کمپ ترک اعتیاد
تفاوت مرفین و پتیدین چیست؟
28 بهمن 1402
علائم ترک کراک
علائم ترک کراک
12 اسفند 1402
نمایش همه

تاثیر هروئین بر اختلال اضطراب

کمپ ترک اعتیاد

تاثیر هروئین بر اختلال اضطراب

کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران: اضطراب، از شایع ترین عوارض در میان مصرف کنندگان هروئین است و ممکن است نتیجه یا علت مصرف هروئین باشد. برای افرادی که هروئین مصرف می کنند، اضطراب به عنوان یکی از عوارض جانبی ناشی از ترک هروئین باشد. اضطراب همچنین ممکن است با تمایلات وسواسی و ولع مصرف هروئین پس از ابتلا به اعتیاد فرد همراه باشد. اگر فرد بطور مرتب هروئین مصرف کند، اضطراب ایجاد شده، تا روزها پس از مصرف هروئین ممکن است ادامه داشته باشد به همین جهت در این مقاله به بررسی تاثیر هروئین بر اختلال اضطراب خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید: ترک هروئین

آیا افراد برای مقابله با اضطراب، هروئین مصرف می کنند؟

اضطراب، یک رویداد شایع در بین کسانی است که هروئین مصرف می کنند و فقط مختص ترک مواد مخدر نیست. کسی که اضطراب را تجربه می کند ممکن است به این نتیجه برسد که با مصرف هروئین اضطراب وی کاهش می یابد. مصرف هروئین برای مقابله با اختلال اضطراب احتمالاً منجر به وابستگی به هروئین خواهد شد. در صورت عدم درمان، ممکن است مصرف هروئین باعث افزایش اضطراب در هنگام ترک شود و دوره های اضطراب را بطور مداوم افزایش دهد. با درمان به موقع می توان بر اعتیاد به هروئین و اختلال همزمان اضطراب غلبه کرد.

تاثیر هروئین بر اختلال اضطراب

افرادی که سابقه اختلال اضطراب ندارند ممکن است با شروع مصرف هروئین دچار اضطراب شوند. چنین شرایطی ممکن است به دلایل مختلفی از جمله موارد زیر باشد:

اشتیاق و تمایل به مصرف هروئین ممکن است چرخه اضطراب و کاهش اضطراب را از طریق مصرف هروئین ایجاد کند

مصرف هروئین به مدت طولانی ممکن است موجب سیم کشی مجدد مغز شده و اثرات مخرب طولانی مدت بر روی مواد شیمیایی مغز و در نتیجه ایجاد اضطراب داشته باشد

مصرف هروئین ممکن است بر توسعه مهارت های مقابله ای مناسب و افزایش اضطراب تاثیر بگذارد

تاثیر هروئین بر اختلال اضطراب

تاثیر هروئین بر اختلال اضطراب

اضطراب در هنگام ترک هروئین

اضطراب، از علاٸم شایع ترک هروئین است و ممکن است پس از سم زدایی اولیه تا مدت ها ادامه داشته باشد. سایر علائم مرتبط با سم زدایی هروئین ممکن است باعث افزایش اضطراب، مستقل از اضطراب ناشی از سم زدایی هروئین شود. بسیاری از علائم جسمی ترک هروئین، باعث نگرانی و پریشانی می شود زیرا آنها از بیماری های جدی تقلید می کنند. علائم جسمی ترک هروئین ممکن است شامل موارد زیر باشد:

بدن درد

مشکلات خواب

تعریق

آبریزش بینی

گرفتگی شکم و درد

اسهال

حالت تهوع

استفراغ

سندرم ترک ممکن است ماه ها و بعضی اوقات سالها پس از قطع مصرف مواد، با شدتهای مختلف ادامه داشته باشد. اضطراب یکی از علائم رایج سندرم ترک است. استراتژی های پیشگیری از عود، شامل آموزش و افزایش آگاهی از روند ترک طولانی مدت مصرف مواد با بهبودی مغز می باشد.

درمان اضطراب ناشی از اعتیاد به هروئین

اعتیاد به هروئین و اضطراب ناشی از آن، اغلب به طور همزمان اتفاق می افتد و برای درمان موثر یکی از این اختلالات، باید هر دو اختلال تحت درمان قرار گیرد. درمان اضطراب و اعتیاد به هروئین ممکن است شامل یادگیری نحوه تغییر الگوها و شیوه های تفکر، مدیریت دارو، گفتار درمانی سنتی یا ترکیبی از این رویکردها باشد. داروها باید توسط پزشکی که در زمینه اختلالات مصرف مواد تخصص دارد، تحت کنترل قرار گیرد، زیرا برخی از داروهایی که برای اضطراب تجویز می شوند، احتمال ابتلا به اعتیاد را افزایش خواهند داد.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی تاثیر هروئین بر اختلال اضطراب پرداختیم اما باید بدانید که مصرف هروئین ممکن است تحمل فرد را نسبت به احساس پریشانی و اضطراب کاهش دهد. هنگامی که مصرف هروئین متوقف می شود، این کاهش توانایی، برای تحمل و مقابله با اضطراب ممکن است به صورت اضطراب شدید، خود را نشان دهد. در صورتی که افراد هروئین مصرف کنند ممکن است این سوال برای آنها پیش آید که “آیا هروئین باعث حملات اضطرابی خواهد شد؟” در بعضی موارد، فردی که قبلاً هرگز دچار حمله اضطرابی نشده است، ممکن است متوجه شود که پس از مصرف هروئین این حملات را تجربه می کند. به همین جهت بهترین روش ترک هروئین، ترک بستری تحت نظر درمانگران مجرب در کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد خصوصی تهران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *