تاثیر مصرف شیشه بر ظاهر مصرف کننده

کمپ ترک اعتیاد
نحوه قانع کردن مصرف کننده الکل به ترک
28 خرداد 1401
کمپ ترک اعتیاد
روش هایی که افراد مبتلا به اعتیاد برای فریب دادن دیگران استفاده میکنند
11 تیر 1401
نمایش همه

تاثیر مصرف شیشه بر ظاهر مصرف کننده

کمپ ترک اعتیاد

تاثیر مصرف شیشه بر ظاهر مصرف کننده

کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران: یکی از معروف ترین کمپین های تبلیغاتی بر ضد متامفتامین ها “چهره های شیشه” نام دارد. بیلبوردها در سراسر کشور، دو تصویر از چهره ی افراد هنگام شروع مصرف داروهای خطرناک و چند سال پس از ابتلا به اعتیاد و سوء مصرف مواد را در کنار هم نشان می دهند. این خدمات عمومی، نابود شدن بدن در اثر مصرف شیشه و حتی تنهایی و ناامیدی این افراد را به خوبی به تصویر می کشد. بعضی از این تغییرات شدید در عرض چند ماه ایجاد می شوند و در این مقاله به بررسی تاثیر مصرف شیشه بر ظاهر مصرف کننده خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید: ترک شیشه

چرا مصرف شیشه باعث ایجاد تغییرات ظاهری در فرد می شود؟

دانشمندان اخیراً این موضوع را مورد بررسی قرار داده اند که چرا این دارو تغییرات شدیدی در ظاهر افراد ایجاد می کند. محققان دانشگاه کالیفرنیا و موسسه فناوری ایتالیا، با حمایت مالی از طرف موسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر (NIDA)، انجام آزمایش‌ روی موش‌ هایی که برای مصرف شیشه تربیت شده بودند را آغاز کردند. آنها بعد از تحقیقات بسیار، متوجه شدند که متامفتامین تاثیر مستقیمی بر ساختار سلولی بدن دارد. زمانی که این دارو به مدت طولانی مصرف شود، بر ساختار سلولی بدن تاثیر می گذارد و روند پیری سلول‌ ها را تسریع می بخشد. این عارضه باعث می شود که ظاهر فرد، پس از اعتیاد به شیشه، بسیار تغییر کند.

تاثیر مصرف شیشه بر ظاهر مصرف کننده

دانشمندان خاطرنشان کردند که مصرف این دارو به سلول های بدن آسیب وارد می کند و باعث افزایش التهاب در صورت فرد می شود. در این شرایط، صورت فرد شروع به جوش زدن می کند یا جوش هایش بدتر می شوند و احساس می کند حشره ای بر روی بدنش در حال حرکت است. در نتیجه بدن خود را میخاراند که باعث می شود زخم ها عفونی شده و جای آنها روی بدنش باقی بماند. این آسیب به حدی است که اشتهای فرد مبتلا را کاهش داده و در نتیجه باعث کاهش وزن و عضلات ماهیچه ای در او می شود و پوست هم خاصیت ارتجاعی اش را از دست می دهد.

همچنین اصطلاح دیگری به نام”مت مَوس” وجود دارد، به این معنی که مصرف شیشه سلامت دهان و دندان را کاهش می دهد، تا جایی که باعث افتادن دندان ها در اثر پوسیدگی و خرابی لثه ها می شود. اما آسیب وارده بسیار وخیم تر از اینها است.

تاثیر مصرف شیشه بر ظاهر مصرف کننده

تاثیر مصرف شیشه بر ظاهر مصرف کننده

کالبد شکافی دروغ نمیگوید

دانشمندان افرادی که در اثر مصرف بیش از حد شیشه جان خود را از دست داده اند را کالبد شکافی کرده اند و اطلاعاتی به دست آورده اند که گفته های فوق را اثبات می کند. ثابت شده است افرادی که به علت مصرف شیشه جان خود را از دست داده‌ اند، به بیماری‌ های افراد سالمند مانند انسداد رگ های کرونری و فیبروز ریوی مبتلا بودند. کالبد شکافی، آسیب های جبران ناپذیری مانند آسیب به مغز، قلب، کبد، ریه ها و پوست را نشان داد. حملات قلبی و سکته های مغزی تنها برخی از آسیب های وحشتناکی هستند که فرد مبتلا به اعتیاد به متامفتامین، انها را تجربه می کند.

مصرف متامفتامین، مشکلات قلبی که فرد پیش از این با آن دست و پنجه نرم می کرد را نیز بدتر خواهد کرد. صبر کنید، موارد دیگری از جمله آریتمی (ضربان قلب نامنظم)، کاردیومیوپاتی (سفت شدن عضله قلب)، پارگی آئورت (پارگی آئورت نزدیک قلب) و مرگ ناگهانی نیز وجود دارند که ممکن است برای فرد مبتلا به اعتیاد به متامفتامین روی دهد. اگرچه سایر مواد مخدر ممکن است پس از چندین دهه مصرف، اطلاعات زیادی را اراٸه دهند، افراد مبتلا به متامفتامین به اندازه ای عمر نمی کنند که بتوانند اطلاعاتی را در اختیار ما قرار دهند.

اعتیاد به متامفتامین به مشاوره نیاز دارد

متامفتامین یک محرک قوی و به شدت سمی است. افراد مبتلا به اعتیاد به متامفتامین، با مصرف آن انرژی بسیار زیاد همراه با سرخوشی و شادی مفرطی را احساس می کنند، اما اثرات منفی این دارو بسیار بیشتر از انرژی اولیه آن است. مصرف متامفتامین علاوه بر تاثیرات منفی که بر ظاهر و روان فرد دارد، باعث آسیب شدید به بافت سلولی فرد می شود. در زمان مصرف شیشه، بدن تحت اضطراب دائمی قرار می‌ گیرد و این امر، میزان ایمنی بدن را کاهش داده و باعث پیری زودرس و در نتیجه کوتاه شدن طول عمر فرد می شود. با اقدام به ترک اعتیاد به متامفتامین در کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، مشکلات ظاهری خود را کاهش دهید.

تاثیر مصرف شیشه بر ظاهر مصرف کننده

تاثیر مصرف شیشه بر ظاهر مصرف کننده

چرا مصرف کنندگان متامفتامین نمی توانند هوشیار باشند؟

شیشه بدن و ذهن را تخریب می کند، اما اعتیادآورترین مواد مخدر نیست. پس چرا بسیاری از مصرف کنندگان این محرک درگیر مصرف الکل و مواد مخدر هستند و اغلب حتی به سوء مصرف سایر داروهای غیرقانونی، با نسخه و بدون نسخه ادامه می دهند؟ سوء مصرف آن و اعتیاد به آن یک نوع اعتیاد شدید روانی است و معمولا مشکلات بسیار پیچیده ای در رابطه با سلامت روان ایجاد می کند. به همین دلیل است که مصرف کنندگان شیشه به مراجعه به کمپ ترک اعتیاد و مشاوره نیاز دارند.

سخن پایانی

در صورت ابتلا به اعتیاد به شیشه، کارشناسان و متخصصان مجرب و آموزش دیده ما در کمپ ترک اعتیاد vip جمشیدیه آماده خدمت رسانی به شما و عزیزانتان هستند. فرصت را از دست ندهید و برای قدم گذاشتن در مسیر سبز بهبودی از اعتیاد به متامفتامین، با کارشناسان ما در کمپ ترک اعتیاد خصوصی جمشیدیه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *