کمپ ترک اعتیاد
ازدواج با فرد معتاد
22 مرداد 1401
کمپ ترک اعتیاد
آیا اعتیاد یک بیماری ژنتیکی است؟
5 شهریور 1401

کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران: آیا عادت دارید فکر و ذهن خود را با ایده های منفی مشغول کنید؟ افکار و اندیشه ها بسیار قدرتمند هستند و می توانند اعمال و باورهای شما را تغییر داده و شکل دهند. درمان حرفه ای به شما کمک خواهد کرد تا بر افکار منفی که به ذهن شما هجوم می آورد غلبه کنید. زمانی که فردی در دام اعتیاد گرفتار می‌شود، این احتمال وجود دارد که با افکار و رفتارهای منفی ذهن خود را درگیر و مشغول کرده باشد. برای تغییر رفتار، یک فرد مبتلا به اعتیاد نه تنها باید نسبت به مخرب بودن افکار و اندیشه های منفی خود آگاهی داشته باشد و به موقع آنها را تشخیص دهد، بلکه باید راهی برای تغییر وضعیت به منظور تمرکز بر افکار و رفتارهای مثبت بیشتر در بهبودی بیابد. به همین جهت در این مقاله به بررسی چگونه خود را راضی به ترک کنیم؟ خواهیم پرداخت.

چگونه خود را راضی به ترک کنیم؟

بیشتر انسان ها دائما در طول روز در حال اظهار نظر در مورد خودشان هستند. آن ندای، درونی تجربیات زندگی شما را تفسیر می کند و قضاوت هایی مانند “خوب” یا “بد” را تعیین می کند که نحوه واکنش و تعامل شما با دنیای اطراف را تحت تأثیر قرار می دهد. افرادی که مواد مخدر و الکل مصرف می کنند، به طور طبیعی تمایل زیادی دارند تا ذهن خود را درگیر افکار منفی نسبت به خود و دنیای اطراف کنند. برخی از خودگویی های منفی که معمولاً با سوء مصرف مواد مشاهده می شود عبارتند از:

اظهار تنفر از سایر افراد

بدبینی نسبت به آینده

جهان را سیاه و سفید دیدن

انتقاد بیش از حد نسبت به خود

تمایل به بخشیدن خود یا دیگران نداشتن

بدبینی و شک به اعمال و انگیزه های دیگر

احساس ناراحتی و حسرت گذشته را خوردن

روش هایی برای مهار تمایل به خودگویی منفی

خودگویی منفی، بسیار خطرناک است به این دلیل که ممکن است فرد را در مسیر بهبودی از اعتیاد با مشکل مواجه کند. این ایده کاملا درست است که افکار شما ممکن است بدترین دشمن شما باشند. خبر خوب این است که این چیزی است که می توانید با کمی تمرین و کمی کمک تغییر دهید. شما می توانید با چهار نوع سوال چالش برانگیز با خودگویی منفی مبارزه کنید:

آیا واقعی است؟ به جای اینکه مستقیماً به یک نتیجه گیری منفی بپردازید، داده ها یا شواهد واقعی را مکث کرده و مرور کنید و سپس احساسات خود را دوباره ارزیابی کنید. آیا دیدگاه های جایگزین وجود دارد؟ آیا راه های دیگری برای مشاهده وضعیت وجود دارد؟ راه بلند را انتخاب کنید و آن را از منظر مثبت در نظر بگیرید.

چگونه خود را راضی به ترک کنیم؟

چگونه خود را راضی به ترک کنیم؟

آیا می توانم با قضاوت بی طرفانه به این افکار منفی نگاه کنم؟ به این مساله توجه داشته باشید که آیا می توانید جنبه مثبتی از یک موقعیت منفی پیش آمده را مشاهده کنید و یا حتی آنچه که ذهن شما را درگیر کرده است ارزش فکر کردن دارد؟ چگونه این تفکرات منفی به من کمک می کنند؟ آیا تفکرات منفی در مورد یک موقعیت به شما کمک می کند تا مشکلات را حل کنید یا به یک هدف یا نتیجه کلی برسید؟ در صورتی که اینگونه نباشد، آن را رها کنید و یا ببینید آیا می توانید از این تجربه، درس عبرت بگیرید.

چگونه ترک اعتیاد به شما کمک می کند؟

رهایی از اعتیاد، مساله ای نیست که افراد بتوانند به تنهایی آن را انجام دهند. اکثر افرادی که با تاثیرات و عوارض خودگویی منفی دست و پنجه نرم می‌کند، زمان قابل توجهی را به تنهایی و یا در انزوا با افکاری که به ذهن آنها هجوم می کند، کلنجار می روند. بهترین راه برای رهایی از اعتیاد و یادگیری فرایندهای فکری جدید و مثبت، درخواست کمک از مشاورین کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد کشور است. بهبودی طولانی مدت از سوء مصرف مواد، مستلزم غلبه بر خودگویی منفی است. هنگامی که مراحل ترک اعتیاد مواد مخدر و الکل را در کمپ ترک اعتیاد خصوصی جمشیدیه سپری می‌کنید، این فرصت را خواهید داشت که به اشتباهات در تفکر خود پی ببرید. جهت در یافت مشاوره ترک اعتیاد می توانید با کارشناسان ما در کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه تماس بگیرید تا درباره روش های درمانی، نحوه پذیرش و بستری اطلاعات بیشتری کسب کنید و زندگی جدید خود را فارغ از مواد مخدر، الکل و تفکر منفی آغاز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *