تاثیر ماری جوانا بر اختلالات روانی

کمپ ترک اعتیاد
عوارض قرص ب2 بر روی اسپرم
26 فروردین 1402
تاثیر الکل بر قلب
تاثیر الکل بر قلب
9 اردیبهشت 1402

کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران: همانند الکل، برخی از مردم فکر می کنند ماری جوانا پیامدهای احتمالی مضری به همراه ندارد. بر طبق مرکز تحقیقات پیو، 57 درصد از بزرگسالان آمریکایی از قانونی شدن ماری جوانا حمایت می کنند و 69 درصد از بزرگسالان معتقدند که الکل مضر تر از ماری جواناست. بر طبق سازمان بهداشت و روان آمریکا، تقریباً 23٪ از افراد مبتلا به بیماری های روانی در مقایسه با حدود 11٪ از افراد فاقد بیماری روانی، ماری جوانا مصرف می کنند. برای محققان تعیین اینکه آیا مصرف ماری جوانا باعث ایجاد یک بیماری روانی و یا بیماری زمینه ای می شود، دشوار است. بر طبق انجمن روانپزشکی آمریکا، مصرف ماری جوانا علائم اختلال روان پریشی فرد را شدیدتر می کند. به همین جهت در این مقاله به بررسی تاثیر ماری جوانا بر اختلالات روانی خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید: ترک ماری جوانا

تحقیقات زیادی در مورد ارتباط بین مصرف ماری جوانا و افزایش احتمال ابتلا به اختلالات روانی، انجام شده است. عوامل مختلفی از جمله میزان مصرف ماری جوانا، سن فرد هنگام اولین بار مصرف و آسیب پذیری ژنتیکی وجود دارد که در شدت و ضعف اختلال روانی، نقش تعیین کننده ای دارد.

تاثیر ماری جوانا بر اختلالات روانی

آیا مصرف ماری جوانا بر سلامت روان تاثیر می گذارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله، تاثیر می گذارد اما این تاثیر گذاری به عوامل مختلفی بستگی دارد.

زمانی که سخن از ماری جوانا و سلامت روان به میان می آید برخی نگرانی های واقعی وجود دارد که باید از آنها اطلاع باشید، به ویژه در افراد جوان، افرادی که مدت طولانی است که ماری جوانا مصرف می کنند و افرادی که استعداد ابتلا به اختلالات روانی را دارند. این گفته ها لزوماً به این معنی نیست که مصرف ماری جوانا باعث ایجاد مشکلات روانی می شود، اما به این معنی است که ممکن است برخی از علائم اختلالات روانی را افزایش دهد. اگر فردی هستید که دارای استعداد ژنتیکی در اختلالات روانی، به ویژه موارد زیر هستید، احتیاط در مصرف ماری جوانا شرط اول و مهم است.

تاثیر ماری جوانا بر اختلالات روانی

تاثیر ماری جوانا بر اختلالات روانی

تاثیر ماری جوانا بر سلامت روان

ماری جوانا حاوی مواد شیمیایی روانگردان است و هر زمان که ماده ای مغز شما را حتی برای مدت زمان کوتاه، تحت تاثیر قرار دهد، اثرات و عوارض ماندگاری بر سلامت روان خواهد داشت.

زمانی که فردی ماری جوانا مصرف می کند، ترکیبات خاص آن به گیرنده های مغز متصل می شوند. ماری جوانا از لحاظ ترکیب و قدرت دارو، انواع مختلفی دارد و به دلیل این که در اکثر نقاط غیرقانونی است، مقررات خاصی وجود ندارد. زمانی که فردی ماری جوانا را از طریق سیگار دود می کند، به سرعت وارد جریان خون او می شود و سپس از سد مغز خون عبور می کند و فرد احساس سرخوشی می کند. میزان سرخوشی ناشی از مصرف ماری جوانا می تواند از احساس آرامش گرفته تا احساس وحشت و یا اضطراب شدید باشد. با مصرف ماری جوانا در مقادیر بیشتر، احتمال تجربه پیامدهای منفی حتی بیشتر خواهد شد و افراد ممکن است علائمی مانند پارانویا (بدگمانی) و توهم را نیز تجربه کنند.

با این وجود، لازم است یادآوری کنیم که ماری جوانا همچنین ممکن است برای کاهش علائم برخی از اختلالات روانی تجویز شود.

عوامل موثر بر سلامت روان و مصرف ماری جوانا

در زمان پاسخ دادن به این سوال که آیا ماری جوانا بر سلامت روان تاثیر می گذارد یا خیر، باید چند عامل فردی را در نظر بگیرید زیرا ممکن است نقش بسیار مهمی را در این زمینه ایفا کنند. اولین نکته، سنی است که فرد برای اولین بار شروع به مصرف ماری جوانا کرده است. هنگامی که نوجوانان شروع به مصرف ماری جوانا می کنند، وقتی ارتباطات عصبی و همچنین ماده سفید ایجاد می شود، تأثیر بسزایی بر مغز آنها خواهد گذاشت.

همچنین میزان مصرف ماری جوانا بسیار مهم است، که شامل تعداد دفعات و همچنین مدت زمان کلی مصرف این ماده در طول زندگی افراد می شود. هرچه فرد بیشتر در معرض تتراهیدروکانابینول (THC) قرار بگیرد، احتمال اینکه دارو در نحوه تنظیم احساسات او نقش داشته باشد، بیشتر خواهد شد که این امر به معنای تاثیر مصرف ماری جوانا بر سلامت روان می باشد. رعایت احتیاط در هنگام مصرف هر دارویی شرط اول و بسیار مهم است زیرا این مواد می توانند ترکیبات شیمیایی مغز شما را به گونه ای تغییر دهند که شما را در برابر اختلالات روانی آسیب پذیرتر کند.

ترک ماری جوانا و درمان اختلالات روانی همزمان

اگر شما یا یکی از عزیزانتان با اختلال در مصرف ماری جوانا و یک اختلال روانی همزمان دست و پنجه نرم می کنید، درمان هر دو اختلال بهترین و موثرترین راه حل می باشد. در کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران، تیمی از متخصصان مجرب ما، یک برنامه درمانی فردی را برای رسیدگی به اختلال مصرف مواد و اختلالات همزمان طراحی کرده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه کدام گزینه درمانی ممکن است برای شما مفید باشد، با یکی از کارشناسان ما در کمپ ترک اعتیاد خصوصی جمشیدیه تماس بگیرید و در این مورد مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *