کمپ ترک اعتیاد
دلایل اعتیاد به الکل
17 دی 1401
مراقبت های پس از ترک اعتیاد
مراقبت های پس از ترک اعتیاد
8 بهمن 1401
نمایش همه

رابطه اضطراب و اعتیاد

کمپ ترک اعتیاد

رابطه اضطراب و اعتیاد

کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، بهترین کمپ ترک اعتیاد: متاسفانه باید بدانید که طی تحقیقات انجام شده، 20 درصد بیماران اضطراب، با اعتیاد نیز دست و پنجه نرم می کنند اما از آنجایی که علائم ابتلا به اضطراب شبیه به عوارض اعتیاد به الکل یا دیگر مخدرها می باشد، تمایز بین اثرات اضطراب یا اعتیاد ممکن است کمی چالش برانگیز باشد به همین جهت در این مقاله به بررسی رابطه اضطراب و اعتیاد خواهیم پرداخت.

تاثیر مصرف مواد مخدر بر اضطراب

هنگامی که فردی بطور مداوم و طولانی مواد مخدر مصرف می کند، طبیعی است که نسبت به این ماده تحمل پیدا کند، این فرایند باعث ایجاد چرخه اعتیاد می شود که غلبه بر آن، نیازمند درمان بستری تحت نظر متخصصین و درمانگران در کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد شبانه روزی تهران می باشد و بدیهی است که درصورت بهره مندی از درمان حرفه ای به چالشی بسیار دشوار تبدیل خواهد شد.

رابطه اضطراب و اعتیاد

زمان رویارویی با روزهای استرس زا، نوشیدن یک لیوان نوشیدنی الکلی برای آرامش اعصاب کمی وسوسه انگیز است.

با این وجود، مصرف الکل، به ویژه به مقدار زیاد و طولانی مدت، ممکن است اضطراب ناشی از مصرف الکل را در افراد افزایش دهد، زیرا بدن آنها با حجم ماده سازگار شده و برای دستیابی به اثرات مشابه به مقادیر بیشتری نیاز دارد. در عین حال، اگر فرد نوشیدن الکل را متوقف کند، علائم منفی ناشی از ترک الکل را نیز تجربه خواهد کرد. اضطراب یکی از شایع ترین علائم ترک الکل است.

از سوی دیگر، با نوشیدن گاه به گاه الکل ممکن است نسبت به اثرات آرامش بخش الکل، تحمل ایجاد شود. این رفتار ممکن است باعث شود فرد مصرف الکل خود را افزایش دهد و درنتیجه مقابله با استرس نیز دشوارتر خواهد شد. از آنجا که نوشیدن الکل بر روی افراد تاثیر شیمیایی خواهد گذاشت، عدم تعادل شیمیایی به دلیل مصرف مداوم الکل روی خواهد داد و منجر به مشکلات روانی از قبیل اضطراب شود. به گفته سازمان سوء مصرف مواد و خدمات بهداشت روانی (SAMHSA)، نوشیدن طولانی مدت ممکن است در برخی موارد منجر به اضطراب شود.

حتما مطالعه کنید: ترک الکل
رابطه مصرف ماری جوانا و اختلال اضطراب

رابطه مصرف ماری جوانا و اختلال اضطراب

رابطه مصرف ماری جوانا و اختلال اضطراب

مصرف ماری جوانا با اختلال اضطراب عمومی ارتباط تنگاتنگی دارد.

از آنجایی که سرخوشی و کاهش استرس ناشی از مصرف ماری جوانا موقتی است و در نهایت از بین می رود، مدت کوتاهی بعد از مصرف، علائم اضطراب نیز دوباره عود خواهد کرد. ماری جوانا ممکن است بطور موقتی احساس سالم و تندرست بودن در مصرف کننده ایجاد کند، بنابراین فرد ممکن است تمایل داشته باشد که برای کاهش نگرانی ها و سرکوب احساسات استرس زا، میزان مصرف خود را افزایش دهد.

حتما مطالعه کنید: ترک ماری جوانا

عدم هماهنگی هنگام هوشیاری، باعث ایجاد احساسات منفی در فرد خواهد شد که ممکن است بر انجام مسٸولیت های مرتبط با مدرسه، شغل و روابط او تاثیر بگذارد. همچنین مصرف ماری جوانا ممکن است منجر به مصرف سایر مواد اعتیاد آور تر مانند مواد افیونی و یا محرک ها شود تا فرد بتواند مدت طولانی تری احساس آرامش داشته باشد.

ترک اعتیاد و درمان اختلال اضطراب

نکته ای که باید بدانید این است که بسیاری از بیماران اختلالات روانی درمان نشده، به مصرف مواد روی می آورند.

الکل و مواد مخدر باعث ایجاد تغییر در شیمی مغز می شوند که ممکن است باعث ایجاد علائم اضطراب در افراد مبتلا به اختلال مصرف مواد شود. همچون سایر اختلالات همزمان، مصرف مواد مخدر و اضطراب ممکن است باعث ایجاد مشکل برای یکدیگر شوند. اگر فرد فقط اعتیاد را درمان کند، ممکن است با بازگشت اضطراب، دوباره به مصرف مواد مخدر روی آورد. همچنین، اگر فردی فقط اقدام به درمان اضطراب کند، با ادامه مصرف مواد، به احتمال زیاد باعث بازگشت اضطراب می شود. اگر شما یا یکی از عزیزان با اعتیاد و اختلال اضطراب دست و پنجه نرم می کنید درمانگران کمپ ترک اعتیاد خصوصی جمشیدیه، به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *