ترک داروهای ضد افسردگی
ترک داروهای ضد افسردگی
27 آذر 1400
کمپ ترک اعتیاد
6 دروغ رایج معتادین
11 دی 1400
نمایش همه

تاثیر هروئین بر قلب

کمپ ترک اعتیاد

تاثیر هروئین بر قلب

کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران: بر کسی پوشیده نیست که مصرف هروئین ممکن است باعث ایجاد بیماری های زیادی شود. علاوه بر این، به سرعت منجر به اعتیاد خواهد شد. سوء مصرف طولانی مدت هروئین بطور قابل توجهی بر اندام های اصلی بدن همچون قلب تاثیر خواهد داشت که در این مقاله به بررسی تاثیر هروئین بر قلب خواهیم پرداخت. اما قلب یکی از اندام حیاتی می باشد که سوء مصرف هروئین تاثیرات مخربی بر آن وارد می کند دیگر اعضا عبارتند از کبد، کلیه ها، ریه ها، معده، پوست و مغز

حتما مطالعه کنید: ترک هروئین

تاثیر هروئین بر قلب

مصرف مداوم هروئین بر قلب و سیستم قلبی عروقی آسیب زیادی وارد می کند. از آنجایی که هروئین یک ماده مخدر خیابانی و غیرقانونی است، بسیاری از مواد افزودنی که فروشندگان استفاده می کنند ممکن است به راحتی در بدن فرد مصرف کننده حل نشوند. این امر ممکن است رگ های خون که به ریه ها، کبد، کلیه ها یا مغز منتهی می شود را مسدود کنند. گرفتگی عروق خونی ممکن است منجر به عفونت یا آسیب دائمی به اندام های حیاتی مختلف شود. هروئین، حاوی سموم و آلاینده هایی است که نباید وارد جریان خون شود. این مواد باعث انسداد وریدها و محدود کردن خون در سیستم قلبی عروقی بخصوص در صورت تزریق خواهند شد. به همین دلیل، مصرف کنندگان هروئین بیش از دو برابر بیشتر از مصرف کنندگان سایر مواد مخدر در معرض حمله قلبی قرار دارند.

مصرف هروئین به طور کلی باعث اختلال در عملکرد نواحی اطراف قلب می شود و نارسایی قلبی را به یک خطر بالقوه تبدیل می کند. این خطر در افرادی که هروئین مصرف می کنند و سابقه ژنتیکی بیماری قلبی دارند، حتی بیشتر است. مصرف مداوم این داروی غیرقانونی ممکن است منجر به بیماری های قلبی ناشی از مصرف هروئین شود که علائم آن به راحتی توسط دیگران تشخیص داده می شود و زندگی روزمره فرد تحت تاثیر قرار می گیرد. بیماری های قلبی ناشی از مصرف هروئین با یکی از بیماری های قلبی زیر مشخص می شود:

اندوکاردیت (التهاب درون شامه قلب)

اندوکاردیت که به عنوان اندوکاردیت عفونی نیز شناخته می شود، از طریق عفونت دریچه های قلب و پوشش داخلی قلب تشخیص داده می شود. اندوکاردیت در سال‌های اخیر در میان بزرگسالان جوان شایع‌ تر بوده است که احتمالاً ناشی از تزریق داخل وریدی هروئین است. تشخیص اندوکاردیت در مراحل اولیه دشوار است، زیرا اغلب با سایر بیماری ها یا عفونت ها اشتباه گرفته می شود. در واقع، بسیاری از موارد تشخیص داده نمی شوند. برخی از علائم اندوکاردیت عبارتند از:

لکه های قرمز یا بنفش ملایم در نزدیکی انگشتان پا و ناخن های دست

کاهش شدید و قابل توجه وزن

درد عضلانی یا مفصلی

رنگ پریدگی پوست

کاهش اشتها

تعریق شبانه

حالت تهوع

تنگی نفس

سوفل قلبی

مشاهده خون در ادرار

متورم شدن پاها و شکم

اگر بتوانید از این وضعیت جان سالم به در ببرید، به احتمال زیاد پس از آن با بیماری مزمن قلبی دست و پنجه نرم خواهید کرد.

تاثیر هروئین بر قلب

تاثیر هروئین بر قلب

اتساع عروقی

مصرف هروئین ممکن است باعث اتساع (گشاد شدن) عروق خونی شود. رگ های خونی گشاد شده به معنای کاهش فشار خون است. افت ناگهانی فشار خون و ضربان قلب در هنگام مصرف هروئین بسیار شایع است و مشکلات تنفسی را نیز ممکن است به دنبال داشته باشد. اتساع عروق هنگام مصرف هرگونه مواد مخدر، از جمله هروئین، خطر بسیار بزرگی به شمار می رود.

برادی کاردی

یکی از علائم مزمن سوء مصرف هروئین، برادی کاردی یا ضربان قلب آهسته است. این وضعیت در میان مصرف کنندگان طولانی مدت مواد مخدر رایج است. فرد مبتلا به برادی کاردی احتمالاً مانند قبل قادر به شرکت در فعالیت های بدنی نمی باشد. این به این دلیل است که ضربان قلب نمی تواند به سطح مورد نیاز برای تمرینات با شدت بالا یا حتی با شدت متوسط ​​افزایش یابد. ضربان قلب طبیعی بین 60 تا 100 ضربه در دقیقه (BPM) است. تعداد ضربان قلب مبتلا به برادی کاردی به زیر 60 تا در دقیقه می رسد.

علائمی که نشان دهنده پایین بودن ضربان قلب شماست ممکن است شامل موارد زیر باشد:

سبکی سر

سرگیجه

غش کردن

تنگی نفس

درد قفسه سینه

مشکلات مرتبط با تمرکز

در حین فعالیت بدنی حتی متوسط، به سرعت خسته می شوند

افراد مبتلا به برادی کاردی ممکن است برای حفظ ضربان قلب سالم نیاز به کاشت ضربان ساز از طریق جراحی داشته باشند.

عوارض هروئین بر قلب

اگرچه هروئین به عنوان یک کاهنده فعالیت سیستم عصبی در نظر گرفته می شود، اما ممکن است با تضعیف آن به عضله قلب آسیب فراوانی وارد کند که منجر به فعالیت نابجا، فیبریلاسیون دهلیزی، تاکی آریتمی بطنی یا بالقوه کشنده شود که به عنوان تاکی کاردی بطنی نیز شناخته می شود.

فعالیت غیر طبیعی

فعالیت غیر طبیعی، همچنین به عنوان ضربان اضافی یا نامنظم قلب (اکستراسیستول) شناخته می شود. ضربان قلب نامنظم به دلیل انقباض زودرس دهلیزی یا بطنی است. این ضربان قلب اضافی مانند یک تپش قلب است و معمولاً با یک مکث همراه است و ضربان قلب بعدی طبیعی است. افرادی که هروئین مصرف می کنند، می توانند گاه به گاه فعالیت غیرطبیعی را تجربه کنند. با این حال، مصرف هروئین به قدری به قلب آسیب می رساند که این انقباض زودرس دهلیزی یا بطنی را به یک اتفاق عادی تبدیل می کند و ممکن است منجر به فیبریلاسیون دهلیزی یا آریتمی شود.

فیبریلاسیون دهلیزی

فیبریلاسیون دهلیزی، ضربان قلب لرزان یا نامنظم (آریتمی) است که ممکن است منجر به لخته شدن خون، سکته مغزی، نارسایی قلبی و سایر عوارض مرتبط با قلب شود. دهلیز، حفره های فوقانی قلب، معمولاً همراه با حفره های پایینی، بطن ها، می تپند. با این حال، در طول فیبریلاسیون دهلیزی، آنها با هم هماهنگ نیستند و دیگر نمی توانند خون را به طور موثر در قلب حرکت دهند. این امر خطر تشکیل لخته خون و ایجاد سکته مغزی یا بدتر شدن آن را افزایش می دهد. علائم آن شامل سبکی سر، حالت تهوع، ضربان قلب سریع، ضعف و احساس ناتوانی در دریافت اکسیژن است.

ریتم بطنی

ریتم درون بطنی زمانی روی می دهد که میوکارد بطنی به جای گره SA (ضربان ساز طبیعی)، ضربان ساز قلب می شود. گره SA معمولاً سیگنال‌های الکتریکی را ارسال می‌ کند، اما زمانی که ریتم درون بطنی روی می‌دهد، سیگنال‌ های حفظ ضربان قلب سلول به سلول فرستاده می‌ شود و سرعت قلب را کند می‌ کند. هنگامی که گره SA از کار می افتد، ضربان قلب به 20-40 ضربان در دقیقه کاهش می یابد.

تاکی کاردی بطنی

تاکی کاردی بطنی زمانی اتفاق می‌افتد که سیگنال‌ های گره SA به بطن‌ ها (حفره‌های پایینی قلب) از ریتم خارج می‌ شوند (آریتمی) و با دهلیزها (حفره‌های بالایی) هماهنگ نیستند، بنابراین سریع‌تر، معمولاً بیش از 100 ضربان در دقیقه می‌ زند و اجازه نمی‌دهد خون به درستی جریان داشته باشد. علائم تاکی کاردی بطنی شامل سرگیجه، سبکی سر، تپش قلب و حتی غش است.

تاثیر هروئین بر قلب

تاثیر هروئین بر قلب

ترک هروئین

در این مقاله به بررسی تاثیر هروئین بر قلب پرداختیم اما باید توجه داشته باشید که اگر فردی که هروئین مصرف می کند هنوز هیچ مشکلی با قلب یا سایر اندام های حیاتی خود نداشته است، بهترین گزینه این است که قبل از آسیب دائمی به سلامتی، اقدام به درمان اعتیاد خود در کمپ ترک اعتیاد نمایند. البته، گفتن آن آسان تر از انجام آن است. هر کسی که حتی فقط چند بار هروٸین مصرف کرده باشد، این را می داند. ترک هروٸین در واقع عملی نیست که ظرف یک روز فرد بتواند مصرف آن را متوقف کند، به خصوص اگر مدت زمان طولانی به مصرف هروٸین پرداخته باشد. مصرف کننده هروئین باید وارد یک برنامه ترک اعتیاد حرفه ای در کمپ ترک اعتیاد شبانه روزی و تحت نظارت پزشکی شود.

مشاورین کمپ ترک اعتیاد لاکچری جمشیدیه به شدت توصیه می کنند وارد یک برنامه بهبودی بستری شوید. کمپ جمشیدیه، مراقبت و نظارت 24 ساعته را در یک محیط امن تضمین می کند. بیش از 30 روز درمان نیز ایده آل خواهد بود. اختلال مصرف هروئین یکی از دشوار ترین اعتیادها برای غلبه است. به این ترتیب، هر چه مدت درمان طولانی تر باشد، بهتر است. پس از درمان بستری، مصرف کننده بهبود یافته باید با شروع یک برنامه 12 مرحله ای به دنبال دریافت درمان بیشتر باشد. این برنامه امکان بازگشت به منزل را فراهم می کند.

در کمپ ترک اعتیاد vip جمشیدیه، اقدامات حرفه‌ای ما نه تنها فرد مورد نظر شما را به بازتوانی سوق می‌ دهد، بلکه به تعیین نقش‌ های مشخص برای هر یک از اعضای خانواده در روند بهبودی کمک می‌ کند. علاوه بر این، ما در کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، می‌توانیم کل فرآیند بهبودی را مدیریت کنیم و به فرد دلبند و عزیز شما کمک کنیم تا در کمپ ترک اعتیاد شبانه روزی ما ماندگار شود که به بهترین وجه با نیازهای او مطابقت دارد. اگر اعتیاد به هروئین یکی از اعضای خانواده، باعث نگرانی شما شده است، می توانید او را به سم زدایی و ترک اعتیاد در کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه تشویق کنید. برای اقدام هرگز دیر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *