عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا

کمپ ترک اعتیاد
آیا اعتیاد یک بیماری ژنتیکی است؟
5 شهریور 1401
کمپ ترک اعتیاد
آبسه ناشی از تزریق هروئین
2 مهر 1401
نمایش همه
کمپ ترک اعتیاد

عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا

کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، کمپ ترک اعتیاد خصوصیمتاسفانه الکل و ماری جوانا هر دو از مواد پر مصرف در میان افراد می باشد که هر کدام نیازمند درمان و بستری می باشند و ترک الکل و ترک ماری جوانا، نیازمند درمان بستری در کمپ ترک اعتیاد می باشد. از سوی دیگر مصرف همزمان این مواد می تواند عوارض بسیار شدیدی برای مصرف کننده به همراه داشته باشد که در این مقاله به بررسی عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید: ترک ماری جوانا

عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا

بیماری که بصورت همزمان الکل و ماری جوانا مصرف می کند، ممکن است متوجه شود که اثرات یک و یا هر دو ماده را خیلی سریعتر از آنچه که انتظار دارد، احساس می کند. ماری جوانا، بخش هایی از مغز را تحت تأثیر قرار می دهد که مسئولیت آنها کنترل حافظه، حس و درک زمان، تفکر و لذت را بر عهده دارند. بطور کلی، الکل کاهنده فعالیت سیستم عصبی است و سیستم عصبی مرکزی را تحت تأثیر قرار می دهد. از سوی دیگر تتراهیدروکانابینول که اصلی ترین ماده موثره ماری جوانا است بر گیرنده های کانابینوئید مغز اثر می گذارد و باعث اختلالات شناختی می شود.

الکل، میزان تتراهیدروکانابینول جذب شده در بدن را افزایش می دهد. که نتیجه آن افزایش ضربان قلب، عدم درک صحیح محیط و قضاوت نادرست است. سوء مصرف ماری جوانا خود به تنهایی علاٸمی دارد که برخی از مهمترین آنها عبارتند از مشکلات هماهنگی، حالت تهوع، سردرد، افزایش اشتها، لرزش، مشکلات تنفسی، اضطراب، خواب آلودگی و مشکلات حافظه است.

عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا

عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا

خطرات مصرف همزمان الکل و ماری جوانا

عوارض مصرف جداگانه ماری جوانا و الکل غیر قابل پیش بینی است و ترکیب آنها باعث بدتر شدن این وضعیت خواهد شد.

همانطور که پیشتر گفتیم، وجود الکل در خون، باعث جذب سریعتر تتراهیدروکانابینول (THC) می شود و عوارض جانبی ناخوشایند را افزایش خواهد داد. با مصرف زیاد الکل ممکن است برای مدتی بیهوشی و از دست دادن حافظه را تجربه کنید. ماری جوانا نیز تاثیرات متعددی بر روی حافظه داد که با ترکیب این دو مواد با یکدیگر، خود را در معرض موقعیت های خطرناکی قرار خواهید داد.

اوردوز با مصرف همزمان الکل و ماری جوانا

از اصلی ترین عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا، می توانیم به اوردوز اشاره نماییم. مصرف ترکیبی الکل و ماری جوانا، احتمال مسمومیت با الکل را افزایش می دهد که ممکن است منجر به مرگ فرد شود. این خطر در مصرف ترکیبی الکل و ماری جوانا بیشتر است زیرا مصرف ماری جوانا استفراغ کردن را برای فرد دشوار خواهد کرد. مسمومیت با الکل بسیار خطرناک و مهلک است. اگر شک دارید که فردی مسمومیت با الکل را تجربه کرده است، بلافاصله با شماره 115 تماس بگیرید. از درخواست کمک از دیگران هراس نداشته باشید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا پرداختیم و گفتیم، هرگز نباید ماری جوانا و الکل را ترکیب کنید. بهترین روش مقابله با عوارض گفته شده، ترک الکل و ترک ماری جوانا در کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه می باشد و به همین جهت مشاورین ما بصورت دائم آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های درمان، همین امروز با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *