین قرار بگیرد، باعث ایجاد تحمل نسبت به هروئین می شود. بسیار مهم است که از نحوه تاثیر هروئین بر سیستم عصبی اطلاع داشته باشیم، زیرا از طرفی نحوه ایجاد اثراتی مانند افزایش حس سرخوشی را نشان می دهد، اما از طرف دیگر، علت خطرناک بودن این ماده را خاطرنشان می کند و در این مقاله به بررسی تاثیر هروئین بر سیستم عصبی خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید: ترک هروئین

سیستم عصبی، شامل شبکه اعصاب و سلول هایی است که مسئولیت انتقال پیام ها از مغز به نخاع و بقیه قسمت های بدن را بر عهده دارد. سیستم عصبی مرکزی شامل مغز و نخاع است. هنگام پرداختن به نحوه تاثیر هروئین بر سیستم عصبی، دو جنبه مهم وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد. در درجه اول، اثرات فوری که بر روی مغز می گذارد، از جمله سیستم عصبی و سپس تأثیر طولانی مدت دارو بر مغز و سیستم عصبی است.

تاثیر هروئین بر سیستم عصبی

نحوه تاثیر هروئین بر سیستم عصبی به معنای نحوه مسئولیت او برای ایجاد سرخوشی زیادی است که افراد در زمان مصرف مواد مخدر به دنبال آن هستند. هروئین، مخدری است که مانند سایر داروهای تجویز شده توسط پزشک مورد سو مصرف قرار می گیرد. زمانی که فردی یک ماده مخدر مانند هروئین را مصرف می کند، در ابتدا با اتصال به گیرنده های مواد افیونی، بر سیستم عصبی تاثیر می گذارد. سپس، سیل دوپامین به سرعت به سیستم فرد هجوم می برد و این همان چیزی است که مسئولیت اوج شادی و سرخوشی فرد را بر عهده دارد.

هنگامی که مواد افیونی به مکان های خاصی از گیرنده های مغز متصل می شوند، آنها همچنین نحوه درک درد را نیر تحت کنترل قرار می دهند، به همین دلیل از مواد افیونی به جای داروهای مسکن تجویز شده نیز استفاده می شود. میزان دوپامینی که با مصرف هروئین به بدن وارد می شود خیلی زیادتر از آن چیزی است که بطور طبیعی تولید می شود. در حقیقت، برآورد شده است که میزان دوپامینی که بدن با مصرف هروئین دریافت می کند، ممکن است ده برابر مقدار طبیعی تولید شده توسط بدن باشد که در شرایطی مانند لذت بردن یا تسکین درد تولید می کند.

این ناهنجاری به این معنی است که افزایش احساسات نسبت به آنچه در زمان اتصال اندورفین طبیعی بدن به گیرنده های مواد افیونی ممکن است تجربه کنید، افزایش خواهد یافت.

تاثیر هروئین بر سیستم عصبی

تاثیر هروئین بر سیستم عصبی

نحوه تاثیر هروئین بر سیستم عصبی و مغز

نواحی مهم مغز که تحت تأثیر هروئین قرار می گیرند، به مسیرهای پاداش یا لذت مرتبط می شوند و شامل قشر پیش پیشانی و هسته اکومبنس می شوند.

این مدارها برای دریافت جوایز طبیعی مانند لذتی که از خوردن یک وعده غذایی و یا داشتن رابطه جنسی ایجاد می شود، مهم هستند. بنابراین در صورتی که تصمیم داشته باشید فعالیت های لذت بخشی مانند غذا خوردن را انجام دهید، میزان دوپامین شما افزایش می یابد. با این وجود، با مصرف هروئین، میزان دوپامین به طور قابل توجهی افزایش یافته و تقویت می شود و همچنین مسیر پاداش مغز شما را تغییر می دهد. در صورتی که سیستم عصبی شما بطور مداوم در معرض مواد مخدر و افزایش میزان دوپامین قرار بگیرد، باعث ایجاد تحمل نسبت به هروئین می شود.

ایجاد تحمل به این معنی است که آستانه درد شما کاهش می یابد و حساسیت شما نسبت به درد بیشتر خواهد شد. برخی از این عوارض حتی ممکن است با اولین بار مصرف هروٸین شروع به خودنمایی کند. بعد از شروع مصرف هروئین، مسیرهای شما که نشان دهنده درد هستند بیش از حد فعال می شوند و به این طریق هروئین با ایجاد این احساس که برای هنجار بودن به مصرف هروئین نیاز دارید، بر سیستم عصبی شما تأثیر خواهد گذاشت. یکی دیگر از روش هایی که هروئین بر سیستم عصبی تاثیر می گذارد، این واقعیت است که هروٸین موجب کاهش فعالیت این سیستم می شود.

در واقع به این معنی است که باعث کند شدن عملکردهای حیاتی مغز و کل سیستم عصبی، از جمله تنفس می شود به همین علت افراد سعی می کنند به مصرف بیش از حد هروئین روی آورند. نحوه تاثیر هروئین به عنوان یک عامل کاهنده فعالیت بر سیستم عصبی نیز شامل این واقعیت است که ممکن است باعث ایجاد نامنظمی در ضربان قلب شود و درجه حرارت و فشار خون بدن را کاهش دهد.

تاثیرات طولانی مدت هروئین بر سیستم عصبی

بنابراین، روش های تاثیر مصرف هروئین بر سیستم عصبی ممکن است به سرعت اتفاق بیفتد، اما در مورد تاثیر طولانی مدت هروئین بر سیستم عصبی چه می توان گفت؟ در درجه اول، در صورتی که شما مدت طولانی است که هروٸین مصرف می کنید، شروع تاثیرات آن بر دو ناحیه اصلی از مغز صورت می گیرد:

قشر پیش پیشانی و لوب گیجگاهی داخلی، مناطقی هستند که وظیفه کنترل حافظه، تصمیم گیری، خود کنترلی بر رفتار اجتماعی و تفکر پیچیده را بر عهده دارند. به مرور زمان، در هنگام مصرف هروئین، سیستم عصبی مرکزی شما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت که ممکن است منجر به ایجاد مشکلاتی در تفکر منطقی، حافظه، کنترل تکانه ها و قضاوت شود. نحوه تاثیر مصرف هروئین بر روی مغز در طولانی مدت ممکن است شامل کاهش عملکرد اجرایی، از جمله اختلال در استدلال و عدم توانایی در حل مسئله و همچنین مشکلات در تصمیم گیری یا برنامه ریزی برای آینده باشد.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی تاثیر هروئین بر سیستم عصبی پرداختیم و گفتیم افرادی که به سوء مصرف هروئین مبتلا هستند، ممکن است در پردازش عاطفی نیز با مشکل مواجه شوند. هرچه میزان سوء مصرف هروئین بیشتر و سنگین تر شود، مغز خود را به گونه ای سیم کشی می کند تا عملکردش بدون مصرف مواد مخدر بطور فزاینده ای دشوار شود. با گذشت زمان فعالیت هایی از قبیل تصمیم گیری، قضاوت و چشیدن طعم لذت، بطور طبیعی و بدون مصرف مواد مخدر (هروٸین) دشوارتر خواهد شد. تاثیرات کوتاه و بلند مدتی که مصرف هروئین بر سیستم عصبی می گذارد، می تواند از سلامتی جسمی و روانی فرد سوء مصرف کننده مواد مخدر کاسته و بر اطرافیان آنها نیز تاثیرات منفی بگذارد.

در خصوص ترک هروئین، باید بدانید که درمان و ترک هروئین، نیازمند دریافت خدمات روان درمانی در کنار درمان جسمانی می باشد و بهترین رویکرد درمانی، ترک بستری در کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *