کمپ ترک اعتیاد
تاثیر مصرف اکستازی بر مغز
14 آذر 1400
ترک داروهای ضد افسردگی
ترک داروهای ضد افسردگی
27 آذر 1400
نمایش همه
کمپ ترک اعتیاد

نحوه کاهش مصرف مرفین

کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه، بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران: اعتیاد به مرفین، عوارض روانی و جسمانی متعددی برای مصرف کننده به همراه دارد و تنها راه مقابله با این علائم، ترک مرفین تحت نظر درمانگران مجرب در کمپ ترک اعتیاد شبانه روزی جمشیدیه، به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران می باشد. بطور کلی باید بدانید که مرفین، یک داروی مخدر بسیار قوی است که برای تسکین درد قبل و بعد از عمل جراحی و همچنین برای درمان دردهای شدید توسط پزشک تجویز می‌شود. با این وجود، بسیاری از افراد به دلیل اثرات سرخوشی که مرفین ایجاد می کند، مبتلا به اعتیاد به این ماده مخدر می شوند. زمانی که فرد مبتلا به اعتیاد به مرفین سعی می کند مصرف آن را متوقف کند، علاٸم ترک به ویژه هوس شدید را تجربه خواهد کرد و در این مقاله به بررسی نحوه کاهش مصرف مرفین خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید: ترک مرفین

حتی اگر مرفین توسط پزشک تجویز شده باشد، باز هم احتمال ابتلا به اعتیاد وجود دارد. هنگامی که افراد به مرفین اعتیاد پیدا می کنند، برای دستیابی به همان اثراتی که قبلا تجربه کرده بودند، به مقادیر بیشتری از این ماده مخدر نیاز خواهند داشت. هنگامی که اعتیاد به مواد مخدر از قبیل مرفین شکل می گیرد، این افراد ممکن است با وجود آگاهی از عوارض و پیامدهای ناخوشایند آن، به مصرف مرفین ادامه دهند. اغلب، افرادی که تلاش می‌ کنند مصرف مرفین را ترک کنند، هوس و تمایل شدیدی را برای مصرف مرفین در طول ترک تجربه می‌کنند.

علائم ترک مرفین بسیار ناخوشایند هستند، به خصوص اگر فرد به میزان زیاد و برای مدت طولانی مرفین مصرف کرده باشد و ممکن است فردی که در حال ترک است تمایل شدیدی به مصرف مرفین برای کاهش علائم خود داشته باشد. این ولع برای مصرف، حتی پس از فروکش کردن علائم جسمی ترک نیز ممکن است ادامه یابد. افراد در حال بهبودی همچنین ممکن است هوس‌ هایی را تجربه کنند که توسط عوامل وسوسه انگیزی مانند دوستان قدیمی، مکان‌ هایی که مواد مخدر مصرف می‌ کردند و دیدن سرنگ ها، ایجاد می‌ شود که در ادامه به معرفی برخی از متداول ترین علائم خواهیم پرداخت.

علائم ترک مرفین

میل شدید به مصرف مرفین

مشکل در تمرکز

تحریک

اضطراب

رفتارهای مرتبط با مصرف مواد مخدر

شدت هوس و همچنین مدت زمان ماندگاری هوس، از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است. با این حال، بسیاری از افراد وابسته به مواد مخدر ظرف چند ساعت پس از آخرین دوز مصرفی مرفین، تمایل شدید (هوس) و علائم ترک را تجربه خواهند کرد.

نحوه کاهش مصرف مرفین

نحوه کاهش مصرف مرفین

کاهش تمایل به مصرف مرفین

یکی از رایج‌ ترین روش‌ های درمانی برای درمان تمایل به مصرف مرفین و اعتیاد، درمان شناختی رفتاری (CBT) است.

درمان شناختی رفتاری (CBT)، به تعیین اینکه کدام افکار و رفتارها منجر به ادامه مصرف مواد مخدر می شود کمک می کند. یکی از عمده‌ ترین الگوهای فکری و رفتاری ناسازگار برای افراد مبتلا به اعتیاد این است که توسط رویدادها، افراد یا مکان‌ های خاصی وسوسه و تحریک به مصرف مواد شوند. در درمان شناختی رفتاری (CBT)، به شرکت کنندگان یک استراتژی برای “تشخیص، اجتناب و مقابله” به عنوان روشی برای شناسایی عوامل وسوسه انگیز و محرک ها، اجتناب از آنها و یافتن مهارت های مقابله ای جدید برای جلوگیری از عود آموزش داده می شود.

نحوه کاهش مصرف مرفین

آموزش به مصرف کنندگان مرفین برای اجتناب از عوامل وسوسه انگیز و محرک ها، بخش مهمی از کمک به این افراد برای مقابله با تمایل به مصرف مرفین است. با این حال، نمی توان از همه محرک ها اجتناب کرد، بنابراین درمان شناختی رفتاری (CBT) از تکنیک هایی برای کمک به فرد در حال بهبودی برای مقابله با هوس ها، زمانی که با شرایط اجتناب ناپذیر مواجه می شوند، استفاده می کند. درمان شناختی رفتاری (CBT) از تکنیک های مختلفی برای مقابله با هوس و تمایل شدید به مصرف مرفین استفاده می کند. این تکنیک ها عبارتند از:

صحبت در مورد هوس ها

اغلب، اگر یک فرد مبتلا به اعتیاد در مورد هوس و تمایل شدید خود به مصرف هروٸین صحبت کند، می تواند به کاهش میل خود به مصرف کمک کند. با این حال، فردی که در حال بهبودی است، باید دارای یک سیستم حمایتی  متشکل از افرادی باشد که مایلند از طریق این هوس ها با آنها صحبت کنند.

تسلیم شدن به هوس ها. ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما این تکنیک درمان شناختی رفتاری (CBT) فرد را تشویق می‌ کند تا حرص و ولع خود را تجربه کند و یاد بگیرد که از طریق آن کار کند. درمانگر به مصرف کننده هروٸین کمک می کند تا مکان های امنی را برای تجربه ولع مصرف خود پیدا کند و روی آن تمرکز کند. مصرف کننده هروٸین، چیزهایی را که در مورد ولع مصرف متوجه می‌ شود (مانند شدت و ضعف هوس) یادداشت می‌ کند. معمولاً وقتی فرد روی این مسٸله تمرکز می کند، ولع کمتر می شود.

یادآوری پیامدهای منفی مصرف مرفین

زمانی که هوس و تمایل به مصرف‌ مرفین در فرد مصرف کننده ایجاد می‌شود، تجربیات تلخ مصرف مرفین را به‌ عنوان روشی برای پرهیز از مصرف آن به خاطر می‌آورد. برخی از افراد این تجربیات را یادداشت می کنند تا زمانی که هوس مصرف مرفین به سراغشان می آید، به آنها مراجعه کنند.

تمرین گفتگوی درونی

بسیاری از مصرف کنندگان متوجه این موضوع نیستند، اما اغلب درگیر گفتگوی درونی می‌ شوند که باعث می‌شود تسلیم هوس خود شوند. نمونه هایی از این نوع گفتگوی درونی: می تواند این باشد: “من باید مرفین مصرف کنم” یا “من نمی توانم این احساس را تحمل کنم – اکنون باید مرفین مصرف کنم”. درمان شناختی رفتار (CBT) روی این نوع گفتگوی درونی کار می کند تا این نوع گفتگوی درونی منفی را با گفتگوی درونی مثبت جایگزین کند تا هوس ها را امری عادی جلوه کند. نمونه هایی از این نوع گفتار درونی : «هوس ها امری طبیعی و عادی هستند. افراد همیشه آنها را پشت سر می گذارند. من هم می توانم این کار را انجام دهم.» به چالش کشیدن فکر و ذهن نیز موثر است. برای مثال، شخصی ممکن است به خود بگوید: «اگر مرفین مصرف نکنم، نمی‌ میرم».

نحوه کاهش مصرف مرفین

بهترین روش ترک مرفین

بهترین روش ترک مرفین

بهترین و سریعترین روش ترک مرفین، ترک بستری در کمپ ترک اعتیاد جمشیدیه می باشد و برنامه درمانی کمپ ترک اعتیاد لاکچری جمشیدیه، به شرح زیر می باشد:

مشاوره گروهی، که مزایای فراوانی را برای افراد در حال بهبودی از سوء مصرف مواد به همراه خواهد داشت. گروه درمانی تعاملات اجتماعی مثبت و همچنین نمونه هایی از افرادی را ارائه می دهد که در مراحل اولیه بهبودی از اعتیاد به مواد مخدر از قبیل مرفین هستند. امکان ملاقات با سایر افرادی که از ترک، هوس ها و مراحل اولیه بهبودی جان سالم به در برده اند، برای افراد تازه وارد، الهام بخش دستیابی و حفظ هوشیاری است.

حتما مطالعه کنید: گروه درمانی

مشاوره فردی نیز در برنامه های درمان اعتیاد استفاده می شود، اگرچه برخی از برنامه ها بیشتر به مشاوره گروهی متکی هستند. درمان فردی که در کمپ ترک اعتیاد به کار برده می شود معمولاً شامل درمان شناختی رفتاری (CBT) است. درمان شناختی رفتاری به مصرف کنندگان مواد مخدر از قبیل مرفین کمک می کند تا الگوهای متفاوتی از تفکر و رفتار را بیاموزند که مستلزم مصرف مواد مخدر نیست. اغلب، برنامه‌ها از مدیریت اضطراری نیز استفاده می‌ کنند، که به فرد پاداش یا انگیزه‌ های دیگری برای پرهیز از مصرف مواد مخدر می‌ دهد.

برنامه‌ های تشخیص دوگانه، به افرادی که نیاز به درمان اعتیاد به مرفین دارند، اما با سایر اختلالات روانی مانند افسردگی نیز دست و پنجه نرم می کنند، کمک می‌کند تا درمان اعتیاد به مرفین را اولویت اصلی خود قرار دهند. برنامه های تشخیص دوگانه یا اختلال همزمان می توانند هر دو اختلال را به طور همزمان درمان کنند و در بسیاری از برنامه های درمانی موجود هستند. متخصصین درمان اعتیاد، کمپ ترک اعتیاد خصوصی جمشیدیه، به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران به شما کمک خواهند کرد تا موثرترین برنامه درمانی ترک اعتیاد و متناسب با نیازهای خود را دریافت کنید.

چگونه مصرف مرفین را کاهش دهیم؟

هیچ گیاه طبیعی یا درمان های تایید و شناخته شده خاصی برای کمک به متوقف کردن هوس و تمایل به مصرف مرفین وجود ندارد. با این وجود، روش های زیادی برای مقابله با این نوع هوس ها وجود دارد که شامل داروها نمی شود.

ورزش

ورزش به ویژه برای مدیریت و کنترل هوس و تمایل شدید به مصرف مواد مخدر از قبیل مرفین بسیار مفید است، زیرا علاوه بر مصرف مواد مخدر، شکل دیگری از تنش و اضطراب را آزاد می کند. ورزش کردن می تواند به سادگی شامل پیاده روی در اطراف ساختمان و یا پرداختن به یک تمرین پر انرژی باشد.

مدیتیشن

برخی افراد مدیتیشن را نیز مفید می دانند. مدیتیشن می تواند به شما نحوه استراحت کردن و تمرکز کردن روی چیزهای دیگر را آموزش دهد. با اختصاص دادن فقط چند دقیقه در روز به تمرکز بر تنفس خود شروع کنید و به تدریج این مدت زمان را افزایش دهید تا راحت تر شوید. منابع زیادی به صورت آنلاین برای آموزش مراقبه و تمرین تمرکز حواس وجود دارد.

عادت های سالم

خواب کافی و خوردن یک رژیم غذایی متعادل می تواند احساس آرامش و هوشیاری در شما ایجاد کند، که مقابله با هوس ها و همچنین سایر رویدادهای استرس زا را آسان تر می کند.

میل به مصرف مجدد مرفین

اگر هوس و میل به مصرف مرفین مدیریت و کنترل نشود، ممکن است منجر به عود شود. سایر رفتارها و شرایط نیز فرد را در معرض خطر عود قرار خواهد داد، از جمله:

بازگشت به دوستان قدیمی که مواد مخدر مصرف می‌کنند. بسیاری از افرادی که در دوران بهبودی هستند در زمان ترک عادت‌ ها و دوستان قدیمی با مشکل مواجه می شوند. البته دوستانی که مواد مخدر مصرف می کنند به عنوان محرکی برای عود فرد عمل می کنند.

مواجه شدن با یک بحران

بحران ها روی خواهند داد و در نتیجه خطر عود را افزایش می دهند. برای جلوگیری از تاثیرات منفی رویدادهای زندگی بر عود بیماری، فردی که در حال بهبودی است باید بداند که در صورت بروز این نوع موقعیت‌ ها چه رفتاری داشته باشد. این برنامه می تواند شامل تماس با پشتیبان و سایر روش های اقدام برای جلوگیری از عود تحت فشار باشد.

بی تفاوتی

پس از ماه ها یا سال ها هوشیاری، گاهی اوقات، افرادی که برای مدتی هوشیار بوده اند، شروع به فکر می کنند که بدون شرکت در برنامه 12 مرحله ای یا سایر گروه های حمایتی، بهبود خواهند یافت. وقتی فردی که در حال بهبودی است شروع به این باور کند که قادر است به تنهایی مصرف مرفین خود را مدیریت و کنترل کند، اغلب عود روی می دهد. افرادی که در حال بهبودی از اعتیاد به مرفین هستند، باید با سایر افرادی که می توانند در بهبودی آنها را حمایت کنند، در ارتباط باشند.

تنها و منزوی بودن

انزوا و تنهایی نیز محرک اصلی عود است. فرد در حال بهبودی ممکن است شروع به احساس تنهایی کند و به عنوان روشی برای پر کردن حس تنهایی خود شروع به مصرف مجدد مرفین کند. ارتباط با دیگران باعث کاهش احساس تنهایی خواهد شد.

نحوه کاهش مصرف مرفین

نحوه کاهش مصرف مرفین

مراقبت های پس از ترک مرفین

مراقبت های پس از درمان، مراقبت هایی است که فرد پس از ترک و درمان اعتیاد به مورفین دریافت می کند. هر یک از این برنامه ها باید شامل روش هایی باشد که فرد در حال بهبودی در هفته ها، ماه ها و حتی سال ها پس از درمان نیز از حمایت مستمر برخوردار باشد. مراقبت های پس از درمان برای جلوگیری از عود بسیار مهم است و به فرد کمک خواهد کرد تا هوس های ناشی از آن را مدیریت و کنترل کند. مشاوره انفرادی یا گروهی روش دیگری برای افراد برای مدیریت و کنترل هوس های خود و جلوگیری از عود پس از ترک و درمان اعتیاد به مرفین است. فرد می تواند در مورد هوس ها با یک درمانگر و یا متخصص آموزش دیده صحبت کند و به تمرین تکنیک های مدیریت کنترل هوس ها ادامه دهد.

سخن پایانی

اعتیاد به هر دلیلی که باشد عوارض جبران ناپذیری بر سلامت روانی و جسمانی مصرف کننده وارد می کند، ترک مرفین، یکی از خدمات ارائه شده در کمپ ترک اعتیاد شبانه روزی جمشیدیه، به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران می باشد که کلیه برنامه درمانی تحت نظر مجرب ترین درمانگران انجام خواهد گرفت. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برنامه درمانی با مشاورین ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *