عوارض مصرف همزمان کوکائین و الکل

کمپ ترک اعتیاد
تاثیر مصرف ماری جوانا بر اختلال دوقطبی
13 اسفند 1401
کمپ ترک اعتیاد
تاثیر کوکائین بر اختلال روان پریشی
5 فروردین 1402
نمایش همه

عوارض مصرف همزمان کوکائین و الکل

کمپ ترک اعتیاد

عوارض مصرف همزمان کوکائین و الکل

کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران: ترکیب کوکائین و الکل، معجون خطرناکی از تناقض ایجاد خواهد شد، زیرا الکل یک داروی مهار کننده و کاهش دهنده فعالیت های عصبی است و کوکائین، یک ماده محرک، برای تاثیرگذاری روی بدن، با یکدیگر در رقابت هستند به همین جهت عوارض مصرف همزمان کوکائین و الکل می تواند بسیار سنگین باشد و به همین جهت در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید: ترک الکل

الکل نیز مانند مواد مخدری چون کوکاٸین، غیرقانونی است. هر دو، الکل و کوکائین، باعث ایجاد تغییراتی در رفتار، خلق و خو و طرز فکر خواهند شد که به نظر برخی افراد، فرار مست کننده است. وقتی الکل و کوکاٸین با هم ترکیب شوند،  معجون خطرناکی را تشکیل خواهند داد، زیرا الکل (داروی کاهنده فعالیت عصبی) و کوکائین (یک ماده محرک) برای تاثیرگذاری خود بر بدن با یکدیگر رقابت می کنند. این مواد ممکن است وضعیت روحی نامشخصی را ایجاد کنند که حتی ممکن است در اثر اوردوز و یا مسمومیت با الکل، منجر به مرگ فرد شود. الکل و کوکائین هرگز نباید بطور همزمان و با هم مصرف شوند، زیرا خطرات آن بسیار بیشتر از مزیت احتمالی است.

حتما مطالعه کنید: ترک کوکائین

عوارض مصرف همزمان کوکائین و الکل

الکل یک کاهش دهنده فعالیت عصبی است و ویژگی آن بسیار متفاوت تر از کوکائین که یک محرک است، عمل می کند.

وقتی این دو با هم ترکیب شوند، واکنش های متناقضی در بدن ایجاد خواهند کرد که ممکن است مهلک و کشنده باشند. با ترکیب این دو با هم شاهد عوارض جانبی بلند مدت و کوتاه مدتی خواهید شد، از جمله:

مشکلات تنفسی

افزایش ضربان قلب

اختلال شناختی

افزایش فشار خون

ناتوانی در هماهنگی و عملکرد حرکتی

تپش قلب

سکته مغزی (مرگ عروق خونی و بافت خون)

آنوریسم (گشادی رگها)

سکته

آسیب مغزی

کما

عوارض مصرف همزمان کوکائین و الکل

عوارض مصرف همزمان کوکائین و الکل

عوارض مصرف همزمان کوکائین و الکل

زمانی که کوکائین و الکل در کبد متابولیزه می شوند، ماده ای به نام کوکا اتیلن تولید خواهد شد که بطور موقتی باعث افزایش گیرایی مرتبط با هر دو دارو می شود. این تراکم بسیار خطرناک است، زیرا باعث افزایش فشار خون شده و ممکن است منجر به رفتارهای پرخاشگرانه و خشونت آمیز به همراه آسیب کبدی طولانی مدت و احتمال مرگ ناگهانی شود. بر اساس مطالعه ای در دانشگاه براون صورت گرفته است، مصرف ترکیبی الکل و کوکائین نیز با افزایش خودکشی ارتباط تنگاتنگی دارد. از آنجا که هر دوی این مواد موجب اختلال در قضاوت و تفکر شناختی می شوند، ردیابی و نظارت بر میزان مصرف و تعداد دفعات مصرف بسیار دشوارتر خواهد شد و احتمال اوردوز و مسمومیت با الکل افزایش خواهد یافت.

مصرف الکل و کوکائین نباید به آسانی صورت پذیرد و هرگز نباید همزمان با هم استفاده شوند. اگر شما یا یکی از عزیزانتان، با اختلال مصرف این دو دارو دست و پنجه نرم می کنید، بسیار مهم است که برای جلوگیری از آسیب بیشتر تلاش کنید و از متخصصین این رته کمک بخواهید. ترک الکل و ترک کوکائین هر دو از خدمات ارائه شده در کمپ ترک اعتیاد خصوصی جمشیدیه، به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد vip تهران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *