کمپ ترک اعتیاد
عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا
12 شهریور 1401
کمپ ترک اعتیاد
تاثیر مصرف ماری جوانا بر سرطان ریه
9 مهر 1401
نمایش همه
کمپ ترک اعتیاد

آبسه ناشی از تزریق هروئین

کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، کمپ ترک اعتیاد خصوصی: هروئین مخدری بسیار اعتیاد آور است و مصرف آن عوارض روانی و جسمانی مخربی بر سلامت مصرف کننده به همراه دارد و به روش های مختلفی همچون تزریق استفاده می شود که هرکدام از این روش های مصرف عوارض مربوط به خود را دارند. آبسه، یکی از مهمترین عوارض مصرف هروئین به روش تزریقی است و در این مقاله به بررسی آبسه ناشی از تزریق هروئین و درمان آن خواهیم پرداخت. آبسه ناشی از تزریق هروئین به مایعات و چرکی گفته می شود که از طریق تزریق مواد مخدر با سرنگ در ناحیه تزریق ایجاد می شود.

آبسه ناشی از تزریق هروئین

هروئین، مانند دیگر مخدرها تاثیر مستقیمی بر سیستم عصبی مرکزی بیماران خواهد گذاشت. این مواد مخدر، به گیرنده های مواد افیونی در سیستم عصبی مرکزی متصل می شوند. وقتی چنین اتفاقی می افتد، مغز فرد پیام های لذت و سرخوشی ناشی از مواد شیمیایی مخدر را دریافت خواهد کرد. به همین دلیل است که آنها هجوم احساس سرخوشی و لذت، گرما و راحتی را احساس می کنند. هروئین به همراه داروهای تجویز شده مخدر نیز تسکین دهنده درد هستند. وقتی چنین پاسخی در مغز ایجاد می شود، مسیرهای پاداش را فعال می کند، بنابراین آنچه در نهایت اتفاق می افتد این است که مغز فرد مصرف کننده آنها را مجبور می کند که در جستجوی آنچه که باعث این پاسخ لذت بخش شده است بروند.

حتما مطالعه کنید: ترک هروئین

با مصرف هروئین، اعتیاد خیلی سریع اتفاق خواهد افتاد. مصرف هروئین به روش های مختلفی صورت می گیرد و برخی آن را استنشاق می کنند، اما متداول ترین روش مصرف هروئین تزریق آن است. نوع مصرف آن تفاوتی ندارد اما نتیجه استعمال و مصرف وریدی هروئین سرخوشی است که از طریق تزریق با سرعت بیشتری صورت می پذیرد و اغلب فقط در عرض چند ثانیه اتفاق می افتد. حتی زمانی که افراد هروئین را از طریق سیگار دود می کنند و یا آن را به روش استنشاقی مصرف می کنند، هنوز هم تمایل به تزریق آن دارند، زیرا بدنبال میزان بالاتری از سرخوشی ناشی از مصرف این ماده مخدر هستند.

صرف نظر از نحوه مصرف، هروئین ماده مخدر بسیار خطرناکی است. نه تنها اعتیاد و وابستگی جسمی، خطرات بزرگی به شمار می روند، بلکه عواقب خطرناکی مانند اوردوز را نیز به دنبال آنها وجود دارد و در صورت اوردوز هروئین، تنفس فرد تا حدی کاهش می یابد و ممکن است فرد به کما برود یا بمیرد. تزریق هروئین، احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند HIV و هپاتیت C را افزایش می دهد. به همین جهت بهترین روش مقابله با آن، ترک هروئین، تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی در کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران می باشد.

همچنین منجر به ابتلا به عفونت های مختلف می شود و در نهایت ممکن است سایر قسمت های بدن مانند قلب شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد. یک نوع عفونت شایعی که ناشی از مصرف وریدی هروئین است، آبسه هروئین است. آبسه هروئین ممکن است دردناک و خطرناک باشد و به درمان سریع پزشکی نیاز دارند، اما اغلب افرادی که به سوء مصرف هروئین مبتلا هستند تمایلی برای درمان ندارند، بنابراین شرایط آنها بدتر می شود. علاوه بر احتمال بیماری ها و عفونت های مختلف هنگام تزریق دارو، احتمال اوردوز نیز افزایش خواهد یافت، زیرا هروئین مستقیماً به جریان خون وارد می شود.

آبسه ناشی از تزریق هروئین

آبسه ناشی از تزریق هروئین

آبسه ناشی از تزریق هروئین به مجموعه مایعات یا چرکی گفته می شود که در بافت فرد تجمع می یابد. برخی از علائم آبسه ناشی از تزریق هروئین شامل قرمزی، درد، تورم و گرما در ناحیه تزریق است. زمانی که آبسه ناشی از تزریق هروئین اتفاق می افتد، قرمزی معمولاً از ناحیه تزریق و متورم شده فراتر می رود. آبسه ناشی از تزریق هروئین اغلب در اثر عفونت باکتریایی ایجاد می شود و برای اینکه پزشکان راحت تر بتوانند آن را معالجه کنند، ممکن است مجبور شوند آبسه را تخلیه کنند. این کار معمولاً با کمپرس گرم انجام می شود، اما در بعضی موارد نیاز به ایجاد شکاف و برش و همچنین تخلیه است. سپس مصرف یک دوره آنتی بیوتیک برای از بین بردن عفونت توصیه خواهد شد.

برخی از عوارض آبسه ناشی از تزریق هروئین، شامل گسترش عفونت به سایر بافتهای سراسر آن ناحیه یا بدن و در نتیجه مرگ آن بافت است که به آن گانگرن گفته می شود. این وضعیت اگر بدون درمان رها شود، ممکن است منجر به قطع عضو یا مرگ شود. هر دو نوع آبسه که شامل آبسه های پوستی و بافت نرم می باشد، مسٸله ای رایج در رابطه با مصرف مواد مخدر تزریقی است و به ویژه تزریق هروئین ممکن است فرد را در معرض خطر بیشتر آبسه و حتی اوردوز داروهای دیگر به صورت داخل وریدی قرار دهد.

دلیلی که مصرف کنندگان مواد مخدر به آبسه  ناشی از تزریق هروئین حساس هستند، این است که سرنگ هایی که برای تزریق مواد مخدر استفاده می شود ممکن است با باکتری ها در تماس باشند و سرنگ به عنوان وسیله ای برای وارد کردن باکتری ها به داخل بافت نرم پوست عمل می کند. اگر فرد ناحیه تزریق خود را به درستی و با مقداری الکل تمیز نکند، باکتریها می توانند به راحتی وارد زخم باز شوند. اگر فردی آبسه ناشی از تزریق هروئین داشته باشد، یک ارائه دهنده مراقبت پزشکی همچنین می تواند با انجام عکسبرداری بوسیله اشعه ایکس، اطمینان حاصل کند که هیچ قطعه کوچکی از سرنگ در محل عفونت وجود ندارد.

آبسه ناشی از تزریق هروئین

آبسه ناشی از تزریق هروئین

درمان آبسه ناشی از تزریق هروئین

درمان آبسه ناشی از تزریق هروئین معمولاً نیاز به باز کردن و تخلیه آن دارد و  تا زمانی که آبسه تخلیه نشود، آنتی بیوتیک ها معمولاً کمک زیادی به این نوع آبسه ها نمی کنند. آنتی بیوتیک ها معمولاً برای فردی استفاده می شود که علائم عفونت باکتریایی در بدن دارد و اغلب به دنبال تخلیه آبسه و عفونت های چرکی خود است.

نکته ای که باید نسبت به آن توجه داشته باشید این است که آبسه ناشی از تزریق هروئین، تنها بخش کوچکی از عوارض مصرف هروئین می باشد به همین جهت تنها راه موثر مقابله با آن، ترک هروئین، تحت نظر درمانگران مجرب در کمپ ترک اعتیاد شبانه روزی جمشیدیه، به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد خصوصی تهران می باشد.

دیدگاه ها بسته شده است