کمپ ترک اعتیاد
سم زدایی پزشکی مواد مخدر
15 مرداد 1401
کمپ ترک اعتیاد
چگونه خود را راضی به ترک کنیم؟
29 مرداد 1401
نمایش همه
کمپ ترک اعتیاد

ازدواج با فرد معتاد

کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، بهترین کمپ ترک اعتیاد: داشتن همسری که با اعتیاد دست و پنجه نرم می کند ممکن است تجربه ای دلخراش و هولناک باشد. زمانی که با یکدیگر عهد بستید و گفتید “فقط مرگ می تواند ما را از هم جدا کند”، احتمالاً هرگز فکرش را نمی کردید که همسرتان که زمانی او را نیمه گم شده خود می دانستید، دست به اقداماتی بزند که خیلی زودتر از آنچه فکرش را بکنید به واقعیت تبدیل شود. تعداد کمی از افراد هستند که آگاهانه با فردی که با اعتیاد دست و پنجه نرم می کند ازدواج می کنند و رفتارهای ناشی از اعتیاد به مواد مخدر ممکن است منجر به ویرانی روابط زوجین شود به همین جهت در این مقاله به بررسی ازدواج با فرد معتاد خواهیم پرداخت.

ازدواج با فرد معتاد

بر طبق نظرسنجی ملی مصرف و سلامت مواد مخدر آمریکا، تقریباً 24.6 میلیون آمریکایی با فردی زندگی می کنند که با اعتیاد دست و پنجه نرم می کند. اگر همسر فردی هستید که با اعتیاد به الکل یا مواد مخدر دست و پنجه نرم می کند، ممکن است احساس ناامیدی، تنهایی و سردرگمی کنید. زمانی که شما با این شخص ازدواج کردید به او قول دادید در زمان مشکلات در کنارش باشید، اما اکنون رفتار مخرب همسرتان چیزی نیست که در آن زمان تصور می کردید.

حتما مطالعه کنید: ترک الکل

حقیقت این است که اعتیاد یک بیماری است که فرد مبتلا را وادار به برخی رفتارهای منفی و غالبا خطرناک خواهد کرد. همسر شما احتمالاً شروع به دروغ گفتن کرده است، رفتارهای غیر مسئولانه ای از او سر میزند و ممکن است قوانین را زیر پا بگذارد. او ممکن است به سرقت روی آورد و رفتارهای خشونت آمیز متوسل شود و از هزینه های کنار گذاشته شده برای خرید مایحتاج منزل برای تهیه مواد مخدر استفاده کند. جای تعجب نیست اگر بسیاری از همسران افراد مبتلا به اعتیاد به مواد مخدر مجبور شوند برای ایمنی و سلامت خود به راحتی کنار کشیده و جدایی از همسر را انتخاب کنند.

ازدواج با فرد معتاد

ازدواج با فرد معتاد

مشکلاتی که پس از جدایی از همسر معتاد بوجود می آید

اگر تصمیم گرفتید که جدایی و طلاق را به عنوان بهترین گزینه برای رهایی از این شرایط انتخاب کنید، انتظار نداشته باشید که روزهای سرشار از آرامش و بدون دغدغه ای پیش روی شما قرار داشته باشد. فردی که با اعتیاد به مواد مخدر دست و پنجه نرم می کند، در هر مرحله ای که باشد ممکن است زندگی کردن با او به عنوان شریک زندگی با مشکلاتی همراه باشد. بنابراین برای برگرداندن آرامش به زندگی خود و فرزندتان باید با یک مشاور با تجربه در این زمینه مشورت کنید، زیرا مشکلات و شرایط دشواری که با اعتیاد همسر شما بوجود آمده با طلاق گرفتن به نتیجه ای نخواهد رسید و گاهی اوقات شرایط را بدتر خواهد کرد. بنابراین بهترین اقدام شما این است که یک مشاور حرفه ای پیدا کنید تا بتواند شرایط و مشکلات خاص شما را درک کند.

وقتی کودکان درگیر می شوند، مهمتر از هر چیزی این است که شما تصمیماتی را بگیرید که به نفع آنها است. در صورتی که والدین مبتلا به اعتیاد برای فرزندان خود خطر محسوب شوند، باید به نوعی ارتباط آنها را با فرزندان خود محدود کرد. با ایجاد این تغییرات، ممکن است بخواهید از خدمات مشاوره ای برای فرزندان خود استفاده کنید تا بتوانند با احساسات خود کنار بیایند.

نجات ازدواج با ترک اعتیاد

در این مقاله به بررسی ازدواج با فرد معتاد پرداختیم اما باید بدانید که معمولاً همسر فرد مبتلا به اعتیاد، اعتیاد همسر خود را به گردن فرد مبتلا می اندازد، در حالی که مقصر اصلی فقط این بیماری است. این گفته به این معنا نیست که فرد مبتلا به اعتیاد نباید مسئولیت اعمال خود را بر عهده بگیرد. این موضوعی پیچیده است که افرادی که با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند و همسرشان به طور مداوم در مورد این موضوع بحث و مشاجره می کنند. واقعیت این است که اعتیاد یک بیماری مانند دیابت یا فشار خون است که نیاز به درمان و اقدامات خاصی دارد.

فرد مبتلا به اعتیاد به خاطر جدا شدن از همسر و فرزند و همچنین از دست دادن حضانت فرزند خود، ممکن است اعلام آمادگی برای دریافت کمک کند. همسر فرد مبتلا به اعتیاد می تواند به عنوان بخشی از یک سیستم پشتیبانی قوی، نقش بسیار مهمی را در روند بهبود داٸمی ایفا کند. با این وجود، او نمی توانند به تنهایی سیستم پشتیبانی همسر باشد و احتیاج به کمک حرفه ای دارد. اولین قدم این است که با اعلام موافقت خود با شرکت در برنامه درمان اعتیاد، همسرتان را به دریافت کمک به منظور درمان اعتیاد تشویق کنید به همین جهت مشاورین کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران و مجهزترین کمپ ترک اعتیاد خصوصی تهران همراه شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *