ترک اعتیاد در کمپی متفاوت در شمالی ترین نقطه تهران

آمفتامین‌ ها
24 مرداد 1400
محل اعتیاد لاکچری بچه پولدارها با بیلیارد
24 مرداد 1400
نمایش همه

ترک اعتیاد در کمپی متفاوت در شمالی ترین نقطه تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، خانه سلامت افشار معروف به کمپ جمشیدیه توانسته با تجهیزات مدرن ورزشی، رفاهی، روش‌های نوین درمانی و همچنین بهرمندی از متخصصان مجرب سوابق و نتایج درخشانی را در درمان اعتیاد و اختلالات ناشی از آن کسب کند.

به این منظور به سراغ کادر درمانی این مجموعه رفتیم که در ادامه صحبت‌های آنها را می‌خوانید:

علی افشاری مدیر خانه سلامت افشار در خصوص این کمپ گفت : کمپ جمشیدیه یک مرکز اقامتی جهت درمان و ترک اعتیاد است که حدود شش سال از فعالیت آن میگذرد و همانند سایر مراکز اقامتی تحت پوشش بهزیستی است. این مرکز از ویژگی‌ها و امکانات ویژه‌ای شامل روش‌های نوین درمانی، آموزش‌ها، مشاوره‌های تخصصی و هتلینگ بصورت لاکچری برخوردار است.

وی در رابطه با این امتیازات افزود: پایه و اساس این مرکز اقامتی به صورت رول مدلینگ است؛ به این گونه که این دوستان توسط یک گروه همتا و همدرد سرویس دهی می‌شوند. این مرکز درمانی علاوه بر سیستم رول مدلینگ تمرکز ویژه ای بر روی مشاوره دارد. به عنوان مثال هر روز صبح آموزش های تخصصی روان شناختی زیر نظر اساتید مجرب برای بیماران برگزار می شود.

مدیر این مرکز ادامه داد: شیوه درمان در این مرکز با درمان کلینیکی تفاوت دارد؛ در این شیوه بیماران وارد یک پروسه درمانی شده و نزدیک به یک ماه در آن اقامت خواهند داشت که نه تنها از طریق دارو درمان نمی‌شوند بلکه کلاس‌های روانشناختی، کارگاه ها و مشاوره های روحی روانی و… رکن اصلی روش درمانی آن است.

وی در خصوص اینکه این مرکز درمانی مختص قشر مرفه جامعه هست یا نه توضیح داد: به طور کلی مرکزی که در هر منطقه تاسیس می شود به منظور پوشش دهی ساکنان و بومی‌های آن منطقه است همچنین خدمتگذاران جهت تاثیرگذاری بهتر، از همان مناطق انتخاب می‌شوند. از طرفی وجود اقشار مختلف از مناطق مختلف در یک مرکز درمانی ممکن است باعث ایجاد احساس تفاوت و بازخورد منفی در بیمار شود که در نتیجه منجر به خطا در درمان خواهد شد.

افشاری اضافه کرد: در واقع این مرکز درمانی با چنین خصوصیاتی، بر اساس فردیت مراجعه کنندگان طراحی شده است.

از دیگر درمانگران این مجموعه دکتر داوود ذولفقاری متخصص روانشناسی بالینی است. وی از اهداف و انگیزه‌های تاسیس کمپ جمشیدیه گفت: اساس تاسیس این مرکز به همراه امکانات رفاهی بسیار خوب و همچنین بهرمندی از کارگاه ها و جلسات مشاوره تخصصی و… نتیجه فکر و کوشش کسانی است که در این مسیر رنجش هایی را متحمل شدند و تلاش کردند علاوه بر ازبین بردن درد درمان، دردهای روحی روانی بیماران را نیز به طور کامل از بین ببرند.

وی ادامه داد: این مجموعه متشکل از کادر مالی، اداری، خدماتی، متخصصان اعتیاد، مددکار، روانکاو، متخصصان اختلالات وسواسی، اختلالات جنسی و … است و به گونه ای طراحی شده که بر اساس نیاز هر شخص در طول فرآیند درمان، متخصصان مجربی جهت رسیدگی به این بیماران وجود دارد.

ذوالفقاری با بیان اینکه درمان اعتیاد یک درمان کاملا ارادی است، افزود: در مواردی که افراد به اصرار خانواده ها مراجعه کرده‌اند، احتمال درمان کاهش می‌یابد، اینجا جایی است که به اهداف شخصی که با اراده خود آمده رنگ و بوی تحقق می‌بخشد، بنابراین اگر درمان خودمحور نباشد و یا به عبارتی، دیگرمحور باشد یقینا شکست خواهد خورد.

نسرین نوری روانشناس بالینی درباره روش درمانی این مرکز گفت: مرکز درمانی جمشیدیه در راستای درمان اعتیاد از روش درمانی «پرهیز مدار_ ایمان مدار» استفاده می‌کند، روشی که در آن ترک اعتیاد بدون مصرف دارو اتفاق می افتد. در واقع در این مجموعه گروه های شبه خانواده ای وجود دارد که در آن بیماران توسط گروه های همتا که خود روزی به این درد دچار بودند، پوشش داده می شوند و خدماتی از سم زدایی گرفته تا درمان اختلالات روحی روانی و جنسی برای این بیماران ارائه می شود.

وی تاکید کرد: این مرکز درمانی شامل پرسنل و متخصصان مجربی است که نه تنها برای درمان اعتیاد بلکه برای درمان اختلالات ناشی از آن از جمله اختلالات روانی و جنسی تلاش می کنند.

نوری ضمن اشاره به امکانات رفاهی _ درمانی منحصر به فرد این مجموعه، در خصوص قشرخاصی که جذب این مرکز می‌شوند، گفت: بیمارانی با شغل‌ها و هویت‌های اجتماعی_اقتصادی خاصی که نمی‌خواهند شناخته شوند جذب مراکزی می‌شوند که پاسخگوی نیازهای آنها بوده و گمنام بودن این افراد را حفظ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *