تاثیر کوکائین بر اختلال روان پریشی

کمپ ترک اعتیاد
عوارض مصرف همزمان کوکائین و الکل
20 اسفند 1401
کمپ ترک اعتیاد
علائم نشئگی و خماری هروئین
19 فروردین 1402
نمایش همه

تاثیر کوکائین بر اختلال روان پریشی

کمپ ترک اعتیاد

تاثیر کوکائین بر اختلال روان پریشی

کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، بهترین کمپ ترک اعتیاد تهرانبدیهی است که مصرف کوکائین، به مناطق مختلفی از بدن شما آسیب می رساند. اما یکی از قسمت های بدن که کوکائین ممکن است به آن آسیب برساند مغز شماست. کوکائین با ایجاد تداخل در نحوه درک جهان پیرامون، به مغز شما آسیب خواهد رساند. مدت هاست که پزشکان می دانند کوکائین می تواند در وضعیت روانی فرد تغییراتی را ایجاد کند. یکی از این تغییرات، اختلال روان پریشی است که شامل قطع ارتباط با واقعیت است که در این مقاله به بررسی تاثیر کوکائین بر اختلال روان پریشی خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید: ترک کوکائین

تاثیر کوکائین بر اختلال روان پریشی

کوکائین، یک ماده اعتیاد آور است، به دلیل اینکه سیستم پاداش مغز را تحریک می کند. این سیستم موجب آزاد شدن دوپامین شیمیایی مغز می شود. پزشکان بر این باورند که در صورت ترشح بیش از حد دوپامین، ممکن است روان پریشی ایجاد شود. پزشکان همچنین در مورد ماده شیمیایی مغز به نام فاکتور نورون زایی مشتق شده از مغز (BDNF) اطلاعاتی کسب کرده اند. مطالعات نشان داده است که میزان این ماده شیمیایی ممکن است به طور غیر طبیعی در افراد مبتلا به انواع مختلف روان پریشی، از جمله روان پریشی ناشی از مصرف کوکائین، کم باشد.

علائم ابتلا به اختلال روان پریشی

پارانوئید از اولین علائم روان پریشی ناشی از مصرف کوکائین است.

بعضی از پزشکان معتقدند که هرچه مصرف کوکائین بیشتر شود، فرد بیشتر در معرض خطر علائم روان پریشی خواهد بود. به عنوان مثال، مصرف بیشتر کوکائین ممکن است باعث شود فرد احساس کند اجسام و یا چیزهایی مانند حشرات بر روی پوست او راه می روند که در واقع اینگونه نیست. مواردی که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت برخی دیگر از علائم اختلال روانی پریشی می باشند:

داشتن اعتقادات غلط

پارانوئید (بدگمان) بودن

دیدن، شنیدن یا احساس چیزهایی که در واقع در آنجا حضور ندارند

گفتار غیر منطقی

رفتار نامناسب

تاثیر کوکائین بر اختلال روان پریشی

تاثیر کوکائین بر اختلال روان پریشی

درمان اختلال روان پریشی ناشی از مصرف کوکائین

درمان روان پریشی ناشی از مصرف کوکائین به علائم آن بستگی دارد. بعضی اوقات علائم آن، ممکن است خود به خود و بدون درمان از بین بروند. با این وجود، در موارد حاد فرد ممکن است به مراقبت های ویژه ای مانند بستری در کمپ ترک اعتیاد شبانه روزی جمشیدیه به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران نیاز داشته باشد.

اگر احساس می کنید فرد مبتلا به روان پریشی ناشی از مصرف کوکائین احتمال دارد به خود و یا دیگران آسیب برساند، باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. پزشکان ممکن است روان پریشی ناشی از مصرف کوکائین را با داروهای زیر درمان کنند:

داروهای ضد روان پریشی

آرامبخش

بنزودیازپین ها

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی تاثیر کوکائین بر اختلال روان پریشی پرداختیم و عوارض آن را بررسی کردیم اما باید بدانید که  روان پریشی ناشی از مصرف کوکائین ممکن است ظرف 24 تا 48 ساعت پس از آخرین بار مصرف کوکائین به خودی خود برطرف شود. با این وجود، در بعضی موارد ممکن است چند هفته طول بکشد تا علائم به طور کامل از بین بروند.

همچنین به این نکته مهم باید توجه داشته باشید که فردی که دچار روان پریشی ناشی از مصرف کوکائین شده است در معرض خطر بیشتری برای دوره های بیشتر روان پریشی است. این دوره های روان پریشی ممکن است در آینده اتفاق بیفتد، حتی اگر فرد کوکائین کمتری نسبت به قبل مصرف کرده باشد و بهترین روش کنترل این علائم ترک بستری تحت نظر متخصصین در کمپ ترک اعتیاد خصوصی جمشیدیه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *