کمپ ترک اعتیاد
برای ترک الکل چه بخوریم؟
17 تیر 1402
کمپ ترک اعتیاد
عوارض مصرف شربت اپیوم
7 مرداد 1402
نمایش همه
کمپ ترک اعتیاد

عوارض مصرف همزمان شیشه و الکل

کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، کمپ ترک اعتیاد شبانه روزی جمشیدیه: شیشه و الکل، هر کدام به تنهایی عوارض روانی و جسمانی شدیدی برای مصرف کننده به همراه خواهند داشت که تنها راه مقابله با آن، ترک شیشه و ترک الکل، تحت نظر متخصصین و مشاورین روانشناسی و روانپزشکی در کمپ ترک اعتیاد خصوصی جمشیدیه می باشد، اما مصرف همزمان این دو می تواند باعث مرگ مصرف کننده گردد که در این مقاله به بررسی عوارض مصرف همزمان شیشه و الکل خواهیم پرداختیم. احتمال مسمومیت با الکل و اوردوز شیشه، به سرعت رو به افزایش می باشد. این خطرات با عوارض جانبی کشنده ای مثل تنگی نفس، تشنج و ایست قلبی همراه است. زمانی که شیشه و الکل بطور جداگانه مصرف شود، خطرناک می باشند، اما اگر با هم استفاده شوند، تأثیرات آنها خطرناک تر نیز خواهد شد، حتی ممکن است کشنده باشند. مسمومیت با الکل ممکن است کشنده باشد. اگر شک دارید که شخصی دچار مسمومیت با الکل شده است بهتر است بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید.

شیشه چیست؟

مت‌آمفتامین، معروف به شیشه یا “مت”، یک داروی روان گردان قوی است که معمولاً بصورت پودر یا سنگ توزیع می شود.

شیشه، جزء داروهای محرک است که بلافاصله پس از مصرف، مغز و سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار داده و ایجاد نوعی سرخوشی می‌کند و یک هجوم شدید 30 دقیقه ای ایجاد می کند. هنگامی که نشئگی و سرکیفی اولیه فروکش می کند، فرد مصرف کننده موج شدیدی از سرخوشی را احساس می کند که ممکن است به مدت 4 تا 16 ساعت طول بکشد. برای افزایش سود، بسیاری از دلالان شیشه، دارو را با محصولات خانگی بالقوه سمی رقیق تر می کنند. حتی گاهی اوقات آنها را با مواد دیگری مانند ملین ها و داروهای ضد افسردگی ترکیب می کنند، که اثرات دارو را به طرز چشمگیری تغییر می دهند. این امر باعث می شود که شیشه غیرقابل پیش بینی و خطرناک تر شود.

حتما مطالعه کنید: ترک شیشه
عوارض مصرف همزمان شیشه و الکل

عوارض مصرف همزمان شیشه و الکل

عوارض مصرف همزمان شیشه و الکل

اگرچه الکل برای بسیاری از افراد، جزء لاینفک زندگی و امری طبیعی و ایمن محسوب می شود، اما در صورت مصرف آن به صورت ترکیبی با مخدرهای دیگر، می تواند کشنده باشد، برخی از متداول ترین عوارض جانبی شیشه و الکل عبارتند از:

رنگ پریدگی پوست یا تغییر رنگ پوست به آبی به علت هیپوترمی

کند شدن تنفس

استفراغ

تشنج

بیهوشی و گیجی

کما

حتما مطالعه کنید: ترک الکل

خطرات ناشی از مصرف ترکیبی شیشه و الکل

وقتی شیشه و الکل بطور همزمان با هم مصرف می شوند، معمولاً بخشی از زیاده روی در مصرف دارو به مدت طولانی است.

برخی از مردم معتقدند که الکل می تواند تاثیر شیشه را کاهش دهد. الکل ممکن است تاثیر گذار باشد، اما فقط برای مدت کوتاهی چنین است و خطرات جسمی و روانی زیادی به همراه خواهد داشت. پس از مصرف شیشه و الکل، هر یک از این مواد، نحوه جذب ماده دیگر توسط بدن را تحت تأثیر قرار می دهند. شیشه برخی از تاثیرات تضعیف کننده الکل را کاهش می دهد و برخی افراد را ترغیب به نوشیدن بیشتر می کند تا اثرات معمولی آن را احساس کنند. در این مرحله، ضربان قلب با سرعت زیادی شروع به افزایش می کند و خطر آسیب قلبی عروقی را افزایش می دهد.

هجوم شدید اعتماد به نفس و سرخوشی ناشی از مصرف شیشه، می تواند احساس توانایی در رانندگی را در مصرف کنندگان ایجاد کند که این امر اغلب به خسارت های جبران ناپذیر و مرگبار منجر خواهد شد. حتی زمانی که مصرف شیشه و الکل عوارض فوری را نشان ندهند، با خارج شدن این مواد از بدن، مصرف کنندگان سقوط شدیدی را تجربه خواهند کرد. استفراغ، حالت تهوع، افکار حزن انگیز و انگیزه های خودکشی در این دوران بسیار رایج است.

کمپ ترک اعتیاد

عوارض مصرف همزمان شیشه و الکل

ترک شیشه و ترک الکل

اعتیاد به شیشه و الکل نباید بر زندگی شما حکمرانی کند. اولین قدم برای بازیابی سلامتی و شروع زندگی جدید، ترک موفقیت آمیز است. از آنجا که روند ترک شیشه و ترک الکل در خانه ممکن است با مشکلاتی مواجه شود، معمولاً بهتر است مراحل ترک را زیر نظر متخصصان پزشکی در کمپ ترک اعتیاد پشت سر بگذارید. پس از اتمام مراحل ترک شیشه و الکل، مراقبت های مستمر به شما کمک می کند تا بهترین فرصت را برای هوشیاری مادام العمر داشته باشید.

وقتی سخن از اعتیاد به شیشه و الکل به میان می آید، به این نتیجه میرسیم که توانبخشی با ذهنیت درست و تیم اختصاصی امکان پذیر خواهد بود. اگر شما و یا یکی از عزیزانتان با اعتیاد به شیشه دست و پنجه نرم می کنید، این امر را به تیم ترک اعتیاد، کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران بسپارید و اجازه دهید برنامه های درمانی و مراقبت های مورد نیازتان را به شما اراٸه دهد. به همین جهت بهتر است همین امروز با مشاورین ما تماس بگیرید تا بتوانیم سریعتر برای وضعیت منحصر به فرد شما اقدام کنیم و به شما یا عزیزانتان در این مسیر، به درستی کمک کنیم.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی عوارض مصرف همزمان شیشه و الکل پرداختیم و گفتیم، مصرف همزمان الکل و شیشه، خطرات و عوارض جبران ناپذیری همچون اوردوز و مرگ برای مصرف کننده به همراه خواهد داشت. اما نکته ای که باید نسبت به آن اطلاع داشته باشید این است که ضروری است تا ترک شیشه و ترک الکل، تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم پزشکی در کمپ ترک اعتیاد شبانه روزی جمشیدیه انجام بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *