تاثیر ژنتیک بر اعتیاد
تاثیر ژنتیک بر اعتیاد
20 خرداد 1402
کمپ ترک اعتیاد
برای ترک الکل چه بخوریم؟
17 تیر 1402
نمایش همه
کمپ ترک اعتیاد

تاثیر هروئین بر اختلال تغذیه

کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران: سوء مصرف هروئین و اختلالات تغذیه ای، یک تاریخچه منحصر به فرد دارند که ارتباط بین دو خطر تهدید کننده سلامتی را نشان می دهد. در این مقاله به بررسی تاثیر هروئین بر اختلال تغذیه خواهیم پرداخت و همچنین نحوه درمان هر دو را برای شما توضیح خواهیم داد. اگر شما یا یکی از عزیزانتان با سوء مصرف هروئین و یک اختلال تغذیه ای دست و پنجه نرم می کنید، ممکن است از ارتباط این دو اختلال شگفت زده شوید. تحقیقات نشان می دهد که ارتباط تنگاتنگی بین مصرف هروئین و اختلالات تغذیه ای مانند بی اشتهایی، پرخوری و اعتیاد به غذا وجود دارد. اگرچه پزشکان هنوز از دلیل ارتباط بین این اختلالات مطمئن نیستند، بنابراین، آگاهی از خطرات مصرف هروئین و اختلالات تغذیه ای بسیار مهم است.

حتما مطالعه کنید: ترک هروئین

تاثیر هروئین بر اختلال تغذیه

در بین افراد مبتلا به اختلالات تغذیه ای، سوء مصرف مواد امری متداول است. در حدود نیمی از افرادی که مبتلا به اختلالات تغذیه ای هستند، با اعتیاد به مواد زیر هم دست و پنجه نرم می کنند:

هروئین

الکل

داروهای ادرارآور

داروهای محرک روده

داروهایی که باعث پرتاب شدن شما می شوند

محرک هایی مانند کوکائین و داروهای مخصوص اختلال ADHD

اختلالات تغذیه ای در برخی از مصرف کنندگان هروئین نیز رخ می دهد. مطالعاتی که بر روی مصرف کنندگان هروئین انجام شده نشان می دهد که بیش از 3٪ از این افراد، دچار اختلالات تغذیه ای شده اند. با این حال، در این مطالعات زنان نسبت به مردان، بیشتر به اختلالات تغذیه ای مبتلا شده اند. در این مطالعات، هیچ یک از مردان مبتلا به اختلالات تغذیه ای نشده بودند. با این وجود، بیش از 10٪ از زنان در این مطالعه دارای اختلالات تغذیه ای بودند. به عبارت دقیق تر، بیش از 8 درصد از زنانی که هروئین مصرف می کردند، مبتلا به پرخوری و 2 درصد مبتلا به بی اشتهایی بودند.

با این وجود، در مطالعه دیگری که فقط مردان مورد بررسی قرار گرفتند، نتایج متفاوتی در برداشت. در این مطالعه نشان داده است که مردانی که هروئین مصرف می کنند سه برابر بیشتر از مردانی که هروئین مصرف نمی کنند دچار اختلال پرخوری یا اعتیاد به غذا می شوند. به همین ترتیب، مطالعه سوم با بررسی افرادی که در کمپ ترک اعتیاد ثبت نام کرده اند، نشان داد که خطر ابتلا به اختلال پرخوری، سه برابر بیشتر از سایر افراد است. برای مشخص شدن ارتباط بین اختلالات تغذیه ای و مصرف هروئین به تحقیقات و مطالعات بیشتری نیاز است.

کمپ ترک اعتیاد

تاثیر هروئین بر اختلال تغذیه

شباهت های اعتیاد به هروئین و اختلالات تغذیه ای

سوء مصرف مواد و اختلالات تغذیه ای، وج مشترک های زیادی دارند، بخصوص از لحاظ عوامل تهدید کننده. برخی از عوامل تهدید کننده مشترک آنها عبارتند از:

عوامل بیولوژیکی

سابقه اختلال در خانواده

اعتماد به نفس پایین

مشکلات خلقی مانند افسردگی، اضطراب و افکار خودکشی

فشار اجتماعی

منزوی بودن و فاصله گیری

سابقه رفتار وسواسی

از اواسط دهه 1990 صنعت مد شروع به فاصله گیری از مدل های شیک پوس، آرایش کرده و فتوشاپ شده سال 1980 کرد. طراح کالوین کلین (Calvin Klein) در دهه 1980 با تبلیغ معروف خود که حاکی از آن بود که مدل نوجوان بروک شیلدز لباس زیر نپوشیده بود، تحولی عظیم در صنعت مد ایجاد کرد. اکنون که مد برای گذراندن دوره جدید آماده شده است، زمان آن فرا رسیده است که با یک پویش تبلیغاتی تکان دهنده به این صنعت رونق دهیم. کلین با الهام از کار برخی از عکاسان که در دهه های 1960 و 1970 از مصرف کنندگان مواد مخدر عکس می گرفتند، سبک جدیدی از عکاسی را برای عطر زنانه و مردانه CK One خود آغاز کرد. مدل های خمیده و دارای انحنا با لباس براق و پر زرق و برق کنار گذاشته شدند و جای خود را به مدل های نحیف و لاغر با سیاهی زیر چشم و پوست رنگ پریده دادند که اغلب لباس کمی می پوشیدند. این سبک، هروئین شیک یا هروٸین چیک نامیده می شد.

ترک هروئین و اختلالات تغذیه ای

خوشبختانه هم اعتیاد به هروئین و هم اختلالات تغذیه ای قابل درمان هستند. برنامه درمان و ترک هروئین معمولا با سم زدایی، توانبخشی، درمان و اغلب داروهای طولانی مدت برای جلوگیری از عود، تحت درمان قرار می گیرند. اختلالات تغذیه ای عمدتا با مشاوره درمانی و رژیم درمانی درمان می شود. بسته به میزان اختلال تغذیه ای، ممکن است از دارو برای کمک به درمان نیز استفاده شود. به عنوان مثال، ممکن است از داروهای ضد افسردگی برای درمان مشکل پرخوری استفاده شود. اگر شما یا یکی از عزیزانتان با اعتیاد به هروئین دست و پنجه نرم می کنید، با مشاورین کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران تماس بگیرید. کارشناسان ما بطور شبانه روزی آماده خدمت رسانی به شما هستند. همین امروز اولین قدم خود را به سوی آینده ای سالم تر بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *