مقابله با اعتیاد تلفن همراه
20 مرداد 1400
کتامین
20 مرداد 1400
نمایش همه

ترک اعتیاد، بی خوابی و طب سنتی

از مشکلاتی که پس از ترک مواد مخدر عموما باعث ناراحتی و کلافگی بیماران می شود مسئله عدم تنظیم خواب است . این مسئله ممکن است به دو صورت بیخوابیهای شبانه ویا عدم رضایت از کیفیت خواب و احساس خستگی پس از خواب بروز نماید.

یکی از راهکارهای موثر در غلبه بر این مشکلات بهره گیری از تجربیات متخصصین طب سنتی ایرانی می باشد.

علی حسینی متخصص طب سنتی برای درمان بی خوابی که به دلیل داشتن استرس، خوابیدن در طول روز،مصرف کافئین، استعمال دخانیات و مصرف برخی داروها و… که ممکن است برای فرد ایجاد شود نسخه طب سنتی را تجویز می نمایند. به توصیه ایشان به همین منظور می توان مصرف گشنیز را آغاز کرد. به گفته ایشان همچنین برخی دیگر از سبزیجات مثل هویج و کدوتنبل به دلیل داشتن ویتامین A برای رفع بی خوابی موثر است.

این متخصص طب سنتی می گوید : مصرف گیاه بابونه نیز کمک کننده است چون این گیاه به آرام‌بخشِی معروف است و برای درمان بی‌خوابی استفاده می‌شود.حتی می توان از روغن بابونه برای ماساژ دادن سر استفاده کرد. حسینی می افزاید: همچنین مصرف کاهو چون مملو از ویتامین A، B،C، آهن، کلسیم ،فسفر، منیزیم،منگنز، ید، روی و مس است به هضم غذا کمک کرده در نتیجه خواب راحتی را موجب می شود.

مصرف ترخون نیز در این رابطه توصیه شده به همین دلیل می توان جوشانده آن را قبل از خواب مصرف کرد. به گفته این متخصص طب سنتی دم کرده گل بیدمشک اعصاب را آرام و خواب را زیاد می‌کند.همچنین تخم گیاه شوید خاصیت خواب‌آوری دارد و ترشح هورمون‌های آرامبخش را موجب می‌شود.

1 Comments

  1. محمد گفت:

    سلام من شیشه متادون مصرف می کنم حالا می‌خوام فعلا شیشه راترک کنم سرکار هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *