تاثیر مصرف ماری جوانا بر اختلال دوقطبی

کمپ ترک اعتیاد
تاثیر اعتیاد به هروئین بر افسردگی
29 بهمن 1401
کمپ ترک اعتیاد
عوارض مصرف همزمان کوکائین و الکل
20 اسفند 1401

کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، بهترین کمپ ترک اعتیاد: اختلال دو قطبی نوعی بیماری روانی است که روحیه، سطح انرژی و رفتار کلی فرد را تحت تأثیر قرار می دهد. هنگامی که فردی به اختلال دو قطبی مبتلا است، آنها معمولا با جنون دست و پنجه نرم می کنند، که شامل دوره های کوتاهی با انرژی زیاد و خلق و خوی عالی و به دنبال آن دوره های افسردگی، خواب زیاد و کج خلقی می باشد. اما مصرف ماری جوانا می تواند تاثیرات متعددی بر این اختلال داشته باشد که به همین منظور در این مقاله به بررسی تاثیر مصرف ماری جوانا بر اختلال دوقطبی خواهیم پرداخت.

تاثیر مصرف ماری جوانا بر اختلال دوقطبی

اختلال دو قطبی ممکن است احساس ناامیدی در فرد ایجاد کند، اما قابل درمان است و همین امر باعث می شود این سوال در ذهن مردم ایجاد شود که “آیا مصرف ماری جوانا می تواند به درمان اختلال دو قطبی کمک کند؟” در حال حاضر، هیچ مطالعه بالینی وجود ندارد که ثابت کند ماری جوانا می تواند به درمان اختلال دو قطبی کمک می کند. با این وجود، برخی از افراد هنوز هم تلاش می کنند تا از این روش برای درمان اختلال دو قطبی استفاده کنند. بر اساس چندین روایت، چنین گزارش شده است که ماری جوانا به درمان اختلال دو قطبی کمک می کند. ماری جوانا به طور کلی سرعت فعالیت مغز را کاهش می دهد، به همین دلیل افراد مبتلا به اختلال دو قطبی ممکن است به منظور کاهش استرس، اضطراب و علائم جنون به مصرف ماری جوانا روی آورند. حشیش ممکن است اینگونه به نظر برسد که جایگزین مناسبی برای داروهای تجویزی بی اثر می باشد. بر طبق مصاحبه هایی که توسط مشاور روانپزشکی انجام شده است، چندین بیمار که از یک داروخانه در کالیفرنیا ماری جوانا دریافت کرده بودند، گزارش داده اند که حشیش به کاهش تکرار نوسانات خلقی، افکار پریشان و احساس ترس کمک می کند و زندگی روزمره آنها را تحت کنترل قرار می دهد.

نکته ای که باید از آن اطلاع داشته باشید این است که، اعتیاد به ماری جوانا به هر دلیلی که باشد باید تحت نظر درمانگران مجرب درمان شود به همین جهت تنها روش مناسب درمان و ترک ماری جوانا ترک بستری تحت نظر متخصصین کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران می باشد.

ماری جوانا و اختلال دو قطبی

پزشکان و دانشمندان مختلف همچنان در مورد ایمنی و اثربخشی ماری جوانای پزشکی بحث می کنند. برخی افراد به عدم تحقیق در مورد ماری جوانای و اختلال دو قطبی اشاره می کنند. برخی دیگر معتقدند که شواهد کافی برای اثبات این ادعا وجود دارد و معتقدند که ماری جوانای پزشکی برای اختلال درمان دوقطبی یک روش درمانی مفید است. تحقیقات اخیر نشان می دهد که مواد شیمیایی موجود در ماری جوانا ممکن است اثرات ضد افسردگی و آرام بخش برای افراد مبتلا به اختلال دو قطبی داشته باشد. این ویژگی ها ممکن است باعث شود که برخی افراد تصور کنند که ماری جوانای یک انتخاب خوب برای درمان اختلال دو قطبی است، اما در کنار این ویژگی ها، گزارش های بسیاری از افرادی که عوارض جانبی ماری جوانا را تجربه کرده اند نیز وجود دارد که ممکن است بر تشدید علائم اختلال دو قطبی تاثیر بگذارد.

برای افرادی که با اختلال دو قطبی دست و پنجه نرم می کنند، مصرف ماری جوانا ممکن است باعث وحشت، توهم، احساس افسردگی شود.

از آنجایی که تمامی این موارد، ممکن است علائم اختلال دو قطبی باشند، ماری جوانا و اختلال دو قطبی ممکن است ترکیب بی خطری به نظر نرسد. علاوه بر این، عنصر THC موجود در ماری جوانا، باعث فعالسازی آمیگدالا (بخشی از مغز که مسئولیت کنترل ترس را بر عهده دارد) می شود. وقتی آمیگدالا تحت تأثیر مواد مخدری مانند ماری جوانا قرار گیرد، فرد ممکن است احساس اضطراب و بدگمانی کند.

تاثیر مصرف ماری جوانا بر اختلال دوقطبی

تاثیر مصرف ماری جوانا بر اختلال دوقطبی

آیا مصرف ماری جوانا باعث ایجاد اختلال دو قطبی می شود؟

ممکن است در ذهن برخی از افراد این سوال به وجود آید، “آیا مصرف ماری جوانا می تواند باعث ایجاد اختلال دو قطبی شود؟” بر طبق تحقیقات مختلفی که صورت گرفته، چنین چیزی بعید است. اگر چه مصرف ماری جوانا نمی تواند علت ایجاد اختلال دو قطبی باشد، اما مصرف آن ممکن است مشکلات فراوانی برای فرد مبتلا به اختلال دو قطبی ایجاد کند. اثرات ماری جوانا بر روی اختلال دو قطبی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

وخیم تر کردن علائم اختلال دو قطبی

مصرف ماری جوانا ممکن است باعث ایجاد احساس مانیا (جنون)، پارانویا (بدگمانی) و در بعضی موارد روان پریشی شود.

دوره های مکرر افسردگی

مصرف ماری جوانا در افراد مبتلا به اختلال دوقطبی، ممکن است منجر به تجربه دوره هایی از افسردگی طاقت فرسا شود. پس از اینکه اثرات ماری جوانا از بین رفت، علائم افسردگی ممکن است بدتر شوند.

عدم پایبندی به رژیم دارویی

اگر فرد بطور مرتب ماری جوانا مصرف کند، تمایل فرد به مصرف داروی تجویز شده توسط پزشک خود کمتر خواهد شد. اگر فرد بدون مصرف داروی خود افکار خودکشی را تجربه کند، نادیده گرفتن یا کنار گذاشتن قرص های ضروری ممکن است پیامدهای بسیار خطرناک و یا حتی کشنده به همراه داشته باشد. اگر مبتلا به اختلال دو قطبی هستید، مصرف ماری جوانا به جای داروی تجویز شده توسط پزشک کمی وسوسه انگیز است، اما این امر ممکن است منجر به سوء مصرف و اعتیاد به ماری جوانا شود. اگر احساس می کنید که حتی قادر به ترک ماری جوانا نیستید، ممکن است به یک اختلال اعتیاد به ماری جوانا مبتلا شده باشید. درمان تشخیص دوگانه برای اختلالات همزمان به بهبودی از اختلال مصرف ماری جوانا و علائم اختلال دو قطبی کمک خواهد کرد.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی تاثیر مصرف ماری جوانا بر اختلال دوقطبی پرداختیم و گفتیم ماری جوانا یکی از متداول ترین سوء مصرف مواد در بین افراد مبتلا به اختلال دو قطبی است و درمان اختلال دو قطبی توسط مصرف ماری جوانا هنوز اثبات نشده است همچنین مصرف ماری جوانا باعث ایجاد اختلال دو قطبی نمی شود، اما مطالعات اخیر نشان می دهد که ممکن است باعث بدتر شدن علائم این اختلال شود و بهترین روش ترک ماری جوانا و درمان اختلال دوقطبی، ترک بستری در کمپ ترک اعتیاد خصوصی جمشیدیه، به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران می باشد.

1 Comments

  1. Reza گفت:

    من قبلا مصرف میکردم اما الان چند ماه ک نکردم ولی دچار اختلال دوقطبی شدم و افسردگی دارم ی جوری شدم تروخدا اگر کسی میتونه کمکم کنه ممنونشم ک از شر این اختلال راحت شم و زندگیم قشنگ شه مثل قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *