اعتیاد به هروئین و مخدرهای دارویی

کمپ ترک اعتیاد
اعتیاد در زنان
31 اردیبهشت 1401
کمپ ترک اعتیاد
درمان و ترک اعتیاد
14 خرداد 1401
نمایش همه
کمپ ترک اعتیاد

اعتیاد به هروئین و مخدرهای دارویی

کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، کمپ ترک اعتیاد لاکچری: به گفته وزارت بهداشت و خدمات انسانی، اعتیاد به مواد مخدر در سراسر جهان به سطح همه گیر رسیده است. میزان مصرف بیش از حد مواد مخدر از سال 1999 تقریباً چهار برابر شده است. مواد مخدر، شامل مسکن‌ های تجویز شده توسط پزشک و هروئین است که فقط در ایالات متحده سالانه حدود 150000 نفر را در اثر اوردوز (مصرف بیش از حد) به کام مرگ می‌ کشاند. در یک روز معمولی، 3900 نفر شروع به مصرف غیرپزشکی مسکن های مخدر تجویز شده توسط پزشک می کنند، 580 نفر شروع به مصرف هروئین و 78 نفر بر اثر اوردوز جان خود را از دست می دهند به همین جهت در این مقاله به بررسی اعتیاد به هروئین و مخدرهای دارویی خواهیم پرداخت.

با وجود این، سالانه بیش از 650000 مسکن مخدر تجویز می شود. از 21.5 میلیون نوجوان و بزرگسال آمریکایی که در سال 2014 به اختلال مصرف مواد مبتلا بودند، 1.9 میلیون به مسکن های تجویز شده توسط پزشک و 586000 نفر به هروئین اعتیاد پیدا کرده بودند. تعداد افراد مبتلا به اعتیاد به هروئین در کنار در دسترس بودن مسکن‌های مخدر تجویز شده توسط پزشک در حال افزایش است.

اعتیاد به هروئین و مخدرهای دارویی

نسخه هایی که بر پایه مواد مخدر تجویز می شود با خطر رایج اعتیاد همراه است. هر دو ویکودین و اکسی کانتین، دو مورد از رایج ترین مسکن های مخدر هستند که به عنوان مسکن های جایگزین غیر اعتیادآور به بازار عرضه شدند. پزشکان امروزی می دانند که تجویز چنین داروهایی نادرست است، اما در جامعه ای که تحمل درد برای مردم آن دشوار است، این داروها هنوز تجویز می شوند.

اگر فردی بطور منظم این مسکن های مخدر را به منظور درمان دردهای مزمن در مدت طولانی مصرف کند، این احتمال وجود دارد که او به این ماده اعتیاد جسمی پیدا کند. همین امر ممکن است منجر به افزایش میزان مصرف و ابتلا به اختلال مصرف در طول مدت تجویز شود. پزشکان معمولاً به مدت طولانی اکسی کانتین را برای بیمار تجویز نمی کنند. حتی اگر قرار بر این باشد که فردی از یک مسکن مخدر به طور استفاده کند، ممکن است بیماران با کمبود پول مواجه شوند و به جایگزین ارزان‌تری برای مصرف مواد مخدر نامبرده شده روی آورند.

اعتیاد به هروئین و مخدرهای دارویی

اعتیاد به هروئین و مخدرهای دارویی

ابتلا به اعتیاد به هروئین از طریق مصرف مسکن های مخدر

مصرف مسکن های مخدر تجویز شده توسط پزشک دروازه ای برای مصرف هروئین است. فردی که مبتلا به اعتیاد شده ممکن است در نتیجه یک مراجعه به مطب پزشک برای کنترل درد به این بلا گرفتار شده باشد، یا ممکن است شروع به خوددرمانی با مسکن های مخدری که توسط پزشک تجویز می شود کنند. در صورتی که به دلیل قطع مصرف یک دارو توسط پزشک یا تمام شدن پول، مواد مخدر به صورت قانونی در دسترس نباشند، برخی از افراد مبتلا به اعتیاد برای رفع نیازهای خود به مصرف هروئین روی می آورند

تقریباً از هر چهار فرد مبتلا به اعتیاد، سه نفر قبل از شروع مصرف هروئین، مبتلا به سوء مصرف مسکن های مخدر تجویز شده توسط پزشک سوء بوده اند. احتمال مصرف هروئین در افرادی که مسکن مصرف می کنند 19 برابر بیشتر از افرادی است که قبلاً از مسکن های مخدر استفاده نکرده بودند.

حتما مطالعه کنید: ترک هروئین

هروئین ارزان و به راحتی قابل دسترسی است

هروئین مرجعی منطقی برای افرادی است که مبتلا به اعتیاد به مواد مخدر هستند اما توانایی خرید مسکن های مخدر تجویز شده توسط پزشک را ندارند. در یک مطالعه کیفی که در سال 2014 از دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن انجام شده است، 54 فرد مبتلا به اعتیاد به مواد مخدر مصرف هروئین را در نتیجه تجویز مسکن مخدر گزارش کردند. اکسی کانتین، به عنوان رایج ترین مسکن مخدر که منجر به مصرف هروئین شده است نام برده شد. دلیل اصلی که مصاحبه شوندگان برای شروع مصرف هروئین خود عنوان کردند قیمت آن بود: یک دوز اکسی کانتین هشت برابر بیشتر از یک دوز هروئین هزینه دارد.

دسترسی به هروئین نیز به طور قابل توجهی آسانتر از مسکن های مخدر تجویز شده توسط پزشک است. همان گروه آزمایش گزارش داد که دسترسی فوری به هروئین داشتند، اما باید یک ساعت یا بیشتر برای درمان متادون یا سوباکسون، که دو روش رایج برای کاهش اعتیاد به هروئین هستند، زمان صرف کنند. علاوه بر این، مطالعه ای که توسط مرکز روستایی پنسیلوانیا انجام شد به این نتیجه رسید که خرید یک دوز هروئین نسبت به خرید یک بطری شراب ارزان تر و آسان تر است.

مسکن های مخدر تجویز شده توسط پزشک و هروئین مشابه هستند

داروهای مسکن شبه مخدر مانند ویکودین و اکسی کانتین، مورد تایید سازمان غذا و دارو (FDA) هستند و در داروخانه های محلی توزیع می شوند. هروئین، با این حال، یک ماده غیرقانونی است. به ظاهر، مسکن های مخدر نمی توانند متفاوت تر ظاهر شوند، اما در واقع آنها تقریباً همان مواد مخدر هستند.

هر دو از یک گیاه مشتق شده اند، پاپاور سومنیفروم یا خشخاش. هر دو به گیرنده های مشابهی در مغز متصل می شوند و مواد شیمیایی مشابهی را در جریان خون آزاد می کنند و اثرات مشابهی ایجاد می کنند. آنها حتی از لحاظ میزان مولکولی شبیه یکدیگر هستند. هروئین در ابتدا به عنوان یک داروی جایگزین “غیر اعتیادآور” برای یک ماده مخدر دیگر، مورفین، فروخته می شد، مانند اکسی کانتین که زمانی به عنوان یک جایگزین “غیر اعتیادآور” برای اکسی کدون به بازار عرضه شد. مسلماً زمانی که مصرف کنندگان به اصل دارو دسترسی ندارند، به دنبال یک ماده تقریباً مشابه با آن هستند.

اعتیاد به هروئین و مخدرهای دارویی

اعتیاد به هروئین و مخدرهای دارویی

مصرف کنندگان معمولی امروز

چه کسانی قربانی سوء مصرف مواد مخدر می شوند؟

افراد بالای 40 سال بیشتر از سایر افراد مسکن‌ های مخدر مصرف می‌کنند و زنان بیشتر از مردان مسکن‌ های تجویز شده توسط پزشک مصرف می‌ کنند. در واقع، مصرف بیش از حد مسکن های مخدر در زنان از سال 1999 بیش از 40 درصد افزایش یافته است. به طور مشابه، تعداد اوردوز ها در مردان در همان دوره 265 درصد افزایش یافته است. در حالی که مرگ و میر ناشی از اوردوز مواد مخدر در میان مردان شایع تر است، این موضوع نگرانی فزاینده ای برای زنان به شمار می رود. فرد مصرف کننده هروئین، ​​ابتدا از 23 سالگی شروع به مصرف می کند و احتمالاً در مناطق مرفه نیز زندگی می کند. این مصرف کنندگان معمولاً از طریق تجویز قانونی و پزشکی داروهای مسکن به سمت هروئین هدایت می شوند.

یک فرد مبتلا به اعتیاد به هروئین یا مسکن های مخدر تجویز شده توسط پزشک، یک فرد دیگر در جامعه دیگری نیست. آنها همسایگان، دوستان و خانواده ما هستند. این اعتیاد از مرزهای اقتصادی و نژادی عبور می کند. در صورتی که شما یا یکی از عزیزانتان با اعتیاد به مسکن های مخدر و یا هروئین دست و پنجه نرم می کنید، حتما به کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، مراجعه کرده و اقدام به بستری شدن در کمپ ترک اعتیاد شبانه روزی کنید. کارشناسان ما در کمپ ترک اعتیاد لاکچری جمشیدیه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند. عزم خود را جزم کرده و برای رهایی از چنگال اعتیاد به هروئین همین امروز با متخصصان و کارشناسان ما در کمپ ترک اعتیاد خصوصی جمشیدیه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *