در کنار کمپ‌های ترک اعتیاد زنانه، مهدهای کودک احداث خواهیم کرد

شیشه ماده محرک و دیوانه کننده (قسمت سوم)
26 مرداد 1400
۴۰۰ هزار معتاد تحت پوشش مراکز درمانی قرار گرفتند
26 مرداد 1400
نمایش همه

در کنار کمپ‌های ترک اعتیاد زنانه، مهدهای کودک احداث خواهیم کرد

رئیس سازمان بهزیستی گفت:در کنار کمپ‌های ترک اعتیاد زنانه، مهدهای کودک احداث خواهیم کرد. همچنین بررسی برای ارائه مجوز به گروه‌های مددکاری، با اولویت زنان تحصیلکرده ای که درخواست ارائه خدمات به زنان دارند ‌انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد(ادنا) و به نقل از روزنامه اطلاعات رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره روند تدوین پروتکل درمان اعتیاد به مواد مخدر اظهار داشت: برنامه بسیار علمی و کارشناسی در ستاد کشوری مبارزه با مواد مخدر ارائه کردیم. محسنی بندپی در ادامه تصریح کرد: حدود 5 هزار گروه مشاوره در 5 هزار محله آسیب‌پذیر کشور با پوششی 14 میلیون نفری در محیط‌های شهری، روستایی و شغلی با اولویت پیشگیری فعالیت می‌کنند. به‌عنوان‌مثال در عسلویه نیروهای ما وارد عمل شده‌اند. علاوه بر آن در افراد آسیب‌دیده هم، تشخیص و ارائه خدمات برای آنان مطابق با پروتکل درمانی اقداماتی انجام می‌شود.

وی با تأکید به نقش‌ آموزش در پیشگیری و درمان اعتیاد، گفت: حفظ بهبودیافتگان از مصرف دوباره مواد مخدر ‌مساله دیگری است که به‌تازگی در پروتکل ‌درمان اعتیاد به مواد مخدر دیده ‌شده است.بعضی از بهبودیافتگان به‌سرعت به سمت اعتیاد بازمی‌گردند، بنابراین مهارت‌آموزی، اشتغال و… اقداماتی در دستور کار بهزیستی خواهد بود.

به گفته محسنی بندپی پروتکل درمان اعتیاد به مصرف الکل هنوز نهایی نشده است و نمی‌توان توضیحی در‌باره ویژگی‌های آن ‌داد. رئیس سازمان بهزیستی بابیان این ‌که ‌عرضه مواد مخدر ‌در کشور کنترل شده است، گفت: متأسفانه چون اعتیاد به سمت صنعتی شدن می‌رود، جلوگیری از عرضه مواد مخدر از کشورهای دیگر لزوماً به معنای کاهش اعتیاد نیست چراکه عمده مواد مخدر در داخل کشور و در آزمایشگاه‌هایی با امکانات کم تهیه می‌شود و همین موضوع مبارزه باعرضه را بسیار سخت‌تر خواهد کرد.

وی افزود: ما فقط می‌دانیم که مصرف مواد مخدر از سنتی به سمت صنعتی شدن می‌رود ولی از میزان عرضه هیچ اطلاعاتی وجود ندارد. اطلاعات غیررسمی هم از وجود یک‌میلیون و 200 هزار معتاد در کشورحکایت ‌دارد.

این مقام مسئول درباره حمایت زنانه برای آسیب‌دیدگان زن تصریح کرد: در کنار کمپ‌های ترک اعتیاد زنانه، مهدهای کودک احداث خواهیم کرد. همچنین بررسی برای ارائه مجوز به گروه‌های مددکاری، با اولویت زنان تحصیلکرده ای که درخواست ارائه خدمات به زنان دارند ‌انجام می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی بابیان این‌که تعداد کمپ‌های ترک اعتیاد زنان بسیار کمتر از کمپ‌های مردان است، گفت: بر اساس تصمیمات استانداری تهران و سیاست‌هایی که سازمان بهزیستی در پیش‌گرفته است، به دنبال افزایش کمپ‌های ترک اعتیاد زنان ‌هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *