آمار بالای اعتیاد در جامعه کارگری

۳۴ کمپ ترک اعتیاد غیرمجاز در لرستان شناسایی شد
20 مرداد 1400
بازدید مسئولین شهرستان شمیرانات از کمپ نمونه جمشیدیه
20 مرداد 1400
نمایش همه

آمار بالای اعتیاد در جامعه کارگری

زمانی اعتیاد را به فقر نسبت می دادند اما اکنون شاهد آمار بالای اعتیاد در جامعه کارگری و تولیدی هستیم/ زمانی آسیب های اجتماعی ناشی از فقر بود اما امروز علل دیگری نیز مانند فضای مجازی دارد/امیدوارم طی پنج سال آینده، آسیب های اجتماعی کنترل شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: زمانی اعتیاد را به فقر نسبت می دادند اما اکنون شاهد آمار بالای اعتیاد در جامعه کارگری و تولیدی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی در همایش فرصت ها و چالش های فضای مجازی با رویکرد پیشگیری و ارتقای سلامت در دانشگاه علوم بهزیستی افزود: این مساله نشان می دهد که رویکرد و استراتژی ها باید تغییر کند تا بتوان آسیب های اجتماعی را کنترل کرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین زمانی علت درگیری زوج ها، نداشتن پول و امکانات بود اما امروز علل مختلف دیگری وجود دارد. وی در ادامه به آمار طلاق اشاره کردو گفت: آمار طلاق در شمال شهر تهران، یک طلاق به ازای هر 2.2 ازدواج و در روستا ها، یک طلاق به ازای هر 6 ازدواج است.

رییس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: زمانی آسیب های اجتماعی ناشی از فقر بود اما امروز علل دیگری نیز مانند فضای مجازی دارد. محسنی بندپی اضافه کرد: یکی از آثار فضای مجازی، کم شدن فضای گفت و گو در خانواده ها است و موجب بروز برخی موارد افسردگی، تغییرات رفتاری و تغییر سبک زندگی می شود.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: امیدوارم طی پنج سال آینده، آسیب های اجتماعی کنترل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *