تاثیر مصرف کوکائین بر نوسانات خلقی

کمپ ترک اعتیاد
روان پریشی ناشی از مصرف هروئین
25 آذر 1402
کمپ ترک اعتیاد
عوارض مصرف متادون
9 دی 1402
نمایش همه
کمپ ترک اعتیاد

تاثیر مصرف کوکائین بر نوسانات خلقی

کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران: کوکائین، محرکی است که سوء مصرف آن عوارض روانی و جسمانی متعددی برای مصرف کننده به همراه دارد که از مهمترین آنها می توانیم به تغییرات خلقی اشاره نماییم. نشانه های مصرف کوکائین شامل علائم جسمی، روحی، عاطفی و مالی می شود که همه اینها ممکن است بر روحیه مصرف کننده تاثیر گذار است. مصرف کوکائین از طریق روش های مختلفی مانند کوتاه مدت و بلند مدت بر زندگی فرد تاثیر خواهد گذاشت که در این مقاله به بررسی تاثیر مصرف کوکائین بر نوسانات خلقی خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید: ترک کوکائین

تاثیر مصرف کوکائین بر نوسانات خلقی

مصرف کوکائین موجب افزایش میزان انتقال دهنده های عصبی که بین سلول های مغز (نورون) شما فرستاده می شود، خواهد شد.

انتقال دهنده های عصبی، سیگنال های شیمیایی هستند که سلول های عصبی از آنها برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند. مصرف کوکائین موجب افزایش انتقال دهنده های عصبی دوپامین، نوراپی نفرین و سروتونین می شود. زمانی که کوکائین از طریق استنشاق و بینی وارد بدن می شود به سرعت توسط رگ های خونی کوچک سینوس جذب می شود. سپس این ماده مخدر از طریق جریان خون به قسمتهای مختلف بدن از جمله مغز فرستاده می شود. زمانی که سلول های عصبی، کوکائین را دریافت کردند، با متوقف کردن تجزیه انتقال دهنده های عصبی، میزان آن را افزایش می دهد. این روند همان چیزی است که منجر به اثرات سرخوشی ناشی از مصرف کوکائین می شود.

تاثیر مصرف کوکائین بر نوسانات خلقی

تاثیر مصرف کوکائین بر نوسانات خلقی

تاثیرات عاطفی مصرف کوکائین

تاثیرات تغییر دهنده خلق و خو ناشی از مصرف کوکائین معمولاً بیشتر از علائم جسمی و روحی خود را نشان می دهد.

در کوتاه مدت، مصرف کوکائین باعث تغییرات خلقی و همچنین سرخوشی می شود، بنابراین یکی از علاٸم شایع کسی که برای اولین بار کوکائین را تجربه می کند، تغییرات بی دلیل خلق و خو و پر حرفی او می باشد. این تغییرات، به دلیل افزایش غیر طبیعی انتقال دهنده های عصبی در مغز بوجود می آید. به مرور زمان، این انتقال دهنده های عصبی به اتمام می رسند و مغز قادر نیست آنها را به سرعت تولید کند تا بتواند روحیه طبیعی فرد را حفظ کند. هنگامی که مغز تلاش می کند تا حالت خلقی فرد را اصلاح کند، همین عدم وجود انتقال دهنده های عصبی باعث تغییر روحیه می شود. نمایان شدن این علائم چند روز تا چند هفته طول خواهد کشید اما در ابتدا، ممکن است متوجه علائم زیر شوید:

افزایش ناگهانی روحیه و سرخوشی بالا

افزایش میزان انرژی

بیش از حد خوابیدن (Hypersomnia)

بی خوابی (مشکل خواب)

از دست دادن اشتها

کاهش وسعت توجه

اضطراب

نوسانات احساسی

توهم و پارانویا (بدگمانی)

کج خلقی و عصبانیت

رخوت (بی حالی) و درون گرایی

کمپ ترک اعتیاد

تاثیر مصرف کوکائین بر نوسانات خلقی

نوسانات خلقی ناشی از مصرف کوکائین

کوکائین ممکن است باعث ایجاد تغییر در خلق و خو در هنگام مصرف فردی و ترک کوکائین شود. فردی که کوکائین مصرف می کند، در صورت عدم وجود این ماده مخدر در بدن خود ممکن است علائم ترک را تجربه کند. علائم ترک کوکائین شامل موارد زیر است:

پریشانی و رفتارهای ناآرام

حالت افسردگی

خستگی

احساس کلی ناراحتی

افزایش اشتها

کند شدن فعالیت

رویاهای آشفته و ناخوشایند

نیمه عمر کوکائین حدود یک ساعت است. نیمه عمر کوتاه به این معنی است که بدن ظرف مدت پنج ساعت شروع به سم زدایی می کند. سپس، معمولا علائم ترک شروع می شود. تنها با چند بار مصرف کوکائین ممکن است علائم ترک خود را نشان دهند. بسیاری از این علائم، مانند خستگی و رویاهای ناخوشایند و آشفته، ممکن است تا مدتها پس از مصرف مواد مخدر بر روحیه فرد تاثیر بگذارد.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی تاثیر مصرف کوکائین بر نوسانات خلقی پرداختیم اما همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، هرگونه سوء مصرف کوکائین باعث بروز عوارض روانی و جسمانی متعددی می گردد که از مهمترین آنها تاثیر مصرف کوکائین بر نوسانات خلقی است که تنها راه مقابله با آن ترک کوکائین، تحت نظر متخصصین درمان اعتیاد در کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *