کمپ ترک اعتیاد
تاثیر اعتیاد بر سلامت جنسی
8 مرداد 1401
کمپ ترک اعتیاد
ازدواج با فرد معتاد
22 مرداد 1401

کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران: درک نحوه انجام سم زدایی پزشکی، تاثیرات آن و اینکه از سم زدایی چه انتظاراتی دارید، بسیار مهم است. سم زدایی پزشکی، اولین قدم ضروری در بهبودی از اعتیاد به مواد مخدر یا ترک الکل است. از آنجایی که ترک الکل به صورت ناگهانی، بسیار خطرناک و تهدید کننده زندگی فرد است، سم زدایی الکل از بدن به روش پزشکی امری حیاتی و ضروری خواهد بود. به تمام افرادی که علائم وابستگی جسمی و روانی به یک ماده مخدر را از خود نشان داده اند، توصیه می شود سم زدایی دارویی و پزشکی را تحت نظر پزشک متخصص و در کمپ ترک اعتیاد انجام دهند به همین جهت در این مقاله به بررسی سم زدایی پزشکی مواد مخدر خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید: ترک الکل

اگر به این مسئله که مصرف مواد مخدر یا الکل زیانبار است ایمان دارید، یک برنامه سم زدایی پزشکی می تواند به شما کمک کند آینده ای سالم تر داشته باشید. برنامه سم زدایی پزشکی کمپ ترک اعتیاد لاکچری جمشیدیه، پایه ای را برای ایجاد عادات جدید و سالم برای شما فراهم می کند. مهم نیست که از کجا مسیر بهبودی خود را شروع کنید، دانستن ویژگی های مهم برنامه های سم زدایی به شما این امکان را خواهد داد تا برنامه ای را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت داشته باشد.

سم زدایی پزشکی اولین قدم برای بهبودی از اعتیاد است.

سم زدایی، شامل پاکسازی بدن از مواد سمی و اعتیاد آور تحت نظارت پزشک است.

بسیاری از افراد زمانی که در معرض خطر علائم ترک ناشی از مصرف مواد مخدر یا الکل قرار می گیرند، به دنبال سم زدایی پزشکی می روند.

داروهای مختلفی در طول سم زدایی برای کاهش هوس و کاهش علائم ترک اعتیاد استفاده می شود.

سم زدایی پزشکی اغلب پنج تا هفت روز طول خواهد کشید.

سم زدایی پزشکی مواد مخدر

ممکن است اصطلاح سم زدایی را در رابطه با پاکسازی بدن از مواد غذایی ناسالم شنیده باشید. اما سم زدایی پزشکی چیست و چه تفاوتی با درک ما از این اصطلاح دارد؟

سم زدایی پزشکی به پاکسازی بدن از مواد اعتیاد آور سمی تحت نظارت تیمی از متخصصان پزشکی دارای مجوز در مراکز درمانی و یا کمپ های ترک اعتیاد اشاره دارد. این تیم معمولاً توسط یک پزشک هدایت می شود و متشکل از پرستاران، کادر درمان و متخصصان درمان است. برخی از کمپ های ترک اعتیاد مانند کمپ ترک اعتیاد خصوصی جمشیدیه از افراد حرفه ای در این زمینه مانند پرستاران یا دستیاران پزشک برای ارائه مراقبت های پزشکی در طول سم زدایی استفاده می کنند.

حتما مطالعه کنید: کمپ ترک اعتیاد خصوصی

اعتیاد هم مانند دیابت، آسم یا آرتریت روماتوئید، یک بیماری مزمن است که گاهی شدید می شود، اما می توان آن را کنترل کرد. سم زدایی پزشکی در اعتیاد نقشی مشابه با بخش اورژانس بیمارستان در مدیریت شرایط پزشکی طولانی مدت ایفا می کند. همانند اورژانس برای حمله آسم، سم زدایی پزشکی هم برای اعتیاد از تشدید شدن و خطرات بیماری جلوگیری می کند، اما به خودی خود سیر طولانی مدت درمان این بیماری را تغییر نمی دهد. برای اکثر افرادی که به دنبال درمان دارویی و بستری در مراکز درمان و یا کمپ ترک اعتیاد شبانه روزی هستند، سم زدایی پزشکی اولویت اول است.

سم زدایی در ابتدای درمان اتفاق می افتد. در حالی که سم زدایی به خودی خود درمان اعتیاد محسوب نمی شود، افرادی که سم زدایی پزشکی را به طور کامل پشت سر می‌گذارند، احتمال بیشتری دارد که درمان آنها مدت زمان بیشتری طول بکشد و هوشیاری طولانی تری را تجربه کنند.

سم زدایی پزشکی مواد مخدر

سم زدایی پزشکی مواد مخدر

چه زمانی سم زدایی پزشکی ضروری است؟

اگر اعتیاد یک بیماری مزمن است، چرا یک روش درمانی سریع مانند سم زدایی ضروری است؟ چگونه می توان فهمید چه کسانی به سم زدایی پزشکی نیاز دارند؟ افراد مبتلا به اعتیاد که معتقدند در معرض خطر وابستگی جسمی به یک ماده هستند، باید سم زدایی پزشکی انجام دهند. وابستگی جسمی به یک ماده به احتمال زیاد در صورتی اتفاق می افتد که:

یک ماده مخدر را به مدت طولانی مصرف کرده باشد

فرد به طور منظم یک ماده مخدر را به مقدار زیاد مصرف کرده باشد

برای رسیدن به تاثیر دلخواه، نیاز به افزایش میزان مصرف مواد مخدر داشته باشد

به مدت طولانی از مقدار معینی از یک ماده که اثرات کمی داشته استفاده کرده باشد

زمانی که به یک ماده مخدر دسترسی نداشته باشد، مرتباً تمایل شدید به مصرف آن پیدا می کند

سعی کرده باشد مصرف یک ماده مخدر را ترک کند و متوجه شود که بدون کمک و نظارت پزشک نمی‌تواند این کار را انجام دهد

افراد مبتلا به اعتیاد و اختلالات مصرف مواد مخدر، معمولاً زمانی که در معرض خطر اثرات ترک مواد مخدر یا ترک الکل هستند، به دنبال درمان سم زدایی پزشکی می روند. همراه با تحمل (نیاز به مقادیر بالاتر دارو برای دستیابی به اثر دلخواه)، علائم ترک را تجربه خواهند کرد که نشان دهنده این است که بدن از نظر جسمی به یک ماده وابسته شده است. هر ماده دارای الگوی مشخصی از علائم ترک ناشی از اثرات شیمیایی در بدن است که با کاهش یا توقف کامل مصرف آن ماده ایجاد می شود. داروهایی که نیاز به سم زدایی پزشکی دارند، اعتیاد پیدا کردن به هر یک از مواد زیر نیاز به ارزیابی و درمان علائم احتمالی ترک دارد:

الکل

الکل در بدن انسان از فعالیت سیستم عصبی مرکزی که کنترل مستقیمی بر عملکردهای خودکار بدن مانند تنظیم دما، ضربان قلب، فشار خون، پاسخ های استرس و حرکات بدن دارد، جلوگیری می کند. بنابراین، ترک ناگهانی الکل ممکن است باعث افزایش دمای بدن، افزایش ضربان قلب، افزایش فشار خون، اضطراب و لرزش و سایر علائم شود. در شدیدترین فرم آن، ترک الکل ممکن است تهدید کننده زندگی فرد باشد و علائم آن ممکن است شامل تشنج و توهم باشد. خطرناک ترین فرم ترک الکل، به نام هذیان خمری (دلیریوم ترمنز)، بدون مشاوره با پزشک ممکن است کشنده باشد.

بنزودیازپین ها

گاهی اوقات به اختصار “بنزو” نامیده می شود. این داروها آرام بخش هستند و برای درمان اضطراب یا تشنج های بی وقفه استفاده می شوند. بنزودیازپین ها اثر شیمیایی مشابه الکل بر بدن دارند و بنابراین علائم ترک مشابهی دارند. نمونه هایی از بنزودیازپین ها عبارتند از: آلپرازولام (زاناکس)، لورازپام (آتیوان)، دیازپام (والیوم) و کلونازپام (کلونوپین).

اپیوئیدها

این مواد قرن هاست که مورد استفاده قرار می گیرند. اپیوئیدها داروهایی از گیاه خشخاش هستند که اغلب برای درمان درد استفاده می شوند. اپیوئید ها به مشتقات مستقیم گیاه مانند مورفین، هروئین و کدئین گفته می شود. اپیوئید به داروهای صنعتی اطلاق می شود که عملکرد مشابهی با مواد مخدری مانند اکسی‌ کدون یا هیدرومورفون دارند. از آنجایی که اپیوئیدهای صنعتی از اپیوئیدهای طبیعی بدن مانند اندورفین تقلید می کنند، مصرف منظم این مواد منجر به توقف تولید اندورفین می شود و بدن را متکی به اثرات مواد افیونی خارجی می کند. فقدان این مواد افیونی، باعث ایجاد علائم ترک می شود که اغلب با ابتلا به آنفولانزا مقایسه می شود و ممکن است شامل درد عضلانی، اضطراب، حالت تهوع و استفراغ باشد. اگرچه ترک مواد مخدر به تنهایی کشنده نیست، علائم آن ممکن است برای فرد بسیار آزار دهنده و ناراحت کننده باشد.

داروهای تجویزی

بسیاری از داروهای تجویزی را می‌توان برای تسکین استرس مورد استفاده قرار داد. اما بعضی افراد در مصرف این داروها زیاده روی می کنند. علاوه بر بنزودیازپین ها و مواد افیونی (اپیوئیدها)، داروهای تجویزی مانند شل کننده های عضلانی، داروهای خواب آور، گاباپنتین و سایر داروها را می توان به صورت ناخواسته و با تجویز پزشک استفاده کرد. هر نوع داروی تجویزی ممکن است سندرم ترک نسبتاً منحصر به فردی داشته باشد، اما گاباپنتین، شل‌کننده‌های عضلانی و داروهای خواب‌آور همگی تا حدودی مشابه الکل و بنزودیازپین‌ها به عنوان تضعیف کننده های سیستم عصبی مرکزی عمل می‌کنند.

محرک ها

محرک های بدون نسخه شامل کوکائین، متامفتامین و MDMA هستند. اگرچه محرک ها علائم خطرناکی را ایجاد نمی‌کنند، اما بسیاری از علائم ترک این مواد شبیه به افسردگی شدید هستند.

داروهای ترکیبی

بدترین داروی ترکیبی، فنتانیل اپیوئیدی تجویزی است، اما بسیاری از «داروهای طراحی شده» دیگر مانند نمک های حمام، کروکودیل یا کراتوم ممکن است علائم ترک قابل توجهی ایجاد کنند که از طریق سم زدایی پزشکی در مراکز درمانی و یا کمپ ترک اعتیاد با موفقیت درمان خواهند شد.

کمپ ترک اعتیاد

سم زدایی پزشکی مواد مخدر

در طول سم زدایی پزشکی مواد مخدر، چه انتظاراتی باید داشته باشیم؟

در طول سم‌زدایی پزشکی، کادر درمانی کمک می‌کنند تا برنامه های مراقبتی سم‌زدایی را متناسب با نیازهای هر فرد تنظیم کنند. برای اطمینان از برآورده شدن این نیازها، مراجعان تحت ارزیابی های جامع قرار می گیرند که در آن پزشکان موارد زیر را بررسی می کنند:

اختلالات مصرف مواد مخدر و الکل

بیماری های مختلف

عوامل روانی موثر

اختلالات همزمان

خطر ترک اعتیاد

پس از ارزیابی وضعیت فرد، فرآیند سم زدایی پزشکی آغاز می‌شود.

سم زدایی پزشکی چقدر طول می کشد؟

مدت زمان و شدت سم زدایی به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله:

نوع ماده مورد استفاده

نوع ماده مورد استفاده در درجه اول تعیین می کند که روند ترک چگونه خواهد بود. به عنوان مثال، ترک الکل را می توان تنها در چند ساعت پس از آخرین مصرف تجربه کرد و ممکن است نیاز به کاهش تدریجی مصرف الکل و تجویز داروی جایگزین تحت نظارت پزشک داشته باشد که چند روز طول خواهد کشید.

مدت زمان و تعداد دفعات مصرف

هر چه فرد مدت بیشتری از یک ماده استفاده کرده باشد، احتمال بروز اثرات وابستگی جسمی بیشتر خواهد بود. به طور مشابه، هرچه یک فرد به میزان بیشتری از یک ماده استفاده کند، احتمال وابستگی جسمی به آن ماده بیشتر خواهد شد. برای داروهایی مانند بنزودیازپین‌ها و مواد افیونی، وابستگی جسمی ممکن است در کمتر از شش تا هشت هفته با مصرف منظم و مکرر این مواد ایجاد شود.

مقدار ماده مصرفی

مصرف مواد بیشتر، باعث افزایش وابستگی خواهد شد، زیرا بدن باید مقدار بیشتری از مواد را دریافت کند تا به تاثیر دلخواه خود برسد.

عوامل فردی

شیمی بدن، وزن، میزان متابولیسم و ​​ترکیب ژنتیکی همگی به زمان شروع ترک مواد و پاسخ آن به درمان کمک می کنند.

در بیشتر موارد سم زدایی پزشکی پنج تا هفت روز طول می کشد.

سم زدایی پزشکی مواد مخدر

سم زدایی پزشکی مواد مخدر

آیا سم زدایی پزشکی بی خطر است؟

هنگامی که فردی ترک مصرف مواد مخدر را آغاز می کند، سم زدایی پزشکی به منظور دفع مواد مضر از بدن، هم بی خطر و هم موثر خواهد بود. هر مرحله از این فرآیند توسط یک تیم پزشکی متشکل از پرستاران مجرب و کادر درمانی که همگی در زمینه درمان و مدیریت اعتیاد آموزش دیده اند، تحت نظارت یک پزشک متخصص انجام می شود. برای بسیاری از مواد، ترک می تواند باعث نوسانات ضربان قلب، فشار خون و دمای بدن شود، بنابراین این علائم حیاتی به دقت توسط پرستاران کنترل می شوند. سم زدایی ایمن در یک کمپ ترک اعتیاد دارای مجوز مانند کمپ ترک اعتیاد vip جمشیدیه، با نظارت پزشک و کارکنان مجرب و دلسوز انجام خواهد شد.

مراحل درمان بعد از سم زدایی

ترک اعتیاد موثر مواد مخدر و الکل، هر دو جنبه جسمی و روانی اعتیاد را مورد توجه قرار می دهد. سم زدایی به عواقب جسمی اعتیاد می پردازد. بنابراین به خودی خود نمی تواند سیر طبیعی اعتیاد را تغییر دهد. سم زدایی پزشکی به عنوان جزئی از یک برنامه درمانی بزرگتر که به علل اساسی عاطفی، معنوی و رفتاری اعتیاد می پردازد، مؤثرتر است. بیمارانی که میخواهند سم زدایی انجام دهند، معمولاً بلافاصله به بیمارستان منتقل شده و در آنجا بستری میشوند.

پیدا کردن مرکز سم زدایی پزشکی در نزدیکی من

هنگامی که تصمیم می گیرید به دنبال یک مرکز سم زدایی بگردید، احتمالاً گزینه های اطراف را به صورت آنلاین جستجو خواهید کرد. اما در مرحله بعد باید چه کاری انجام دهید؟ چگونه می دانید کدام برنامه را انتخاب کنید؟ چگونه یک مرکز سم زدایی پزشکی معتبر پیدا کنید؟

مراکز سم زدایی پزشکی باید:

دارای مجوز کامل و معتبر باشند

دسترسی به درمان 24 ساعته را فراهم کنند

تیمی از کارکنان حرفه ای و با تجربه داشته باشند تا بتوانند به نیازهای پزشکی پاسخ دهند

برنامه های سم زدایی پزشکی در کمپ ترک اعتیاد

اکثر مراجعینی که برای بیماری های مرتبط با مواد مخدر و الکل تحت درمان قرار می گیرند، نیاز به سم زدایی پزشکی تحت نظارت دارند. کمپ ترک اعتیاد خصوصی جمشیدیه، یک مرکز کامل برای درمان اختلالات مصرف مواد است که خدمات سم زدایی را به صورت 24 ساعته ارائه می دهد. سم‌زدایی پزشکی در کمپ ترک اعتیاد شبانه روزی جمشیدیه، همچنین مراقبت‌های پرستاری 24 ساعته دارد و برای سم‌زدایی پیچیده، برای بیمارانی که از چندین دارو استفاده می‌کنند یا دارای اختلالات روانی همزمان هستند، تجهیزات پیشرفته ای دارد. خدمات سم زدایی با توجه به نیازهای هر بیمار متفاوت خواهد بود.

درمان و بهبودی در دسترس شماست. اگر از وابستگی به اپیوئیدها، الکل یا سایر مواد مخدر رنج می برید، کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، می‌تواند به شما کمک کند تا تلاش‌های خود برای ترک را آغاز کنید. با سم زدایی پزشکی به عنوان اولین گام در روند طولانی بهبودی از اعتیاد، کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه به شما کمک خواهد کرد تا به سمت اهداف خود حرکت کنید. برای شروع همین امروز با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *