کمپ ترک اعتیاد
اختلال هم وابستگی چیست؟
30 مهر 1401
کمپ ترک اعتیاد
تاثیر ماری جوانا بر اختلال بیش فعالی
28 آبان 1401

کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، بهترین کمپ ترک اعتیادیکی از باورهای اشتباه در خصوص سنگ کلیه امکان درمان آن به کمک مصرف آبجو می باشد که به همین جهت در این مقاله به بررسی تاثیر آبجو بر درمان سنگ کلیه خواهیم پرداخت. دفع سنگ کلیه ممکن است دردناک باشد و فرد را به سمت درمان های خانگی از جمله مصرف آبجو سوق دهد.

حتما مطالعه کنید: ترک الکل

سنگ کلیه چیست؟

سنگ کلیه، رسوبات بلوری شکلی هستند که در کلیه ها جمع می شود. معمولاً از کلسیم یا اسید اوریک ساخته می شوند. آنها ممکن است در اندازه های مختلف باشند. دفع سنگ کلیه ممکن است دردناک باشد.

آیا مصرف الکل باعث ایجاد سنگ کلیه می شود؟

هیچ ارتباط مستقیمی بین مصرف الکل و ایجاد سنگ کلیه اثبات نشده است. با این وجود، مصرف الکل ممکن است باعث کم آبی بدن شود، که با تشکیل سنگ کلیه در ارتباط تنگاتنگی دارد. به همین دلیل، در صورت ابتلا به سنگ کلیه، مصرف الکل توصیه نمی شود. علاوه بر این، سایر عواملی که باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

کمبود آب بدن

در صورت نوشیدن الکل، به ویژه به مقدار زیاد، ممکن است فرد با کم آب شدن بدن مواجه شود، که با تشکیل سنگ کلیه مرتبط می باشد.

افزایش وزن

نوشیدن زیاد، به این معنی است که مقدار زیادی کالری خالی دریافت می کنید، که ممکن است باعث افزایش وزن شود. اضافه وزن یا چاقی نیز از عوامل مهمی در تشکیل سنگ کلیه به شمار می رود.

اسید اوریک

الکل مانند آبجو حاوی موادی به نام پورین است که عناصر تشکیل دهنده اسید اوریک هستند. پورین ها منجر به تشکیل سنگ کلیه در اسید اوریک خواهند شد و نوشیدن آبجو باعث می شود مشکلات ناشی از افزایش میزان پورین، تشدید یابد. سنگ کلیه و آبجو ممکن است بطور مستقیم با یکدیگر ارتباط نداشته باشند، اما اگر نگران ابتلا به سنگ کلیه هستید، دلایل زیادی برای مراقبت نسبت به مصرف الکل وجود دارد.

چه عواملی باعث تشکیل سنگ کلیه می شود؟

علل و عوامل مختلفی از ژنتیک گرفته تا سبک زندگی وجود دارد که باعث می شود فرد در طول زندگی مبتلا به سنگ کلیه شود.

ژنتیک ممکن است باعث تشکیل سنگ کلیه شود که معمولاً از سیستین ساخته می شود.

ادرار اسیدی ممکن است باعث تشکیل سنگ کلیه شود که اغلب از اسید اوریک ساخته می شود.

رژیم غذایی ممکن است با تشکیل سنگ کلیه مرتبط باشد، که اغلب از اگزالات کلسیم تشکیل می شود.

عفونت ها نیز ممکن است باعث تشکیل سنگ کلیه شوند که اغلب از استروویت تشکیل می شوند.

از دست دادن آب بدن، با دشوار کردن دفع کریستال در ادرار باعث تشکیل سنگ کلیه می شود.

تاثیر آبجو بر درمان سنگ کلیه

تاثیر آبجو بر درمان سنگ کلیه

آیا نوشیدن آبجو به دفع سنگ کلیه کمک می کند؟

مطالعات مختلف نشان داده است که نوشیدن آبجو به مقدار متوسط، ​​ممکن است مانع از تشکیل سنگ کلیه شود. دلیل این امر بطور قطعی مشخص نشده است، اما ممکن است به دلیل ادرار آور بودن آبجو باشد، به این معنی که به شما کمک می کند ادرار کنید. ادرار کردن، به نوبه خود به دفع سنگهای کوچک از کلیه ها قبل از بزرگ شدن آنها کمک خواهد کرد. نکته مهم این است که، افراد ممکن است تعاریف مختلفی از معنای نوشیدن در حد متوسط ​​داشته باشد. به همین دلیل، بسیار مهم است که بدانیم در واقع نوشیدن در حد متوسط ​​به چه معناست. علاوه بر این، شما هرگز نباید نوشیدن آبجو را به عنوان روشی برای جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه شروع کنید.

اگرچه نوشیدن مایعات زیاد هنگام ابتلا به سنگ کلیه بسیار مهم است، اما قطعا آبجو بهترین گزینه نیست. این به این دلیل است که نوشیدن آبجو باعث کم آب شدن بدن شما می شود. هنگامی که بدن شما با کم آبی مواجه شود، در حقیقت موجب می شود که آب را در بدن خود نگه دارید و ادرار کمتری داشته باشید، که این امر باعث می شود دفع سنگ های موجود در کلیه دشوارتر شود.

چگونه می توان از تشکیل سنگ کلیه ناشی از مصرف الکل جلوگیری کرد؟

بسیار مهم است که به مقدار کافی آب بنوشید و از کم آبی بدن جلوگیری کنید. با این تفاسیر، در صورتی که پزشک به شما بگوید که علت تشکیل سنگ کلیه شما اسید اوریک است، ممکن است لازم باشد که بطور کامل از مصرف الکل اجتناب کنید. کلیه ها سموم و مواد شیمیایی مضر موجود در خون شما را تصفیه می کنند، که تقریباً 25٪ از مایعات بدن شما را تشکیل می دهد. خون شما در رگ های خونی شما قرار دارد و میزان خون شما در ساعات مختلف روز ممکن است کمی تغییر کند. به دلیل این که کلیه های شما یک تصفیه گر واقعی برای خون هستند، میزان مایعات دریافت شده و سرعت حرکت آنها در جریان خون، بر عملکرد کلیه های شما تاثیر خواهد گذاشت.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی تاثیر آبجو بر درمان سنگ کلیه پرداختیم اما باید بدانید که هر فرد بطور معمول با دو کلیه متولد می شود و این دو، عملکرد یکسانی دارند. بطور کلی، بیشتر افراد ممکن است فقط با یک کلیه زندگی کنند. با این وجود، ممکن است برخی از افراد نیاز به تنظیم دوزهای دارویی یا رژیم های غذایی خاص داشته باشند، اما چنین چیزی شایع نیست. کلیه های شما به غیر از تصفیه کردن سموم، به تنظیم فشار خون نیز کمک می کنند و غدد فوق کلیوی متصل شده نیز کنترل میزان هورمون ها را بر عهده دارند. در صورت ابتلا به سنگ کلیه، نوشیدن آبجو نه تنها به بیماران کمک نخواهد کرد بلکه باعث اعتیاد مصرف کننده می شود و بیماران باید برای درمان اعتیاد خود اقدام به بستری در کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *