تاثیر الکل بر قلب
تاثیر الکل بر قلب
9 اردیبهشت 1402
کمپ ترک اعتیاد
عوارض مصرف همزمان هروئین و ماری جوانا
6 خرداد 1402

کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، بهترین کمپ ترک اعتیاد: افراد مبتلا به اختلال دوقطبی به میزان بالایی از اختلالات مصرف مواد همزمان رنج می برند. این امر ممکن است منجر به عواقب منفی از جمله افزایش احتمال روان پریشی، خودکشی و خودآزاری از طریق اقدامات بی پروا شود. افراد مبتلا به اختلال دوقطبی به میزان بالایی از اختلالات مصرف همزمان مواد رنج می برند. بسیاری از عوامل بیولوژیکی و همچنین عوامل شخصی پیچیده منجر به ایجاد این اختلالات همراه می شوند، اما این مورد اغلب ساده است: افراد مبتلا به اختلال دوقطبی اغلب برای کاهش و یا مقابله با علائم خود به مصرف الکل و یا سایر مواد مخدر روی می آورند. متاسفانه، پیامدهای منفی اختلالات دوقطبی و اختلالات همزمان مصرف مواد مخدر شامل افزایش احتمال روان پریشی، خودکشی و خودآزاری از طریق اقدامات بی پروا است. که در این مقاله به بررسی تاثیر اعتیاد بر اختلال دوقطبی خواهیم پرداخت.

تاثیر اعتیاد بر اختلال دوقطبی

درمان اختلال دوقطبی معمولاً شامل درمان و داروهای تجویزی است.

در مورد اختلال دوقطبی، مصرف داروی تجویز شده توسط پزشک ضروری است. اگرچه آسیب روحی و عوامل شخصی ممکن است بدتر شدن و تحریک علائم اختلال دوقطبی شوند، اما این اختلال از نظر بیولوژیکی هدایت می شود و حتی زمانی که افراد پیشرفت های روانی قابل توجهی را در درمان مشاهده می کنند نیز ادامه می یابد. داروهایی که اغلب برای اختلال دوقطبی تجویز می شوند، گروهی از تثبیت کننده های خلقی به نام ضد تشنج هستند. داروهایی مانند لاموتریژین و اکس کاربازپین در درمان اختلال دوقطبی به جلوگیری یا کاهش علائم افسردگی و شیدایی کمک می کنند.

از بزرگترین عوامل خطر برای افراد مبتلا به اختلال دوقطبی این است که تصور می کنند علائم آنها درمان شده است، مصرف داروهای تجویز شده را بطور خودسرانه قطع کرده و یک دوره جنون یا افسردگی جدی را تجربه می کنند. سوء مصرف مواد بطور قابل توجهی احتمال ترک مصرف داروهای تجویز شده را در فرد مبتلا افزایش می دهد و باعث عود مجدد علائم می شود که ممکن است به سختی کنترل شده باشد. مصرف مواد نیز روند درمانی را دچار اختلال می کند و باعث می شود افراد مهارت ها یا بینش های درمانی را فراموش کرده و یا ترک کنند. پیامدهای ترک درمان اختلال دوقطبی ممکن است شدید باشد و منجر به بستری شدن در بیمارستان یا حتی اقدام به خودکشی شود.

تاثیر اعتیاد بر اختلال دوقطبی

تاثیر اعتیاد بر اختلال دوقطبی

اثرات سوء مصرف مواد بر اختلال دوقطبی

یک از ویژگی های اختلال دوقطبی دوره های خلقی متناوب آن است. وضعیت برخی از افراد مبتلا به اختلال دوقطبی ممکن است به سادگی از دوره های شیدایی به دوره های بدون علامت تغییر کند، در حالی که برخی دیگر دوره های شیدایی یا هیپومانیک را پشت سر گذاشته و به دنبال آن دوره های افسردگی را تجربه می کنند. افراد مبتلا به اختلال دوقطبی ممکن است در هر دو دوره شیدایی و افسردگی مواد یکسانی را مصرف کنند یا مواد متعدد با اثرات متفاوتی را مصرف کنند. موادی مانند الکل و ماری جوانا باعث می شود افراد در دوره های شیدایی احساس آرامش کنند یا ممکن است در افزایش احساس الهام خلاقانه به آنها کمک کند. الکل نیز درد ناشی از یک دوره افسردگی را کاهش خواهد داد. در حالیکه محرک ها می توانند بطور موقت انرژی را افزایش دهند.

حتما مطالعه کنید: ترک ماری جوانا

برخی از بزرگترین خطرات برای افراد مبتلا به اختلالات خلقی و اختلال همزمان سوء مصرف مواد، ناشی از اثرات باقی مانده ای است که بین دوره های مصرف ایجاد می شود. بیشتر موادی که باعث افزایش خلق و خو یا انرژی می شوند باعث می شوند که افراد پس از اینکه اثرات داروها از بین رفت، دچار دیسفوری و بی حالی می شوند. این اثرات ممکن است به ویژه برای افراد مبتلا به اختلال دوقطبی شدید باشد و ممکن است باعث ایجاد حالت های خلقی شود.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تفاوتی ندارد که اعتیاد شما به چه مواد و به چه علتی باشد، باید بدانید که ترک اعتیاد امری بسیار تخصصی است و نیازمند دریافت خدمات روان درمانی در کنار درمان جسمانی می باشد و بهترین روش ترک، ترک بستری در کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران می باشد.

درمان اختلال دوقطبی

ترک اعتیاد و درمان اختلال دوقطبی

ترک اعتیاد و درمان اختلال دوقطبی

اختلال دوقطبی معمولاً با ترکیبی از داروهای روانپزشکی و درمان تحت درمان قرار می گیرند. افراد مبتلا به اختلال دوقطبی برای تشخیص علائم و عوامل ایجاد کننده خلق و خو و نحوه تغییر رفتار خود برای کمک به اثرات تنظیم کننده خلق و خوی داروهای اختلال دوقطبی، با درمانگران خود همکاری می کنند. آنها ممکن است نیاز به درمان آسیب های روحی گذشته و کشف مشکلات بین فردی داشته باشند. درمان همزمان و یکپارچه اختلالات برای درمان موثر اختلالات همزمان ضروری است. این بدان معناست که هر جزء جداگانه از یک برنامه درمانی باید اهداف مشابهی داشته باشد و توسط متخصصانی که بطور منظم با یکدیگر ارتباط دارند هماهنگ شود. درمان همزمان و یکپارچه بر این اصل استوار است که درمان همزمان اختلال روانی و اختلالات مصرف مواد منجر به نتایج بهتری برای هر دو اختلال خواهد شد.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی تاثیر اعتیاد بر اختلال دوقطبی پرداختیم و گفتیم زندگی با اختلال دوقطبی، به ویژه برای افرادی که با اعتیاد به مواد مخدر نیز دست و پنجه نرم می کنند، ممکن است چالش برانگیز باشد، زیرا وابستگی به مصرف مواد مخدر یا الکل برای کاهش علائم اختلال دوقطبی ممکن است بسیار خطرناک و حتی تهدید کننده زندگی فرد نیز باشد. با این وجود، با درمان مناسب اختلال سوء مصرف مواد خود، افراد مبتلا به اختلالات روانی می توانند تغییرات پایدار و ارزشمندی را برای کمک به زندگی شادتر ایجاد کنند. اگر شما یا یکی از عزیزان با اختلال دوقطبی و یا سایر اختلالات روانی به همراه مصرف مواد مخدر دست و پنجه نرم می کنید، با مشاورین کمپ ترک اعتیاد شبانه روزی جمشیدیه تماس بگیرید. با یکی از کارشناسان مجرب و آموزش دیده ما در کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه صحبت کنید تا اطلاعات بیشتری را در مورد گزینه های درمانی مناسب با شرایط خود و یا عزیزانتان کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *