کمپ ترک اعتیاد
اعتیاد به هروئین و مخدرهای دارویی
7 خرداد 1401
کمپ ترک اعتیاد
رابطه اعتیاد و خلاقیت
21 خرداد 1401

کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، کمپ ترک اعتیاد شبانه روزی: اعتیاد یک اختلال قابل درمان است. تحقیقات در مورد علم اعتیاد و درمان اختلالات مصرف مواد مخدر، منجر به توسعه روش‌ هایی شده است که به افراد کمک می‌ کند تا مصرف مواد مخدر را متوقف کنند و زندگی پرباری را از سر بگیرند که به آن دوران نقاهت نیز می‌ گویند به همین جهت در این مقاله به بررسی درمان و ترک اعتیاد خواهیم پرداخت.

آیا اعتیاد قابل درمان است؟

مانند سایر بیماری‌ های مزمن مثل بیماری قلبی یا آسم، درمان اعتیاد به مواد مخدر معمولاً یک درمان قطعی نیست. اما اعتیاد را می توان با موفقیت کنترل کرد. درمان اعتیاد، افراد را قادر می سازد تا با اثرات مخرب اعتیاد بر مغز و رفتار خود مقابله کنند و کنترل زندگی خود را دوباره به دست بگیرند.

درمان و ترک اعتیاد

خیر. ماهیت اعتیاد اینگونه است که برای برخی از افراد عود یا بازگشت اعتیاد به مواد مخدر پس از تلاش برای ترک ممکن است بخشی از این فرآیند باشد، اما درمان‌ های متنوع و جدیدتری برای کمک به پیشگیری از عود مجدد اعتیاد طراحی شده‌ اند. میزان عود مجدد مصرف مواد مخدر مشابه میزان سایر بیماری های مزمن پزشکی است. اگر افراد از برنامه درمانی خود پیروی نکنند، احتمالا اعتیادشان عود خواهد کرد. درمان بیماری‌ های مزمن شامل تغییر رفتارهای ریشه‌ ای در فرد است و عود مجدد اعتیاد به معنای شکست در درمان نیست. هنگامی که فردی که اعتیاد را ترک کرده دوباره به مصرف مواد مخدر روی آورده و در نتیجه مبتلا به اعتیاد می شود، باید با پزشک خود صحبت کند تا درمان را از سر بگیرد، آن را اصلاح کرده و یا درمان دیگری را امتحان کند.

اگرچه عود مجدد اعتیاد بخشی طبیعی از بهبودی است، برای برخی افراد مصرف مواد مخدر ممکن است بسیار خطرناک و یا حتی کشنده باشد. اگر فرد به همان میزان قبل از ترک، مواد مخدر مصرف کند، به راحتی ممکن است دچار اوردوز شود، زیرا بدن او دیگر به مقدار قبلی مصرف مواد مخدر راضی نمی‌ شود. اوردوز زمانی اتفاق می افتد که فرد به اندازه ای مواد مخدر مصرف می کند که احساس بدی را تجربه کند یا با علائم تهدید کننده زندگی یا مرگ مواجه شود.

درمان و ترک اعتیاد

درمان و ترک اعتیاد

اصول درمان موثر چیست؟

تحقیقات نشان می‌ دهد که هنگام درمان اعتیاد به مواد مخدر از قبیل مسکن‌ های مخدر تجویزی یا داروهایی مانند هروئین یا فنتانیل، درمان دارویی تحت نظر پزشک باید اولین قدم در درمان باشد که معمولاً با نوعی رفتار درمانی یا مشاوره همراه است. داروهایی نیز برای کمک به درمان اعتیاد به الکل و نیکوتین در دسترس هستند. علاوه بر این، از داروها برای کمک به سم زدایی افراد از مواد مخدر استفاده می شود، اگرچه سم زدایی مانند درمان نیست و برای کمک به بهبودی فرد کافی نیست. سم زدایی به تنهایی بدون درمان کامل منجر به بازگشت به اعتیاد خواهد شد.

برای افرادی که به مواد مخدر، مشروبات الکلی و یا حشیش اعتیاد دارند، در حال حاضر هیچ دارویی برای کمک به درمان در دسترس نیست، بنابراین درمان آنها فقط درمان های رفتاری است. درمان باید متناسب با الگوهای مصرف مواد مخدر هر بیمار و مشکلات پزشکی، روانی و اجتماعی مرتبط با مواد باشد. برای درمان اعتیاد خود فقط کافیست با کارشناسان ما در کمپ ترک اعتیاد خصوصی جمشیدیه تماس بگیرید.

چه داروها و روش هایی به ترک اعتیاد کمک می کنند؟

انواع مختلف داروها ممکن است در مراحل مختلف درمان مفید واقع شوند تا به بیمار کمک کنند مصرف مواد مخدر خود را متوقف کند، درمان را ادامه دهد و از عود مجدد اعتیاد جلوگیری کند. شروع و پیگیری درمان در بهترین کمپ ترک اعتیاد روش بسیار موثری خواهد بود.

ترک اعتیاد هنگامی که بیماران برای اولین بار مصرف مواد مخدر را متوقف می‌کنند، ممکن است علائم جسمی و روانی مختلفی از جمله بی قراری یا بی خوابی و همچنین افسردگی، اضطراب و سایر اختلالات مربوط به سلامت روان را تجربه کنند. برخی داروها و روش های درمانی این علائم را کاهش داده و در نتیجه ترک مصرف مواد را آسانتر خواهد کرد.

ادامه درمان برخی از داروها و همچنین برنامه های کاربردی موبایل برای کمک به تطبیق تدریجی مغز با عدم وجود مواد مخدر استفاده می شوند. مکانیسم عمل این درمان‌ ها به صورت تدریجی است تا از تمایل شدید به مصرف مواد مخدر جلوگیری کرده و اثر آرام‌ بخشی بر سیستم‌ های بدن داشته باشند. آنها می توانند به بیماران کمک کنند تا روی مشاوره و سایر روان درمانی های مرتبط با درمان دارویی خود تمرکز کنند.

جلوگیری از عود اعتیاد علم به ما آموخته است که نشانه‌ های مرتبط با مصرف مواد (مانند افراد، مکان‌ ها، اشیا و حالات روحی) و تماس با مواد مخدر شایع‌ ترین محرک‌ های عود هستند. دانشمندان در حال توسعه روش‌ هایی برای تداخل با این محرک‌ ها بوده‌ اند تا به بیماران کمک کنند در دوران نقاهت بعد از ترک مواد مخدر بمانند.

درمان و ترک اعتیاد

درمان و ترک اعتیاد

رفتار درمانی چگونه اعتیاد به مواد مخدر را درمان می کند؟

رفتار درمانی به افراد مبتلا به اعتیاد کمک می کند تا نگرش ها و رفتارهای مرتبط با مصرف مواد مخدر خود را اصلاح کنند. در نتیجه، بیماران می‌ توانند موقعیت‌ های تنش زا و محرک‌ های مختلفی را که ممکن است باعث عود مجدد شوند، کنترل کنند. رفتار درمانی همچنین می تواند اثربخشی داروها را افزایش دهد و به افراد کمک کند مدت طولانی تری در درمان خود باقی بمانند. به منظور بهره گیری از رفتار درمانی می توانید با کارشناسان ما در کمپ ترک اعتیاد لاکچری جمشیدیه مشورت کنید.

درمان انگیزش افزایی، این روش درمانی، از راهکارهایی برای استفاده حداکثری از آمادگی افراد برای تغییر رفتار و ورود به درمان استفاده می کند.

رفتار درمانی شناختی، به دنبال کمک به بیماران در شناخت، اجتناب و مقابله با موقعیت‌ هایی است که فرد را به احتمال زیاد به سوی  مصرف مواد مخدر سوق می‌ دهد.

خانواده درمانی، به افراد (به ویژه جوانان) با مشکلات مصرف مواد و همچنین به خانواده های آنها کمک می کند تا تأثیرات مصرف مواد مخدر را بررسی کرده و عملکرد کلی خانواده را بهبود بخشند.

مدیریت وقوع حوادث، این روش از مشوق های مثبت مانند ارائه پاداش یا امتیاز برای پاک ماندن از مواد مخدر، برای شرکت در جلسات مشاوره، یا برای مصرف داروهای درمانی طبق تجویز استفاده می کند.

درمان و ترک اعتیاد

ترک مصرف مواد مخدر تنها بخشی از یک فرآیند طولانی و پیچیده ترک است. هنگامی که افراد درمان را آغاز می‌کنند، اعتیاد اغلب پیامد های مختلفی در زندگی آنها ایجاد می کند و احتمالاً سلامت آنها و نحوه عملکرد آنها در زندگی خانوادگی، محل کار و جامعه را دچار اختلال می کند. از آنجایی که اعتیاد ممکن است جنبه های زیادی از زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد، درمان باید نیازهای کل فرد را برطرف کند تا موفقیت آمیز باشد. مشاوران ما در کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران خدماتی که نیازهای خاص پزشکی، روانی، اجتماعی، شغلی، خانوادگی و حقوقی بیماران خود را برآورده می کند، برای کمک به بهبودی افراد اراٸه خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *